Podepnę się pod ten temat, ponieważ nie mogę znaleźć posta, który pasuje dokłdnie do mojego problemu.
Mam wyciek płynu hamulcowego w Santana Samurai między pompą a servo, ale auto hamuje prawidłowo. Jednak wyciek chcę usunąć, bo to jednak hamulce.
Wydaje mi się, że kiedyś dawno temu czytałem posta, że do tego modelu pompa jest inna niż do Suzuki Samurai i jest do tego trudno dostępna.
Jednak ja jestem zwolennikiem montażu części przeznaczonych dokładnie do modelu, do którego jest wyprodukowana.
Proszę o podpowiedź, gdzie mogę taką pompę kupić (wiem, że to łączy się z większą kasą, niż np. pompa od Poloneza)?
Przeszukałem Ebay każdego kraju w Europie, ale bez rezultatów - może jest jakiś niszowy dystrybutor takiej części i tylko na forum jest znany?
Podepnę się pod ten temat, ponieważ nie mogę znaleźć posta, który pasuje dokłdnie do mojego problemu.
Mam wyciek płynu hamulcowego w Santana Samurai między pompą a servo, ale auto hamuje prawidłowo. Jednak wyciek chcę usunąć, bo to jednak hamulce.
Wydaje mi się, że kiedyś dawno temu czytałem posta, że do tego modelu pompa jest inna niż do Suzuki Samurai i jest do tego trudno dostępna.
Jednak ja jestem zwolennikiem montażu części przeznaczonych dokładnie do modelu, do którego jest wyprodukowana.
Proszę o podpowiedź, gdzie mogę taką pompę kupić (wiem, że to łączy się z większą kasą, niż np. pompa od Poloneza)?
Przeszukałem Ebay każdego kraju w Europie, ale bez rezultatów - może jest jakiś niszowy dystrybutor takiej części i tylko na forum jest znany?
Lucas robi części do setek/tysięcy różnych modeli.
Nie rozumiem fetyszu posiadania nalepki z logo suzuki na danej części (i tak dużo gadżetów w suzi ma logo mitsubischi )
Bierzesz całe serwo z pompą od poloneza-lucasa i nawet najbardziej dociekliwy diagnosta nie rozpozna że to nie oryginał.
Zawsze możesz zrobić happening i wstawić auto do ASO
Jak cieknie między pompą a serwem to tam masz pod numerem 10 zestaw naprawczy, poszukać po numerze OE w internetach albo zadzwoń do ASO, albo wydłub sobie serwo+pompa, rozbierz i weź na przymiar aktualne uszczelniacze i dopasuj coś w motoryzacyjnym.
Na schemacie masz też podane numery OE pompy i serwa jakbyś chciał zakupić nowe to szukaj po nich albo dzwoń do ASO.
SamNaSamZSam serdecznie dziękuję za podpowiedź - cenna dla mnie wiedza.
Kostuch - ja rozumiem też takie myślenie jak Twoje i je szanuje.
Jednak ja procuję w ASO innej marki aut osobowych i widzę co się dzieje w samochodach na dłuższą metę z takimi przeróbkami - to nie jest długo, stąd moje podejście.
Jeżeli ktoś potrzebuje na szybko, tanio usprawnić auto, to kombinuje, a ja w przypadku układu hamulcowego potrzebuję oryginalnego zamiennika, ale i tak dziękuję Tobie za odpowiedź.
SamNaSamZSam serdecznie dziękuję za podpowiedź - cenna dla mnie wiedza.
Kostuch - ja rozumiem też takie myślenie jak Twoje i je szanuje.
Jednak ja procuję w ASO innej marki aut osobowych i widzę co się dzieje w samochodach na dłuższą metę z takimi przeróbkami - to nie jest długo, stąd moje podejście.
Jeżeli ktoś potrzebuje na szybko, tanio usprawnić auto, to kombinuje, a ja w przypadku układu hamulcowego potrzebuję oryginalnego zamiennika, ale i tak dziękuję Tobie za odpowiedź.
A możesz napisać co się dzieje na dłuższą metę?
Bo oprócz serwa z pompą od poloneza-lucasa mam od parunastu lat korektor hamulców od tegoż dawcy (o końcówkach przewodów hamulcowych nie wspomnę).
Samurai jest autem eksploatowanym najczęściej na granicy (albo i po za nią) możliwości przewidzianych przez inżynierów. Więc nikogo nie dziwią ani nie odrzucają przeróbki zwiększające jego niezawodność.
Jedyną niedogodnością jest pamiętanie "kim był dawca" w przypadku serwisowania.
Sorki Kostuch, że się nie odzywałem, ale miałem awarię.
Ogólnie to widać mocne pocenie się pompy na styku z serwem, choć jak wczoraj przyglądałem się, to już widzę małe zapocenia pod zbiorniczkiem, więc chyba szlak bierze całą pompę.
Posiedziałem trochę na postach i dzięki SamNaSamZSam rozjaśnił mi się ten temat - mam serwo i pompę AISIN Japan, stąd już wiem, że to nie jest hiszpańska pompa i mogę dostać zamienniki.
Mam tylko problem z doborem dobrego zamiennika.
Oczywiście nie wątpię, że większość Samców eksploatowanych jest ekstremalnie, ale w moim przypadku są to głównie wyjazdy do lasu (teraz na grzyby), stąd podjąłem taki kierunek działania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum