To znów ja
Jestem na etapie w którym wypadałoby pomalować spód karoserii. Na chwilę obecną jest pryśnięty podkładem epoksydowym olivii epirust 2002. Na to położę olivię emapur marina (poliuretan).
I teraz moje pytanie: Czy pokrywać to czymś jeszcze?
Baranek się raczej nie nadaje, raptora również nie chcę stosować na spód.
Może jakiś preparat bitumiczny (np. od app)?
Robiłem podobnie ale na innych producentach farb - dałem podkład epoksydowy Novol a na to 2 warstwy poliuretan DTM (niby przemysłowy). Tak zostawiłem - mam niby teraz wygląd gdyby w którymś miejscu coś się działo i mogę szybciej zareagować, na razie jedyny minus że buda jednak jakoś pracuje i pojawiają się tam pęknięcia lakieru a ten jest dość twardy i pęka.
Zdaje mi się że każda następna farba może niepotrzebnie zakamuflować.
_________________ Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
Zdaje mi się że każda następna farba może niepotrzebnie zakamuflować.
Też tak mi się wydaje.
Pod starą warstwą różnych specyfików konserwujących ruda tańczyła jak szalona.
Położę najwyżej 3 warstwy poliuretanu i zobaczymy za jakiś czas co się będzie działo
Hej!
Właśnie robię Samuraja, stan dobry, tylko poniżej 75% zeżarte karoserii i może 1/4 ramy. Po blacharce, wyczyszczeniu wszystko zmatuję a potem farba okrętowa. Epoksydowa dwie warstwy Sigma cover 280, potem dwie warstwy poliuretanowej Sigma Dur 550. Wszystko z pędzla.
Zastosowałem to w 30 letnim Astrolocie. Po dwóch latach zero rdzy. Między warstwy oczywiście mastyki, i szpachlę, tini mini w okolicach wlewu. Teraz zamierzam postąpić podobnie w przypadku ramy. Na karoserię wiadomo, epoksyd + poliuretan dołem, reszta zwykły lakier. Generalnie te farby powinny ochronić przed rdzą przynajmniej kilkanaście lat w warunkach wody morskiej :)
Pomógł: 8 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2023-10-30, 21:00
Sigma to jest dobra w stosunku jakość/cena, ale nie jest to moim zdaniem najlepsze co można zastosować. Pracowałem na epoksydach/poliuretanach tej firmy całkiem sporo w przemyśle i osobiście nie kładę ich na swoje auta. ;) Wybranie Interplusa 256, albo Masterbonda wydaje mi się lepszą opcją.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum