Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Czy ratować tego samuraia?
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2017-04-16, 01:07   

SamNaSamZSam napisał/a:
dobra przejdźmy z "niemałe", "duże", "średnie" po prostu na nominały :) będzie łatwiej samemu ocenić czy warto ale się nie opłaca czy może warto i się opłaca nawet ;)

no właśnie, Driffter, napisz coś o ilości "nominałów" i roboczogodzin, łatwiej będzie obliczyć ewentualną opłacalność. :idea:
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-04-16, 07:10   

A druga sprawa to do takiego remontu ciężko znaleźć speca,Blacharze ne lubią brać takich robót. Dlatego wszyscy robimy sami nasze auta ,nie prawdasz?

[ Dodano: 2017-04-16, 07:31 ]
na giełdzie fejsbukowej jest buda za 2500 zrobiona jak coś
https://www.facebook.com/...492307286735363
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-16, 08:28   

Masz tutaj kilka fotek z remontu. Może Ci się wydawać że nie ma do czego spawać ale zawsze coś gdzieś się da. Pozdrawiam

https://web.facebook.com/media/set/?set=a.1733028513650440.1073741830.100008299248357&type=1&l=b44d0403f8
 
     
JAKUB83 
nowicjusz
JAKUB83


Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 36
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-16, 11:26   

U mnie też było dziur trochę od foteli w stronę tyłu, nadkola zżarte, wkurzylem się i wyciąłem wszystko, dwa arkusze blachy i trochę katowniczkow i jest jak ta lala ;-)


[/youtube]
_________________
samurai wtrysk, spring, federal 30x9.5 R15 i trochę innych modyfikacji
 
     
kamil_ka 
nowicjusz
kamil_ka


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: kielce
Wysłany: 2017-04-16, 12:32   

U mnie wygląda buda właśnie tak jak w linku od yenko. Konieczne jest zdejmowanie budy do takiego remontu?
Jak oglądam mojego samiego to mam wrażenie że jakbym zdjął budę z ramy do się rozleci na boki. Już teraz cięzko zamknąć tylną klapę bo zamek nie może zaskoczyć bo się rozeszło.
Szczerze podziwiam tych którym chciało się tyle pracy włożyć w samuraja.. A tematach można wielu takich znajść
 
     
Driffter 
świeżak


Wiek: 41
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 22
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-04-16, 13:46   

No i w końcu zamieściłem w necie jakieś zdjęcia z swojego remontu:
Tu zdjęcia z remontu samuraia
_________________
Let the good times roll
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-04-16, 13:46   

heftnij może przed zdjęciem jakieś nawet prowizoryczne progi i ze dwie poprzeczki z przodu i z tyłu albo zepnij pasami i zdejmuj ostrożnie :D

Mnie bardziej ciekawi zagadnienie późniejszego składania, jak się rozkompleci budę i ramę, spawa oddzielnie i później próbuje nadziać budę na mocowania na ramie, czy to zawsze pasuje idealnie? <wiem wiem, że trza spawać odpowiedzialnie żeby nie wichrowało itp. ale bardziej mi chodzi o praktykę tych co zdjęli wyspawali i później próbowali nadziewać> :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-04-16, 14:07   

Z blaszanką większych problemów nigdy nie było, za to jak mi pociągnęło do góry tył wersji kabrio, to zostałem stać z rozdziawioną gębą.
Trzeba mierzyć podczas spawania, nie ma siły, bo jak mocno pociągnie to tylko cięcie albo rozpieraki i pasy.
Gdybym teraz miał robić takie nadwozia, to do mojej obrotnicy dorobiłbym ramę szczątkową ze szpilkami ustalającymi punkty nadwozia. Dla pojedynczego egzemplarza, całkowity brak sensu.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Driffter 
świeżak


Wiek: 41
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 22
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-04-16, 14:08   

[quote="SamNaSamZSam"]heftnij może przed zdjęciem jakieś nawet prowizoryczne progi i ze dwie poprzeczki z przodu i z tyłu albo zepnij pasami i zdejmuj ostrożnie :D


W linku powyżej na kilku zdjęciach widoczna jest właśnie taka rama/klatka, zwał jak zwał, która została przykręcona/przyspawana częściowo do wanny przed zdjęciem z ramy aby się nie rozeszła i aby zachować odpowiednie wymiary, szpary itp. przy późniejszym skłdaniu wszystkiego do kupy ;-)
_________________
Let the good times roll
Ostatnio zmieniony przez Driffter 2017-04-16, 14:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kamil_ka 
nowicjusz
kamil_ka


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: kielce
Wysłany: 2017-04-16, 14:09   

driffter mega.. ile czasu ci to zajeło?
 
     
Driffter 
świeżak


Wiek: 41
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 22
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-04-16, 14:11   

5 miesięcy pracy
_________________
Let the good times roll
 
     
kamil_ka 
nowicjusz
kamil_ka


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: kielce
Wysłany: 2017-04-16, 14:20   

niezle ta ,ramkę, trzymającą przemyslałeś.
Jedna rzecz mnie zastanawia, przeglądam różne wątki i nikt nie wstawia błotników, reperaturek tylnych. Wszyscy spawają od nadkoli blachę na prost do błotnika.
 
     
Driffter 
świeżak


Wiek: 41
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 22
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-04-16, 14:25   

tak i to jest jedno z podstawowych polepszeń samuraia - podcięcie nadkoli - a co za tym idzie możesz założyć większe opony bez ryzyka ocierania o rant błotnika. Proste i użyteczne zarazem rozwiązanie ;-)
_________________
Let the good times roll
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-04-16, 14:56   

Obejrzyj reparaturki z Forda Transita, od razu masz dużo więcej miejsca i całkiem fajny rant.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
kamil_ka 
nowicjusz
kamil_ka


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: kielce
Wysłany: 2017-04-16, 16:22   

Tak patrzę na tego mojego samurai i marną widzę jego przyszłość. Wydaje mi się że najprostszą i najszybszą wersją byłoby zrobienie z niego czegoś na wzór zmoty tzn. odciąć tą zakażoną ,,dupę,,. Ale nie będzie to już autko na wypad z rodzinką..

[ Dodano: 2017-04-16, 16:24 ]
Jeśli byłby ktoś zainteresowany zakupem samuraja po wymianie rozrządu, z nowym kompletnym zawieszeniem na wzmacniane mazury + amorki, cybanty i polibusze (koszt ok 2,6), po wymianie sprzęgła to proszę o kontakt...
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-04-16, 18:59   

Pomyśleć że ja się na aucie sadomasochiłem:))) ale jeździło cały czas. Z przerwami po 3 dni.Najgorzej było bez tylnej podłogi bo cały syf dmuchało do środka:)))) ale w konfiguracj zdejmi budę robisz dokładniej. Ja też nie miałem tak zjedzonej. Zrobiłem sie też z wiekiem leniwy :) ostatni podobała sie mi opcja kupienia ramki szyby u adasia rozbrojenie oddanie do znajomego i odebranie. Potem uzbrojenie i na auto. Budę też by mi sie tak podobało załatwić.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-04-16, 21:13   

ty masz mazur +4cale
_________________
Samurai 1.9d bfg AT 30x,5x15 mazur wieszaki +2
 
     
kamil_ka 
nowicjusz
kamil_ka


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: kielce
Wysłany: 2017-04-16, 22:03   

http://www.fotosik.pl/zdjecie/f2eebfff2a334777
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d6e77a6cc43262e4
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-04-17, 11:10   

wtrysk czy gaźnik
_________________
Samurai 1.9d bfg AT 30x,5x15 mazur wieszaki +2
 
     
Tomek_0181 
świeżak


Dołączył: 09 Wrz 2023
Posty: 19
Skąd: KeNTaki
Wysłany: 2023-11-06, 18:50   

Nie żartujecie ten Samuraj wygląda jak nowy, ma 3x więcej blachy niż mój. Kto by złomował takie auto. Można sprzedać na części, sam dach jest więcej wart niż złomowce dają, albo, jeśli są papiery, sprzedać mi albo takiemu jak ja za ciut lepiej niż złom. Wpakuję w niego parę tysi i parę miesięcy roboty, będzie jak nowy, z absolutnym zerem rdzy, a potem ktoś się nim będzie cieszył kolejne 30lat. Takich aut się po prostu NIE ZŁOMUJE, nawet jeśli to kupa rdzy z nie działającym silnikiem, a są papiery i widoczne numery na ramie. Lepiej komuś nawet dać za darmo, niech robi nawet dwa lata, bo te 700 zł co dają na złomie to tak, jakby sprzedać kawał historii za garść srebrników.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.