Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Remont blacharski
ukiuki 
świeżak



Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-05, 12:06   

Blacharka


http://www.facebook.com/m...13713522&type=1
_________________
ukiuki
 
     
Terenowiec 
nowicjusz


Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: WWA
Wysłany: 2013-10-26, 09:26   

ukiuki, nieźle Ci ten remont wyszedł! Ja jestem w trakcie generalnego remontu. Teraz miałem dość długą przerwę ze względu na pracę, ale za 2 tygodnie wracam do tematu. Pozostała mi do zrobienia już tylko buda z większych rzeczy. Chciałbym mieć przygotowaną pod lakierowanie tak samo jak ukiuki, ale boję się okropnie wyjmować wiązek kabli, które przechodzą przez ścianę grodziową komora silnika/kabina... Czy jest jakiś prosty sposób na to, żeby te wiązki wyjąć i włożyć po malowaniu z powrotem, żeby było tak samo? Mam obawy, że jak to wyjmę to później za cholerę się nie połapię gdzie co było
_________________
"Ass, gas or cash - no one rides for free"
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-26, 09:49   

Terenowiec napisał/a:
Czy jest jakiś prosty sposób na to, żeby te wiązki wyjąć i włożyć po malowaniu z powrotem, żeby było tak samo? Mam obawy, że jak to wyjmę to później za cholerę się nie połapię gdzie co było


Możesz wziąć sekator i zrobić jedno precyzyjne cięcie na grodzi :lol:
Po co wyjmować wiązki do malowania? Nic im nie będzie jak trochę odkurzu dostaną.
A wiązka nie jest taka straszna - ciężko źle podłączyć.
 
     
Terenowiec 
nowicjusz


Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: WWA
Wysłany: 2013-10-26, 18:16   

sekatorem :) hehehe
Jest tam parę tych kabli, a chciałem, żeby wszystko było na cacy. W środku budy pod deską rozdzielczą malować i tak nei trzeba w sumie, a te kablew komorze no to jakoś nie wiem... uwiązać będzie trzeba i zabezpieczyć... Trochę będzie prowizorka, ale trudno. Byle szybko minęły te 2 tyg
_________________
"Ass, gas or cash - no one rides for free"
 
     
ukiuki 
świeżak



Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-04, 14:57   

mam tam na tym profilu schemat elektryczny, na początek może się wydawać nie do ogarnięcia, ale wbrew pozorom po kolorach kabelków można dojść co jest do czego :P jak to ogarniesz to będziesz specjalistą :D Tylko jest jedna najważniejsza sprawa MASY, żeby którejś nie zapomnieć.
_________________
ukiuki
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-11-04, 15:20   

Terenowiec napisał/a:
Mam obawy, że jak to wyjmę to później za cholerę się nie połapię gdzie co było

Tak jak napisał Kostuch - ciężko jest źle połączyć, ale dla 100% pewności można wziąć taśmę klejącą, jakieś pisadło i przy każdej wtyczce nakleić 'fiszkę' z opisem gdzie to trzeba podłączyć. ...a pełen ekstrem to dorobienie do tego dokumentacji foto :-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-11-05, 14:00   

ukiuki napisał/a:
Blacharka


imponujący/przerażający zakres robót. Zauważyłem jedno, nie odtwarzałeś przetłoczeń. Jak zachowują się blachy bez przetłoczeń, nie wpływa to jakoś negatywnie na ich sztywność?
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
ukiuki 
świeżak



Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-05, 15:43   

to ma jakieś znaczenie? przecież to auto ma ramę...
póki co jeszcze się nie rozsypał :D
_________________
ukiuki
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-11-05, 17:55   

ukiuki napisał/a:
to ma jakieś znaczenie?


no właśnie pytam. Pod nogami kierowcy i w "części bagażowej" wstawiłeś płaskie blachy.Wiem że od spodu są wzmocnienia, nie mniej jednak zastanawiam się czy nie jest to zbyt wiotkie.
Wkrótce mój idzie pod diaksa, no i się zastanawiam czy warto męczyć się z profilowaniem blach.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-11-05, 19:28   

Mimo że jest rama, to buda też pracuje. Z jakiegoś powodu projektanci te przetłoczenia zrobili i zapewne nie z nudów. Oczywiście można to olać i nic wielkiego się nie stanie. Co najwyżej się powygina jak ~100 kg żywej masy stanie pomiędzy wzmocnieniami poprzecznymi ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
Ostatnio zmieniony przez Tanto 2013-11-05, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-11-05, 22:06   

ktoś tutaj na forum pisał, że na podłodze na pace blacha bez przetłoczeń pracuje jak denko słoika i lubi sobie "postrykać" w trakcie zwykłej jazdy. Nie wiem czy to przypadkiem nie nasz forumowy Misjonarz ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-11-06, 10:40   

ukiuki napisał/a:
to ma jakieś znaczenie?


Buda będzie Ci pękać na spawach i nie tylko.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Tomek_0181 
świeżak


Dołączył: 09 Wrz 2023
Posty: 19
Skąd: KeNTaki
Wysłany: 2023-11-06, 21:56   

Każdy materiał, zwłaszcza blacha, zmienia swe rozmiary wraz ze zmianami temperatury. Przetłoczenia niwelują te efekty, inaczej będzie pękać na spawach. Ciężko zastosować np w podłodze inny rodzaj dylatacji.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.