Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
1,6 Baleno / 1,6 Swift ???? v16
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-01-04, 23:48   1,6 Baleno / 1,6 Swift ???? v16

Czy silniki się czymś różnią ? bo zastanawiam się co wybrać, znalazłem tanie baleno i tańszego Swifta :P tyle ze Swift 1992 a baleno 98 :P
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-05, 02:17   

lepiej vitare bo nie wiem jak swift ale baleno nie mieści się zapłon bo jest prosto
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-01-05, 10:04   

tak ale mam prawie 20 km więcej :) widziałem jak zajtaxa lata to ta vitara jakoś mi nie bardzo :P
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-05, 11:05   

Vitary mają 8v i 16v, ta druga ma takie parametry jak baleno, vitara pasuje najlepiej, bo odpadają kombinacje z aparatem zapłonowym, miską olejową i układem chłodzenia.
Swifty 1,6 16v były na jednopunkcie, przynajmniej te starsze, baleno widziałeś u Zajxta, to nie ma się co rozpisywać, on ma nowszą wersję - bez aparatu zapłonowego, starsze miały aparat jak w swifcie.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-05, 12:11   

Baleno '98 już powinien być bez aparatu zapłonowego.
Mam (podobno) z '97 i nie ma aparatu ani problemu.
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2013-01-05, 12:29   

Kostuch ja mam cały czas nieład elektryczny (silnik chodzi ok,ale chciałbym pominąć imobilajzer i powycinać wszystko co zbędne z wyjść kompa ) a jak u Ciebie z elektryką
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-05, 23:05   

czyli baleno po roku 97 nie ma już aparatu zapłonowego i zmieści się bez większych przeróbek do samuraia?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-06, 00:54   

zajxt napisał/a:
a jak u Ciebie z elektryką

Dziękuję, wszyscy zdrowi :mrgreen:
A konkretnie o co pytasz?

[ Dodano: 2013-01-06, 00:58 ]
yenko napisał/a:
czyli baleno po roku 97 nie ma już aparatu zapłonowego i zmieści się bez większych przeróbek do samuraia?

Chyba jakiś czas były robione z aparatem i bez. Były też z cewkami przy świecach, ale to głupi pomysł.
Nie znam reguły kiedy jaki silnik był wsadzany :roll:

Co to są większe przeróbki dla ciebie? silnik wchodzi pod maskę i między podłużnice ramy, jeżeli o to pytasz :-)
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-06, 10:11   

Chodzi mi o to że jak jest aparat to trzeba kombinować przystawkę kątową bo inaczej ściana grodziowa przeszkadza. A pytam o to czy bez aparatu nie będzie haczyć ? A co jest nie tak z cewkami przy świecach ? Pytam bo się nie znam :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-06, 14:05   

yenko napisał/a:
Chodzi mi o to że jak jest aparat to trzeba kombinować przystawkę kątową bo inaczej ściana grodziowa przeszkadza. A pytam o to czy bez aparatu nie będzie haczyć ? A co jest nie tak z cewkami przy świecach ? Pytam bo się nie znam :)

Bez aparatu będzie haczyć w innym miejscu :mrgreen:
A cewki przy świecach - popytaj na forum vitarowym jakie mają problemy z tymi cewkami :-/
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-01-06, 20:16   

ale vitara v16 ma chyba 80 km, z waszych odp wnioskuję ze najlepiej baleno po 97r.
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-06, 21:30   

Coś źle wyczytałeś, tyle to ma 8v, 16v ma 97 KM.
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-01-06, 21:42   

A bo mialem silnik z całym osprzętem do kupienia za 1500 zł z vitki v16 ale chyba bardziej jestem za baleno
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-01-06, 21:46   

Co za różnica czy Baleno czy Vitka?
Jedno i drugie będzie CI super śmigać.
Przy aparacie zapłonowym Vitki, trochę podetniesz ścianę grodziową i wszystko będzie super.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-01-06, 22:16   

w sumie to to i to mam za 1500 :P więc sie jeszcze zastanawiam
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-07, 09:06   

Do vitary nie trzeba niczego ciąć, wszystko jest tam, gdzie potrzeba :mrgreen:
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-01-07, 10:35   

niestety vitka kopci na niebiesko :( także już jej nie wiele berakuje do padnięcia
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-07, 11:53   

I to jest jeden z powodów, dla których do vitar też ładują silniki od baleno, łatwiej o niezamęczony i najczęściej tańszy egzemplarz.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-07, 11:59   

Maverick napisał/a:
Co za różnica czy Baleno czy Vitka?
Jedno i drugie będzie CI super śmigać.
Przy aparacie zapłonowym Vitki, trochę podetniesz ścianę grodziową i wszystko będzie super.


Jest pewien niuans :-)
Moc może i jest zbliżona, ale nie o to chodzi...
Wg danych z tej strony http://suzuki.run4x4fun.com/engine.htm silnik baleno ma max moment przy 3tys obrotów a vitara przy 4tys (o ile są to wiarygodne dane).
Do wolnej przeprawy ten pierwszy ma dużo lepszą charakterystykę.

W najbliższym czasie planuję dodatkowo zmienić zamach "balenoski" na "vitaroski" co dodatkowo powinno zbliżyć charakterystykę do silnika dieslowskiego.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-07, 12:03   

Coś w tym musi być.
Vitarą 1,6 16v w prawdzie nie jeździłem, za to baleno, jak na wielozaworówkę, zaskakująco dobrze ciągnie od dołu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.