Witam zarejestrowałem się na to forum z myślą, że pomożecie mi w wyborze autka. kwota którą chce przeznaczyć to od 4 do 7 tyś zł (zależy czy będzie to podstawa czy już coś zmotane ) moim głównym dylematem jest wybór silnika i na tą chwilę tutaj chciałbym uzyskać jakąś informację. Zastanawiam się nad 1,3 na wtrysku + lpg lub 1,9d np. od poloneza jakiego szukać ? który bardziej sprawdzi się w terenie i jakie opony maxymalnie można założyć mając takie silniki. Zaznaczam że będzie to tylko auto przeznaczone w teren. Proszę także o sugestie na co jeszcze zwrócić uwagę kupując samuraja z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
_________________ Resor OME +2, Wieszaki czeka na nowe opony :)
Nie ma złotego środka...
Nikt rozsądny Ci nie odpowie na takie pytanie... to wszystko będą subiektywne opinie użytkowników... I wiele zależności...
Jaki teren będzie przeważający ? Co od auta będziesz oczekiwał ?
Np. masz koło siebie piaskownicę i większość zabawy to będzie piaskownica...
Np. Torfowisko i głęboka woda...
Np. Zapier.. po wyjebach...
To zupełne zmiany w wyborze specyfikacji pojazdu...
Opony - rozmiar to tylko część informacji... - Jaki bieżnik ? MT-ki, AT-ki czy coś simexopodobnego ?
Postaraj się troszkę z dokładniejszym opisem czego będziesz od auta wymagał to otrzymasz dokładniejsze informacje.
Pzdr
Może moje pytanie nie są zbyt profesjonalne ale to tylko dlatego że dopiero zaczynam się tym wszystkim interesować głębiej. Tereny w mojej okolicy to głównie błoto i woda i opony musiały by być więc z przeznaczeniem do tego typu terenu
[ Dodano: 2013-03-15, 10:56 ]
DANY a widzę że ty masz silnik diesla i opony 31 cali powiedz mi jakiej mocy masz silnik i z jakiego auta oraz jak radzi sobie na tak dużych oponach nie ma problemu z dokopaniem się do twardego ?
_________________ Resor OME +2, Wieszaki czeka na nowe opony :)
Może moje pytanie nie są zbyt profesjonalne ale to tylko dlatego że dopiero zaczynam się tym wszystkim interesować głębiej. Tereny w mojej okolicy to głównie błoto i woda i opony musiały by być więc z przeznaczeniem do tego typu terenu
[ Dodano: 2013-03-15, 10:56 ]
DANY a widzę że ty masz silnik diesla i opony 31 cali powiedz mi jakiej mocy masz silnik i z jakiego auta oraz jak radzi sobie na tak dużych oponach nie ma problemu z dokopaniem się do twardego ?
Błoto...
Niestety znowu pytania :)
Jeżeli bardziej gliniaste i mażące się to simexopodobne... i ważny jest prześwit
bardziej torfowe i ze znaczną ilością wody a zwłaszcza głegoko do dna to coś jak bogger... i tu zmniejszasz nacisk czyli szeroka opona i walka z masą pojazdu
:)
Ale nie denerwuj się... lepiej teraz zadać tysiąc pytań niż później tysiące na zmiany...
W/g mojej oceny pojazdu na błoto i wodę...
Ja bym wybrał diesel'ka ze względu ma brak ukł. zapłonowego choć jest o wiele cięższy...
Jeśli chodzi o opony to gdybym miał na tyle środków to bogger'y ale jak kupisz z simexami to też da radę ...
Za tą kwotę to tylko coś bliżej serii a przy dolnej granicy na pewno spawanie a pewnie i sporo mechaniki do zrobienia.
Z nieoryginalnymi silnikami też bym uważał w tej cenie, np. taki silnik z Vitary trzeba liczyć około 2k (przy własnej robocie!)
Ja mam gaźnik i prz LPG raczej bym nie napalał się na wtryskowca, w sensie jak będzie to OK ale nie brał bym tego jako priorytet, ważniejsze w/g mnie szerokie mosty (silnik i tak za jakiś czas zmienisz na coś większego )
Na temat diesla się nie wypowiem, nie mam a w akcji widziałem tylko 1.6 z VW i przyznam, że byłem pod wrażeniem (wolnossący, chciał bym widzieć TDiC )
Max koła w zasadzie zależą nie od silnika a od przełożeń.
U mnie seria silnik i seryjne przełożenia simexopodobne 225/75 r15 ciągnie, choć mocy mogło by być deko więcej (w niedalekiej przyszłości będzie)
Przy 4.16 w reduktorze ponoć 31' bez problemu.
Swojego niedawno próbowałem sprzedać i zainteresowanie marne więc pewnie da radę coś ugryźć jeszcze względem cen z alledrogo
powiem Ci że też bardziej jestem przekonany do diesla może dlatego że miałem już do czynienia z PB+LPG i jakoś się zraziłem teraz mam osobowego tdi i 2 lata bezproblemowej jazdy tylko czy silnik diesla o mocy do 70 KM np. poloneza daje rade np. z oponami 30 cali w terenie ??
_________________ Resor OME +2, Wieszaki czeka na nowe opony :)
ok czyli szukam samuraja z silnikiem diesla na szarookich mostach i z tego co wiem trzeba zwracać uwagę na to żeby hamulec ręczny nie był na reduktorze jakie roczniki spełniają te warunki ? po 90 ? i czy na coś jeszcze trzeba zwrócić uwagę ?
_________________ Resor OME +2, Wieszaki czeka na nowe opony :)
Mam 1,9 diesel z poloneza REWELACJA......... Koła 31" kopia sahary wąskie , wolne mosty , reduktor z 1000 mocy mi nigdy nie zabrakło . Jeden minus to taki że na czarnym to wyścigówka to nie jest.
a podpowie ktoś jakie to są mniej więcej koszty przerobienia samuraja czyli : wsadzenie reduktora od sj 410 podniesienie +2 cale tak żeby weszły 30 - 31 cali ( chyba że trzeba coś więcej przerabiać ) opony zamontowanie wzmocnionych resorów ( prosił bym o podpowiedź jakich i od jakiego dawcy i czy warto np. zamontować lovells na co one wpływają i czym są leprze od resorów np. z mazura ) i jakiejś rozsądnej wyciągarki na razie tylko na przód. Potrzebował bym tych orientacyjnych kosztów bo pomoże mi to wycenić wybrany egzemplarz czy warto dać za niego tyle czy tyle
_________________ Resor OME +2, Wieszaki czeka na nowe opony :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum