Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wał tylny Niezniszalny , Pancerny od czego polecacie???
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-06-30, 12:15   Wał tylny Niezniszalny , Pancerny od czego polecacie???

Witam Wszystkich

Poszukuję niezniszczalnego wału na tył do mojego Samuraia.

Macie jakieś ciekawe pomysły i doświadczenia?


Pozdr
m.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-06-30, 12:39   

z klasycznych to żuk, z mniej klasycznych coś z podwójnym "kardamonem" np. Hillux zdaje się.

Temat o żukowym jest na forum, o te z podwójnym kardanem można pytać Krzykka i Kostucha bo takie mieli/mają.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-06-30, 13:20   

Żuk , Żuk cz Lublin ???
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-06-30, 13:51   

Żuk albo lublin to tylko hasło (w sensie jaki krzyżak będzie i z jakim wieloklinem).
I tak musi być sporo przerobiony żeby pasował do samuraia.
Praktycznie bez znaczenia na co się zdecydujesz...
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-06-30, 14:36   

A jak wygląda sprawa flansz przy mocie i reduktorze ??? Teraz mam na 8 -ki śruby .

Ori Samurajowe podejdą do wałów Lublinowskich??
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-30, 15:03   

dymek84 napisał/a:
A jak wygląda sprawa flansz przy mocie i reduktorze ??? Teraz mam na 8 -ki śruby .

Ori Samurajowe podejdą do wałów Lublinowskich??


Nie podejdą, trzeba przerabiać.

Tutaj masz wszystko ładnie opisane ;-)
http://samurai.org.pl/vie...3+%BFuk&start=0

Lub zdecydować się na wał z Hilux'a który też trzeba będzie przerabiać. Tak jak Kostuch napisał raczej bez znaczenia na co się zdecydujesz bo i tak trzeba będzie rzeźbić.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-06-30, 15:21   

Tylko Hiluxowy , to i cena zapewnie ładna
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-30, 15:28   

dymek84 napisał/a:
Tylko Hiluxowy , to i cena zapewnie ładna


Nie jest tak źle, można używkę w sensownym stanie trafić za 200-300 zł.
Np taki jak tutaj:
http://allegro.pl/toyota-...4321003747.html
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-07-01, 10:42   

A zna ktoś cenę przeróbki wału Lublinowskiego ,zeby podszedł do Samca??
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-07-01, 10:46   

A jaki to zakres przeróbki masz na myśli? Ja np. rozważałem tylko skrócenie i wyważenie takiego wału a na flansze chciałem dać "przejściówki" żeby nie ruszać oryginałów Samciowych.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-07-01, 11:43   

Dobrze Sam prawisz. Przerobienie walu zasadniczo sprowadza sie do tego co napisales ;)

[ Dodano: 2014-07-01, 11:44 ]
Ja mam od Land Cruisera j9, kupilem po 100 za wal. Tylni jest podobnie jak hiluxowy trojkrzyzakowy.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-07-01, 12:47   

pacmano zapodaj fotke i jak możesz to byś mi go zmierzył jaka długość bo musze coś na przód wykombinować
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-07-01, 12:51   

Na przód z tymi dwoma kardamonami w "seryjnym" Samciu to ponoć nie za szczęśliwe rozwiązanie bo jakieś tam kąty się rozchodzą, z trapezu robi się sześcian i albo wał nie pracuje jak powinien albo układ kierowniczy nie do końca się spełnia. Krzykku i Moziembl mi się tymi dywagacjami kojarzą jakby ktoś chciał coś precyzyjniej dopytać.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-07-01, 14:50   

Przód mam zwykły, tez od j9 ale przedni dwu krzyzakowy. Zdjęć szybko nie będzie bo samcio na emigracji
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-07-01, 14:51   

Co do geometrii wałów, pewnie już było nie raz, ale nie zaszkodzi przypomnieć...




Stąd wynika ograniczone zastosowanie wału z trzema krzyżakami - jego montaż wymaga "zadarcia" główki mostu, w przypadku przedniego mostu jest to niewykonalne ze względu na geometrię układu kierowniczego; z tyłu można kombinować, ale nie powinno się podnosić przesadnie główki, bo to może spowodować pogorszenie smarowania przedniego łożyska ataku.
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-07-01, 17:00   

A czy ktoś z Was zmieniał kąt pochylenia główki w tylnym moście?
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-07-01, 17:57   

Zmieniał.
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-07-02, 09:28   

Przez obniżenie łap resorów? Czy przespsawywałeś mocowanie na moście?
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-07-02, 09:40   

dymek84 napisał/a:
Przez obniżenie łap resorów? Czy przespsawywałeś mocowanie na moście?

Mam SPOA, więc nowe stopy pod resory są pod innym kątem na moście.
Najprościej zrobić kliny pod resor...
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-07-02, 10:43   

Tez mam zmienione ,ale u mnie to troche inna bajka , Didymos przeciez z przodu tez mozna zmienic kat pochylenia glowki ,wystarczy przespawac kule ;-) (no chyba ze sie nie da)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.