Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Opony K2 czy Puma Mt
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 18:04   Opony K2 czy Puma Mt

Która opona lepsza w teren?
Gumy Pumy? ---> http://terenoweopony.pl/p...-3027144293.jpg
czy gumy K2 ---> http://www.eopony4x4.pl/media/terenowe/k2.jpg

nie piszcie mi Simexy. Chciałbym opinii o tych 2 typach bieżnika.

P.S
Chcę jeździć 60% w terenie 40% po czarnym ;-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 18:21   

jeżdżę na k2. Dopóki niema melasy dopóty jadą. Wolno się dokopują do dna i praktycznie nie oczyszczają. Piasek robią bardzo dobrze.
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 18:25   

melasy?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 21:27   

melasa = bagno
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 21:51   

No spoko ;-)
A Pumy opony ktoś używał?
jakieś jeszcze opinie?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-11-06, 22:01   

Mam w partolu opony z takim bieżnikiem jak ta puma, tylko oryginalne yokohamy, w piachu robią bardzo dobrze (szerokość 12,5" :mrgreen: ), w błocie lepiej od bfg, ale gorzej od simexowatych, mają pewną wadę - na wstecznym się momentalnie zalepiają i tracą trakcję, to opony tylko do jazdy w przód :mrgreen:
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 22:07   

a przewidujesz w samuraiu cofać? przecież to jedzie :mrgreen:
A tak na poważnie to dzięki za naświetlenie sprawy Didymos,
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
casuper 
świeżak
CASUPER


Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 23
Skąd: WARMIA
Wysłany: 2014-11-12, 23:08   

Didymos napisał/a:
Mam w partolu opony z takim bieżnikiem jak ta puma, tylko oryginalne yokohamy, w piachu robią bardzo dobrze (szerokość 12,5" :mrgreen: ), w błocie lepiej od bfg, ale gorzej od simexowatych, mają pewną wadę - na wstecznym się momentalnie zalepiają i tracą trakcję, to opony tylko do jazdy w przód :mrgreen:

Mam fedimy w Galloperze o takim biezniku 31x10,5 i potwierdzam do tylu to nie robia one wcale.
Do przodu lepsze niz kumho kl71, bfg mt i coopery. Nawet zima sie dalo jezdzic guma fajna byla.
Ale paczalem dla kolegi bo mu sie podobaly z jakiejs dziwnej firmy to wykonanie bylo kupiaste.
_________________
Jest Samiec i jego młodszy brat Jamnik...
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-13, 06:43   

A co byście polecili do jazdy 60% w terenie a reszte po czarnym?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-11-14, 22:39   

A jaki teren ?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-15, 07:57   

moziembl, taki jak na rajdach, czyli błoto, woda a czasem piach ;-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-11-15, 09:54   

No to niestety pozostają simexy, ja mam sahary i niestety w błocie one nie robią tak dobrze ja Simexy. szybko się zaklejają. moje porównanie opiera się na podjazdówkach na których niestety ja utykam a simexy przejeżdżają, wiem że dochodzi czynnik ludzki ale róznice są wyraźne. Sahary są za to bardzo fajne na piachu. W necie spotkałem się z opiniami że siemex nr1 na drugim miejscu własnie sahary, później BFG. BFG to opona wyprawowa bardziej jest takim kompromisem miedzy agresywnością terenowąi szosową oponą. Tyle moja opinia
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-11-15, 10:00   

Dokladnie tak, na ostatnim pay & play byl samiec z zaspawanym mostem na saharach co prawda nieco mniejszych zla na moscie sie akurat nie wieszal i tam gdzie ja przejechalem on utykal, popna sie zaklejala glina i trzeba bylo go wyciagac, w takiej samej sytuacji byl jeden jimny, puki byly jakies kamienie w glinie czy tam jawalki galezi spoko dawal rade ale w momencie gdy wpadl w swoisty kit dalej nie pojechal.
Wniosek jest prosty, nie mozna miec wszystkiego albo mozna miec 2 komplety opon (:
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-15, 19:07   

Ok. Ale spotkałem się z opinią że bieżnik pumy to nr. 2 po simexach w błoto :-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-11-15, 19:18   

To wszystko sa bardziej lub mniej obiektywne opinie uzytkownikow.
Czy to numer 2? Szczerze watpie ze robi to lepiej niz bogger czy mudzilla albo jakis super swamper.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-15, 19:20   

A jak wygląda jazda na Simach po asfalcie?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-11-15, 19:21   

No to własnie ja tak pisałem, ja je nazywam sahary, w rzeczywistości to jest bieżnik Yokohama Geolandar M/T+
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-11-15, 19:58   

Gołąb4x4 napisał/a:
A jak wygląda jazda na Simach po asfalcie?


wygląda tak jak by ktoś bombowcem lądował obok Ciebie na ulicy - jeśli chodzi o doznania dźwiękowe
a jeśli chodzi o jazdę to bardziej trzęsie budą tak jak byś jechał po tarce - czuć uderzenie każdego klocka z bieżnika o asfalt.

moziembl a ja ten rodzaj opon po prostu nazywam Yokohamy - miałem je u siebie i na piasku robią lepiej od simexów a w błocie gorzej od simexów, za to na asfaldzie są cichsze i płynniej się toczą.

[ Dodano: 2014-11-15, 20:13 ]
Gołąb4x4 napisał/a:
A co byście polecili do jazdy 60% w terenie a reszte po czarnym?


zależy od częstotliwości jazdy i specyfiki używania samochodu.

jeżeli auto będziesz używał niezbyt często do zabawy - czyli 40% dojazd po czarnym do bagienka, żwirowni i resztę 60% po bagienku i żwirowni - to polecam simexy

jeżeli auto ma być używane często i regularnie do pracy i rekreacyjnie - czyli 40% dojazd po czarnym do lasu, nad rzekę itp. i resztę 60% po lesie, łące, bagienku, żwirowni - to polecam bieżnik Yokohamy.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-15, 21:17   

Niezłe porównanie Dany44, odnośnie tych simexów :mrgreen:
Dzięki chłopaki za wylewną odpowiedź ;-)
A macie pojęcie o tych gumach K2? one są też jako gumy BFG :-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-15, 22:05   

Gołąb4x4 napisał/a:
Niezłe porównanie Dany44, odnośnie tych simexów :mrgreen:
Dzięki chłopaki za wylewną odpowiedź ;-)
A macie pojęcie o tych gumach K2? one są też jako gumy BFG :-)


Jak dla mnie te K2 (czyli kopie BGF MT2) to strasznie przereklamowane gumy. One się chyba jedynie nadają na wyprawy i do tego żeby ładnie wyglądał biały napis :-P Ja na Twoim miejscu bym wybrał właśnie te Pumy, chyba najlepiej się nadają dla Ciebie ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.