Wysłany: 2016-02-21, 21:50 Opony TREKKER i EQUIPE a'la simex
Jestem na etapie rozważania jakie opony kupić... Napewno ma to być wzór bieżnika kopia simex, rozmiar 235/70lub75 R15.
Widzę że portale aukcyjno-ogłoszeniowe zostały troszkę zalane oponami w bardzo budżetowej cenie, a mianowicie marki (duże słowo) EQUIPE i TREKKER.
Komplet 4 opon w tej cenie da się kupić w granicach 1000zł...telefonicznie nawet urwą parę dyszek. Czy ktoś ma jakąś wiedzę teoretyczną i praktyczną odnośnie tych gum (wiadomo że w tej cenie cudów nie ma...ale zawsze zostaje ocena w kategorii jakość/cena). Czy trzymają wymiar, jak z ich wagą...no i przede wszystkim czy robią robotę?
Mam dokładnie
Opony bieżnikowane-
Equipe 235/70 R15 Trekker 4x4 [115/113]Q
kraj produkcji: Polska
kupione po 245/sztuka 09.09.2013.
Każda z opon miała większą lub mniejszą wadę.
Zakup przez allegro (oponykozak-pl), jak dostałem opony i zadzwoniłem w tej sprawie to maxymalnie sprzedający podniósł mi ciśnienie, z oburzeniem mówiąc że to nalewka w dodatku najtańsza na allegro z tego rodzaju i mogłem się spodziewać że takie rzeczy na nalewkach to norma i było kupić oryginał a nie teraz marudzić. Po dużych bojach jedna z opon została wymieniona na taką bez wad, ale musiałem odesłać na własny koszt.
Ogólnie na oponach jeżdżę do dzisiaj, nic nie odpadło, koła się kręcą, opony robią swoje. Widać już pewne zużycie, ale małe, szczególnie z tyłu ale zblokowany dyfer w poprzednim aucie swoje robił, nie wyważałem od nowości, nie jeżdżę szybko, asfalt omijam jak tylko mogę, koła dość mocno biją.
Gdybym miał kupić ponownie nowe nalewki może szukał bym czegoś bardziej sprawdzonego, ale budżet jaki był taki był, a była to najtańsza opcja na nową oponę. Chyba że bym miał możliwość odbioru osobistego - pewnie wybrał bym na miejscu ładne egzemplarze.
Szkoda że 235/75 jest tak trudno dostępna z nalewek, a jak już jest to cena jest dużo wyższa niż 235/70.
[ Dodano: 2016-02-22, 11:36 ]
A cha miałem poprzednio globguma, ten sam bieżnik, zbliżony rozmiar 225/75. Ale kupiłem używane, zużyte w 1/3, mniej biły, szybciej się ścierały od treekera, nie pamiętam rocznika ale dość szybko pojawiły się małe pęknięcia na bokach - ale opony u znajomego sa na felgach jako zapasowe, ciśnienie trzymają.
Ja tam mam Trakkery z firmy plus gum od zeszłej zimy- fakt że czasem je zamieniam z AT. Ale teraz śmigam co dzień na nich od zlotu czyli od października po asfalcie często. Fajnie wyglądaja nie mają takich wad jak te ze zdjęć. może to kwestia wykonania w firmie
Cudów nie ma. Wady ze zdjęć wynikają ze skróconego czasu przebywania opon w wygrzewarce, czy jak to się nazywa (w maszynie działa ciśnienie i wysoka temperatura - ściska i grzeje nowo nawiniętą warstwę bieżnika). To norma dla większości tańszych firm.
Znajomy pracował w firmie bar-gum. Przez pierwsze lata firma produkowała bardzo dobre opony - jeden dostawca dobrej gumy, później dla obniżenia kosztów dostawców było trzech i guma gorszej jakości. A co najgorsze... właśnie czas pracy "wygrzewarki". Nowa guma nie miała możliwości prawidłowego połączenia się z bazą. Dokładnie nie pamiętam dokładnie, ale początkowo opona powinna przebywać ~1,5h, a po cięciach budżetowych przebywała połowę czasu.
Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem, ale wszyscy, z którymi miałem kontakt polecali glob-gumy.
to może rozwiązaniem jest wybrać się osobiście i zawinąć takie bez wad (przynajmniej bez tych widocznych gołym ślepiem)... tylko to nadmierne bicie kół jedynie troszkę do mnie nie przemawia
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
Jak masz zamiar jeździć tylko w terenie to bicie jest akceptowalne, ale jeśli nie... Dla mnie to dyskwalifikacja. Radzę przeglądać portale ogłoszeniowe. Sam rozglądam się za oponkami i można trafić świeże używki w super cenie.
Tu Twoje Eqiupe: używki Za tą cenę to i bicie mógłbyś przemilczeć
Glob gum 31x10.5 ugina sie bardzo ladnie. Trekker na 0.5 bar sie ledwo co ruszal. Ale wywazaly sie bardzo dobrze. Czego nie mozna powiedziec o globgum
Dla porównania glob gum 225/75r15 nie ugina się ni chu chu. Przy 0,8 gołym okiem nie widać róznicy od 1.5 (ponizej bałem się jezdzić bo felga 7"szeroka). Jak na oko było widać, ze powietrza mało to manometr wskazywał 0
Po za tym bez zastrzezeń, guma ścierała się baaaardzo mało, nawet kiedyś jakiś gumiarz się zawziął to mi koła wywazył
Gum jak na foto bym nie przyjął i odesłał jako wadliwe
Co do uginania Trekkera - ugina się, ale czy powinien tyle czy więcej to ciężko mi się wypowiedzieć, w jednym kole z tyłu mam za mało powietrza (jakoś nie ma czasu dopompować) i widać większy balon na dole i auto nie równo stoi więc coś się ugina. Inna sprawa to waga nalewki, jedna opona waży często 22-25kg, auto bardzo odczuwalnie traci dynamikę, co zapewne ma wpływ na żywotność każdego elementu który ma napędzić koła.
No ale co zrobić - budżet każdy jakiś ma, ja miałem niski na opony, w terenie sprawują się dobrze, asfalt omijam jak tylko mogę, jeżdżę wolno. Co by nie było jest to 1/2 ceny opony "markowej".
_________________ Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
ja akurat przejazdowo dość często jadę asfaltem...więc już sam nie wiem... A z tych "markowych" to co jest godne polecenia? tak żeby miało najlepiej rozmiarówke 235/75... bo widzę, że z tych tanich to tylko 235/70
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-02-23, 08:54
Z markowych np. malatesta, insa turbo, fedima, czy choćby globgum.
Nalewki 235/70 są prawdopodobnie robione na karkasach z dostawczaków, stąd ich sztywność i masa
Też niedługo będę kupował opony i badam temat. Na chwilę obecną zdecydowany jestem na Kaiman'y, dokładnie takie http://allegro.pl/opony-t...5955478697.html Użytkuje je ktoś z forum?
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-02-23, 12:35
malateste kaiman sporo forumowiczów używa, ja na niej jeżdże i nie widze z nią problemów, dwa lata ją mam i gdyby nie to że mam za malo liftu budy i mi ocierają to nie widać za dużego śladu zużycia.
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Prze chwilą pytałem kolegę który kupił nowe Silverstone mt-117 w rozmiarze 31 cali, ważył każda oponę po zakupie i średnio 18-19kg/sztuka. Moje Trekkery 235/70 miały koło 22-23 o ile dobrze pamiętam. Tylko informacyjnie podaję.
co do Fedimy to mam założone w Samcu...model Extreme Evolution (wzór geolander-sahara) i wszystko jak najbardziej OK, z jednym ale... Te opony znikają w oczach
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum