Wysłany: 2011-05-13, 12:19 Czy wszystkie tak mają ? ! Rzecz o Samurai 1,9D
Od niedawna jestem posiadaczem Samuraia 1,9 D. Wiem że dynamika nie jest jego mocną stroną. Ma co prawda połowę ilości koni, w porównaniu do mojego poprzedniego zwykłego samochodu, ale wydaje mi się, że powinien mimo wszystko być trochę żywszy. Powiem krótko - nie próbowałem do skutku , ale wydaje mi się że rozpędzenie go do 100km/h to nie sekundy a raczej minuty, jeśli w ogóle by się to udało. Pedał gazu w podłodze a on jakby nie chciał, albo nie mógł na piątce rozkręcić się powyżej 2600 obrotów.( a katalogowo powinien jechać nawet ponad 130km/h.) Silnik ładnie zapala,od razu równo pracuje, nie dymi. Może to turbina , może coś innego, jak to sprawdzić ? Proszę o uwagi znawców tematu, byłych lub obecnych posiadaczy tego mode.
Ostatnio zmieniony przez bischop.1962 2011-05-14, 23:27, w całości zmieniany 1 raz
Opony 15-stki, typowe. Czy pali na wszystkie gary ? Wydaje mi się że tak, ale wcześniej nie jeździłem dieslami, więc pewności nie mam. Natomiast po dzisiejszych jazdach nabrałem wątpliwości co do sprawności turbiny. Nie wyczuwam "kopnięcia" przy zwiększaniu obrotów. Kiedy( przy jakich obrotach) powinna się włączyć turbina? Czy to jest dobrze wyczuwalne ?
Samurai 1,9D z silnikiem renault to wolnossak. Uturbiony jest ten z silnikiem peugeota. Oprócz turbiny ważne są nastawy pompy, stan wtrysków, filtry etc. etc.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Jeśli jesteś gdzieś tu z okolic Warszawy możemy porównać z moim 1.9TD jak chodzi, pozatym ta turbina w 1.9TD niechodzi jak w innych turbo-dieslach, bo nawet niema więcej koni, ona jest tylko po to tam wrzucona by ten samochód w swoich latach mógł którąs norme EURO spełnić, aby dodać mocy w tym silniku trzeba by dołożyć chyba intercooler tak jak mają mocniejsze wersje 90konne.
Kolego a samuraia kupiłeś w malopolsce okolice mszany dolnej ?? bo jak tak to zły wybór cana dobra bo około 11 tyś za samuraia z 2002 r ale ZŁY WYBÓR jak to ten oczywiscie zielony blaszak
Odpowiadam:
Kol.gluch'owi34 Auto jest z 2000r. jest z Francji i było trochę droższe..
Kol. Michał'owi328i. Dzięki ale jestem spod Częstochowy, wiec trochę za daleko.
Kol.Slavok'owi. Turbinę organoleptycznie widzę, natomiast nie potrafię jej usłyszeć, ani tym bardziej wyczuć kiedy zaczyna działać.Dodam tylko, że silnik b. późno reaguje na dodawanie gazu. Dopiero po wduszeniu pedału gazu do mniej więcej połowy.Sprawdzałem naciąg linki i wydaje się, że pracuje w pełnym zakresie (ciągnie do końca). Pisałeś o filtrach. Z tym jeszcze mógłbym (powinienem) coś zrobić zanim pojadę do "silnikowca". Jestem zielony jeśli chodzi o diesle więc daj parę wskazówek. Czy filtry to może być przyczyna .Dobrze by było. Auto trochę chyba stało. Widać , że nie było picowane, pryskane bitexem, etc.Filtr powietrza i olej w silniku były wyraźnie przeterminowane, ale faktycznie tych filtrów paliwowych nie zmieniłem jeszcze.
Odpowiadam:
Kol.gluch'owi34 Auto jest z 2000r. jest z Francji i było trochę droższe..
Kol. Michał'owi328i. Dzięki ale jestem spod Częstochowy, wiec trochę za daleko.
Kol.Slavok'owi. Turbinę organoleptycznie widzę, natomiast nie potrafię jej usłyszeć, ani tym bardziej wyczuć kiedy zaczyna działać.Dodam tylko, że silnik b. późno reaguje na dodawanie gazu. Dopiero po wduszeniu pedału gazu do mniej więcej połowy.Sprawdzałem naciąg linki i wydaje się, że pracuje w pełnym zakresie (ciągnie do końca). Pisałeś o filtrach. Z tym jeszcze mógłbym (powinienem) coś zrobić zanim pojadę do "silnikowca". Jestem zielony jeśli chodzi o diesle więc daj parę wskazówek. Czy filtry to może być przyczyna .Dobrze by było. Auto trochę chyba stało. Widać , że nie było picowane, pryskane bitexem, etc.Filtr powietrza i olej w silniku były wyraźnie przeterminowane, ale faktycznie tych filtrów paliwowych nie zmieniłem jeszcze.
wygląda na to, że turbina się wysrała, ewentualnie coś z układem zasilana paliwem np. za niskie ciśnienie, w każdym razie sam tego nie ogarniesz jak masz znikome pojęcie o mechanice.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Slavok miał rację.Turbina "wysrana".
Jak to stwierdzono?
Należy ścisnąć ręką gumową rurę wychodzącą z turbiny i zwiększać obroty silnika. Ciśnienie w rurze powinno być wyraźnie wyczuwalne pod palcami.
Nie było wyczuwalne ! Dodam tylko, że zrobiłem próbę szybkości przed badaniem turbiny i udało mi się go rozpędzić do powyżej 100/h.
W terenie nawet bez turbiny wydaje mi się że dawał radę. Mam nadzieję, że jak naprawie tą turbinę to dopiero przekonam się jak na prawdę jeździ mój Samurai.
[ Dodano: 2011-05-19, 19:05 ]
Wymieniłem filtr. Naprawiłem sterowanie turbiną , bo się okazało, że to tylko sterowanie się zapiekło. Teraz słychać ją i można wyczuć ciśnienie na wężu, ale bardzo słabo. Efekt w postaci większego powera też mnie trochę rozczarował. Podobno ta turbina normalnie niewiele daje. Sprawdziłem czy pali nas wszystkie cylindry - pali na wszystkie. Krótko mówiąc jest trochę lepiej ale spodziewałem się, że będzie dużo lepiej. Jeden mechanik powiedział, że trzymają go napędy i dlatego tak jest, a w normalnym samochodzie z normalną skrzynią chodziłby ten silnik jak strzała. Nie mam zamiaru się nim ścigać. Wystarczy jak jedzie po drodze 80/ h. I taka prędkość wydaje się dla niego najodpowiedniejsza. Chciałem tylko sprawdzić "osiągi" nowego samochodu i teraz już wiem. Nie piszę jak jeździ w swoim naturalnym środowisku, bo to , to wiadomo.Do tego nie mam zastrzeżeń.
Mam tylko pytanie do do kol. Michała 328 - jak Twój jeździ po drodze. Przy jakiej prędkości Twój najlepiej "się czuje". I jeszcze jedno: czy to normalne, (wiem, że to dla wielu stąd może być głupie pytanie), że przy przyspieszaniu na różnych biegach i różnych prędkościach powstają wibracje , które potem przechodzą. Jadąc potem na piątce 80-tka jedzie gładko. Dzięki za wszelkie objaśnienia, bo osobiście nie znam posiadacza Samuraja, a moja przygoda z tym autkiem dopiero się zaczęła. Pozdrawiam cierpliwych i wyrozumiałych czytaczy mojego postu !
A ja mam pytanie czy do takiego silnika da się bez większych problemów założyć intercooler, a jeżeli tak to jak znosi on zatapianie z góry dzięki za odpowiedź
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum