Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Czy wszystkie tak mają ? ! Rzecz o Samurai 1,9D
bischop.1962 
świeżak


Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 10
Wysłany: 2011-05-13, 12:19   Czy wszystkie tak mają ? ! Rzecz o Samurai 1,9D

Od niedawna jestem posiadaczem Samuraia 1,9 D. Wiem że dynamika nie jest jego mocną stroną. Ma co prawda połowę ilości koni, w porównaniu do mojego poprzedniego zwykłego samochodu, ale wydaje mi się, że powinien mimo wszystko być trochę żywszy. Powiem krótko - nie próbowałem do skutku , ale wydaje mi się że rozpędzenie go do 100km/h to nie sekundy a raczej minuty, jeśli w ogóle by się to udało. Pedał gazu w podłodze a on jakby nie chciał, albo nie mógł na piątce rozkręcić się powyżej 2600 obrotów.( a katalogowo powinien jechać nawet ponad 130km/h.) Silnik ładnie zapala,od razu równo pracuje, nie dymi. Może to turbina , może coś innego, jak to sprawdzić ? Proszę o uwagi znawców tematu, byłych lub obecnych posiadaczy tego mode.
Ostatnio zmieniony przez bischop.1962 2011-05-14, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-13, 12:53   

A opony w jakim masz rozmiarze?
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-05-13, 15:30   

pracuje na wszystkie gary?
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
tomek stasiak 
zapaleniec
Tomi



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 281
Skąd: ESI
Wysłany: 2011-05-13, 21:50   

ropniaki to cieniaki hi hi
 
     
bischop.1962 
świeżak


Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 10
Wysłany: 2011-05-13, 22:41   

Opony 15-stki, typowe. Czy pali na wszystkie gary ? Wydaje mi się że tak, ale wcześniej nie jeździłem dieslami, więc pewności nie mam. Natomiast po dzisiejszych jazdach nabrałem wątpliwości co do sprawności turbiny. Nie wyczuwam "kopnięcia" przy zwiększaniu obrotów. Kiedy( przy jakich obrotach) powinna się włączyć turbina? Czy to jest dobrze wyczuwalne ?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-13, 23:09   

obadaj dokładnie tą turbinę, może tylko grzybek się przyciął i wystarczy przeczyścić.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-05-14, 08:17   

Samurai 1,9D z silnikiem renault to wolnossak. Uturbiony jest ten z silnikiem peugeota. Oprócz turbiny ważne są nastawy pompy, stan wtrysków, filtry etc. etc.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-14, 13:22   

kolega nie napisał jaki tam silnik ma zasugerowałem się tą częścią o sprawności turbiny, to łatwo stwierdzić organoleptycznie czy tam turbo siedzi ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
michal328i 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-05-14, 13:39   

Jeśli jesteś gdzieś tu z okolic Warszawy możemy porównać z moim 1.9TD jak chodzi, pozatym ta turbina w 1.9TD niechodzi jak w innych turbo-dieslach, bo nawet niema więcej koni, ona jest tylko po to tam wrzucona by ten samochód w swoich latach mógł którąs norme EURO spełnić, aby dodać mocy w tym silniku trzeba by dołożyć chyba intercooler tak jak mają mocniejsze wersje 90konne.
_________________
Samurai 1.9TD , seria :}
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-14, 18:57   

samym intercoolerem mocy się nie doda, pierwsze słyszę iż turbo wkładają po to by normę spełniać...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-14, 20:26   

W kilku miejscach też coś takiego słyszałem, także albo jakaś miejska legenda, albo jakiś kolejny unikalny patent suzuki :-P
 
     
gluch34
świeżak


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 17
Wysłany: 2011-05-14, 20:34   

Kolego a samuraia kupiłeś w malopolsce okolice mszany dolnej ?? bo jak tak to zły wybór cana dobra bo około 11 tyś za samuraia z 2002 r ale ZŁY WYBÓR jak to ten oczywiscie zielony blaszak
 
     
bischop.1962 
świeżak


Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 10
Wysłany: 2011-05-14, 22:26   

Odpowiadam:
Kol.gluch'owi34 Auto jest z 2000r. jest z Francji i było trochę droższe..
Kol. Michał'owi328i. Dzięki ale jestem spod Częstochowy, wiec trochę za daleko.
Kol.Slavok'owi. Turbinę organoleptycznie widzę, natomiast nie potrafię jej usłyszeć, ani tym bardziej wyczuć kiedy zaczyna działać.Dodam tylko, że silnik b. późno reaguje na dodawanie gazu. Dopiero po wduszeniu pedału gazu do mniej więcej połowy.Sprawdzałem naciąg linki i wydaje się, że pracuje w pełnym zakresie (ciągnie do końca). Pisałeś o filtrach. Z tym jeszcze mógłbym (powinienem) coś zrobić zanim pojadę do "silnikowca". Jestem zielony jeśli chodzi o diesle więc daj parę wskazówek. Czy filtry to może być przyczyna .Dobrze by było. Auto trochę chyba stało. Widać , że nie było picowane, pryskane bitexem, etc.Filtr powietrza i olej w silniku były wyraźnie przeterminowane, ale faktycznie tych filtrów paliwowych nie zmieniłem jeszcze.
 
     
vsh 
rozgadany
Pikahu?



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 146
Skąd: Ostpreussen Oi!
Wysłany: 2011-05-14, 22:31   

filtry wazna sprawa:) wymieniaj i dawaj znac co dalej:) pzdr
_________________
gabba gabba hey!
Samurai 1,3i, ome +2, 7" + sahara 225/70/r15,
または武士オアナッシング
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-14, 23:52   

bischop.1962 napisał/a:
Odpowiadam:
Kol.gluch'owi34 Auto jest z 2000r. jest z Francji i było trochę droższe..
Kol. Michał'owi328i. Dzięki ale jestem spod Częstochowy, wiec trochę za daleko.
Kol.Slavok'owi. Turbinę organoleptycznie widzę, natomiast nie potrafię jej usłyszeć, ani tym bardziej wyczuć kiedy zaczyna działać.Dodam tylko, że silnik b. późno reaguje na dodawanie gazu. Dopiero po wduszeniu pedału gazu do mniej więcej połowy.Sprawdzałem naciąg linki i wydaje się, że pracuje w pełnym zakresie (ciągnie do końca). Pisałeś o filtrach. Z tym jeszcze mógłbym (powinienem) coś zrobić zanim pojadę do "silnikowca". Jestem zielony jeśli chodzi o diesle więc daj parę wskazówek. Czy filtry to może być przyczyna .Dobrze by było. Auto trochę chyba stało. Widać , że nie było picowane, pryskane bitexem, etc.Filtr powietrza i olej w silniku były wyraźnie przeterminowane, ale faktycznie tych filtrów paliwowych nie zmieniłem jeszcze.

wygląda na to, że turbina się wysrała, ewentualnie coś z układem zasilana paliwem np. za niskie ciśnienie, w każdym razie sam tego nie ogarniesz jak masz znikome pojęcie o mechanice.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
bischop.1962 
świeżak


Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 10
Wysłany: 2011-05-16, 22:26   

Slavok miał rację.Turbina "wysrana".
Jak to stwierdzono?
Należy ścisnąć ręką gumową rurę wychodzącą z turbiny i zwiększać obroty silnika. Ciśnienie w rurze powinno być wyraźnie wyczuwalne pod palcami.
Nie było wyczuwalne ! Dodam tylko, że zrobiłem próbę szybkości przed badaniem turbiny i udało mi się go rozpędzić do powyżej 100/h.
W terenie nawet bez turbiny wydaje mi się że dawał radę. Mam nadzieję, że jak naprawie tą turbinę to dopiero przekonam się jak na prawdę jeździ mój Samurai.

[ Dodano: 2011-05-19, 19:05 ]
Wymieniłem filtr. Naprawiłem sterowanie turbiną , bo się okazało, że to tylko sterowanie się zapiekło. Teraz słychać ją i można wyczuć ciśnienie na wężu, ale bardzo słabo. Efekt w postaci większego powera też mnie trochę rozczarował. Podobno ta turbina normalnie niewiele daje. Sprawdziłem czy pali nas wszystkie cylindry - pali na wszystkie. Krótko mówiąc jest trochę lepiej ale spodziewałem się, że będzie dużo lepiej. Jeden mechanik powiedział, że trzymają go napędy i dlatego tak jest, a w normalnym samochodzie z normalną skrzynią chodziłby ten silnik jak strzała. Nie mam zamiaru się nim ścigać. Wystarczy jak jedzie po drodze 80/ h. I taka prędkość wydaje się dla niego najodpowiedniejsza. Chciałem tylko sprawdzić "osiągi" nowego samochodu i teraz już wiem. Nie piszę jak jeździ w swoim naturalnym środowisku, bo to , to wiadomo.Do tego nie mam zastrzeżeń.
Mam tylko pytanie do do kol. Michała 328 - jak Twój jeździ po drodze. Przy jakiej prędkości Twój najlepiej "się czuje". I jeszcze jedno: czy to normalne, (wiem, że to dla wielu stąd może być głupie pytanie), że przy przyspieszaniu na różnych biegach i różnych prędkościach powstają wibracje , które potem przechodzą. Jadąc potem na piątce 80-tka jedzie gładko. Dzięki za wszelkie objaśnienia, bo osobiście nie znam posiadacza Samuraja, a moja przygoda z tym autkiem dopiero się zaczęła. Pozdrawiam cierpliwych i wyrozumiałych czytaczy mojego postu !
 
     
piepsznik 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Myszków
Wysłany: 2013-03-07, 15:48   

A ja mam pytanie czy do takiego silnika da się bez większych problemów założyć intercooler, a jeżeli tak to jak znosi on zatapianie z góry dzięki za odpowiedź
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-07, 17:18   

Też Cię witam serdecznie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
piepsznik 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Myszków
Wysłany: 2013-03-07, 19:48   

No ale bydle ze mnie faktycznie. Witam wszystkich serdecznie.
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-07, 20:14   

Samurai z silnikiem 1.9 D daje radę z reduktorem 4.16 dość dobrze.Jak chcesz go topić to zrób szczelny dolot powietrza.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.