Wysłany: 2017-01-22, 20:59 Swap Bmw 1.8 TDS > samurai
Czesc
Zbliza sie czas swapu silnika do mojego samca. Decyzja podjeta co do zasilania czyli koniecznie - DIESIEL.
Plan byl prosty kompletny silnik ze skrzynia od poldka 1.9d , ale dzis narodzil sie pomysl taki jak w tytule czyli silnik Bmw 1.8tds + skrzynia bmw. Robił ktos ??? Czy lepiej pojsc juz sprawdzona sciezka poldolota???
Przedewszystkim moj silnik sie juz konczy , aktualnie mam 1.3 na gazniku + lpg. Chce po pierwsze odzyskac bagaznik , po drugie wsadzic silnik ktory bedzie wmiare bez obslugowy ( nie liczac wymiany oleju , filtrow ), po trzecie musi miec wiecej mocy od tego 1.3, i ekonomicznosc (tak wiem nie ma co liczyc na osiagi golfa 3 1.9d ale niech nawet pali 9litrow ON to i tak jest na + )Dodatkowo na + silnika diesla dochodzi wodoodpornosc ( tak wiem benzyne tez da sie moczyc).W przypadku 1.9d posiada on znikoma ilosc elektroniki , jak sie to ma co do 1.8 tds?
Wole po prostu prace silnikow diesla , mialem kilka aut z benzyna i dieslem , gdzie w dieslach nic nie robilem a w benzynach zawsze cos ( mowa o autach odobowych)
Vitare 1.6 8v mialem, dobry silnik , zgazowany + blos chodzilo wmiare ale jakos nie robił
Wsadź 1.9 prosty montaż. Silnik pancerny. Berlingo które kiedyś wyzłomowaliśmy miało 450 i dealnej chodziło. A to co ty chcesz to kolonizacja ameryki. Chyba że chcesz pobawić się w eksperymenty. W samcu można wszystko - jak wrobiony traktorku. Tylko kiedy przestaje być Suzuki?
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-01-23, 10:48
Diesel z polda to smętny muł, owszem trwały i ekonomiczny, ale nic poza tym, nie rozumiem po co to pakować pod maskę.
Jeśli już zapadła decyzja o swapie na dyszla, to lepiej chyba byłoby zaaplikować motor, który poprawi parametry fury, a nie je zepsuje.
Akurat tym, do którego momentu to jeszcze jest suzuki, a od którego już nie, przejmowałbym się najmniej, to ma znaczenie chyba tylko jak szykujesz furę pod żółte blachy
Podobno te silniki nie są najlepszej jakości jak wszystkie dizle montowane w wczesnych bmw no i mają od groma elektroniki ,w dodatku to nie jest konstrukcja bmw jak większość dizli montowanych w bmw.Jak bym miał wsadzać dizla to tylko 1,9tdi vw lub 1,9tdi psa wszystko inne jest o kant d.....py i ciężkie.
_________________ Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
Z tym BMW to jest tak jak z moim silnikiem który mam w garażu od CAT-a 4 cylindry turbo . 95KM. Normalne koło zamachowe pod docisk.Dźwięk taki że płuca zatyka.Jak by z 8 garów grało. Jest prawie taki jak w samcu. Bo to jest z małego wózka widłowego. Też mam kaprys żeby go do samca wstawić. Ale to wtedy jak już przestanie być autem 60℅ asfalt. I to jest moja zajawka, kij że wolny ale cat
Dojazdy do pracy nie wiecej niz 6km dziennie + dojazdy na miejscowki do latania.
W terenie klasycznie bloto/woda/górki itp bez ciezkich rajdów
dojazdy 6km.. + upalanie. Diesel - dobry pomysł .
Na krótkie dystanse diesel nie bardzo - nigdy się nie zagrzeje. W teren... jak chcesz robić w tym terenie cokolwiek oprócz kopania dołów i podłączania kinetyka to nie bardzo Brak mocy(rozpędu) na podjazdach + brak smarowania na nich nie będą sprzyjały długowieczności jednostki.
Do omówionych przez Ciebie zastosowań tylko benzyna. Jak koła do 31' poleciłbym jimny g13bb <-bez przeróbek w mechanice, elektryki niewiele bo wiązka z jimny dobrze się "układa" pod maską.
G16bb też będzie bardzo dobrym wyborem, trochę więcej pracy ale najlepsza proporcja cena/rezultaty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum