Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana usczelniacza półosi .
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-07, 21:56   

no tak tylko tam jest ten pierścień na gorąco zaciskany :D to kolejna fobia, zaraz po skrzyni... :D a kule mam cacy, suche i bez wżerów, to akurat samodzielnie ogarnąłem :D
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-07, 22:29   

SamNaSam by sprawdzić stan łożyska nie musisz sciągać pierścienia ;) a ten pierścień bardzo łatwo włożyć na miejsce, kładziesz go na kuchenkę elektryczną grzejesz kilkanaście minut (ja mam taką jakąś starą turystyczną) i praktycznie sam wchodzi na półośkę ;) jak sobie stygnie to się ładnie zaciska.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Hubert 
nowicjusz
Hubert


Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: LBL Trakt Janowski
Wysłany: 2013-05-07, 22:43   

Autko używane nazwijmy to amatorsko (nie startuję w rajdach) łożysko było FAg-owskie co prawda c3, dzisiaj zakupiłem dwa nowe faga c3, założę i zobaczymy ile tym razem wytrzymają. jak ponownie pół roku to chyba pójdę za radą kolegi kostuch-a i zakupię polskie. Kolega mi jakiś czas temu wspominał o pomyśle aby wstawić podwójne łożyska może ktoś z was o tym słyszał? Ja sam z ciekawości jak go spotkam to zapytam jak sprawa wygląda być może to był tylko plan a z realizacji nici.
_________________
SJ 416, 1,6 gaźnik + LPG, 31" simex 12000lbs
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-07, 22:49   

a ten pierścień to nie trzeba jakoś odpowiednio zacisnąć, z jakimiś szczelinami, zmierzyć szczelinomierzem, lampą stroboskopową i wieżą hifi stereo albo innym mega sprzętem którego nie posiadam? Czy to tylko w jednym miejscu będzie pasowało i jak zwykle wbiłem se do łba że to mega precyzyjne i nie dam rady...
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-07, 22:50   

w jaki sposób ? tam nie ma miejsca na jakiekolwiek dodatkowe łożysko, chyba że jakaś rzeźba.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Hubert 
nowicjusz
Hubert


Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: LBL Trakt Janowski
Wysłany: 2013-05-07, 22:56   

nie pamiętam dokładnie w jaki sposób miało być to rozwiązane, bo faktycznie miejsca to tam nie ma na dodatkowe łożysko. Rozmawiałem z kolegą od którego zazwyczaj kupuję części do samuraja, rozmowa była już dawno i pamiętam tylko, że ktoś już tak zrobił a on chciał ten patent skopiować do swojego samuraja.
_________________
SJ 416, 1,6 gaźnik + LPG, 31" simex 12000lbs
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-07, 22:56   

taaaa u mnie rzeźba, ja Ci dam :P no właśnie, bo ja kurde podchodzę do tego z namaszczeniem, to moje jedyne auteczko, ma być idealne i często sobie myślę, że to trzeba być naznaczonym, pomazańcem jakimś żeby coś tam zrobić. Za chwilę oczywiście ogarnia mnie myśl, że całkiem kumaty jestem i dlaczego miałbym nie zrobić czegoś co robią inni "rzeźbiarze" i jeszcze za to kasują pieniądze... dobra koniec offtopu, jak pasuje idealnie to może następną wymianę zrobię sam ;]
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-07, 23:00   

Hubert napisał/a:
nie pamiętam dokładnie w jaki sposób miało być to rozwiązane, bo faktycznie miejsca to tam nie ma na dodatkowe łożysko. Rozmawiałem z kolegą od którego zazwyczaj kupuję części do samuraja, rozmowa była już dawno i pamiętam tylko, że ktoś już tak zrobił a on chciał ten patent skopiować do swojego samuraja.


Może chodzi o półosie odciążone ? tj. rozwiązanie takie jak w przednim samuraiowym moście, ale to gruba motanina.

[ Dodano: 2013-05-07, 23:02 ]
SamNaSamZSam napisał/a:
taaaa u mnie rzeźba, ja Ci dam :P no właśnie, bo ja kurde podchodzę do tego z namaszczeniem, to moje jedyne auteczko, ma być idealne i często sobie myślę, że to trzeba być naznaczonym, pomazańcem jakimś żeby coś tam zrobić. Za chwilę oczywiście ogarnia mnie myśl, że całkiem kumaty jestem i dlaczego miałbym nie zrobić czegoś co robią inni "rzeźbiarze" i jeszcze za to kasują pieniądze... dobra koniec offtopu, jak pasuje idealnie to może następną wymianę zrobię sam ;]


to się odnosiło do postu o tych podwójnych łożyskach ;) tam nie ma żadnej rzeźby wbijasz łożysko grzejesz pierścień wbijasz go na miejsce i tyle ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-08, 00:27   

kolega KSikorski chyba ma taki most "odciążony"
 
     
Hubert 
nowicjusz
Hubert


Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: LBL Trakt Janowski
Wysłany: 2013-05-08, 23:42   

Zasięgnąłem trochę informacji i wychodzi na to, że to drugie łożysko znajduje się na zewnętrznej stronie, w obudowie która jest zrobiona na wzór pochwy mostu i skręcana na śruby (razem z kitem do tarcz na tył, tak podejrzewam bo jest wtedy więcej miejsca). Przeróbka związana z toczeniem półosi i jeszcze innymi zmianami a zrobił to własnoręcznie gościo, który ma tokarkę i zapewne parę innych maszyn więc podejrzewam, że dla większości z nas a przynajmniej dla mnie to zbyt skomplikowane i bez tokarza ani rusz.
_________________
SJ 416, 1,6 gaźnik + LPG, 31" simex 12000lbs
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-08, 23:47   

półoś jest utwardzana powierzchniowo - rdzeń półosi jest miękki tak by mogła się skręcać a zarazem była wytrzymała, jak jakiś magik Ci stoczy półoś to jest spore prawdopodobieństwo, że właśnie w tym miejscu strzeli.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-10, 13:26   

Samurai Serwis sprzedaje taki zestaw:

http://www.samurai-serwis...ki-samurai.html

Na mój nos to są półosie dobrane od jakiegoś Jeepa plus koronki od blokady do tegoż Jeepa.
Jak by pomierzyć i zgłębić temat to mogło by okazać się że można dosyć tanio mieć odciążone półosie ;-)
_________________
Samurai na springu
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-10, 14:19   

Qwai napisał/a:

Na mój nos to są półosie dobrane od jakiegoś Jeepa plus koronki od blokady do tegoż Jeepa.

Koronka wygląda jak wyciągnięta z ARB. Wężyk podciśnienia puszczony do mostu też to sugeruje.
W Jeepach były mosty AMC20 o podobnie zbudowanych półosiach (dwuczęściowe: czyli patyk z zakładanym zabierakiem) - do jazdy w terenie wszyscy je prędzej czy później wymieniają na tuningowe jednoczęściowe :lol:
Coś można by pewnie dobrać. Muszę się z kolegami od jeepów umówić na szklaneczkę 8-)
 
     
Hubert 
nowicjusz
Hubert


Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: LBL Trakt Janowski
Wysłany: 2014-01-13, 21:24   

odświeżę temat, jakiś czas temu znalazłem zdjęcie przeróbki, która obejmowała dodanie dodatkowego łożyska na tył, niestety nie pamiętam z jakiej strony pochodzi http://www.fotoszok.pl/sh...b9fgen.jpg.html
_________________
SJ 416, 1,6 gaźnik + LPG, 31" simex 12000lbs
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-01-13, 21:49   

Link nie robi :-(
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-01-13, 21:57   

http://www.zanfi.it/modul...&products_id=59

cena okazyjna ;)

poszukaj w google: full floater samurai i otrzymasz sporo trafień

[ Dodano: 2014-01-13, 22:20 ]
Qwai napisał/a:
Samurai Serwis sprzedaje taki zestaw:

http://www.samurai-serwis...ki-samurai.html

Na mój nos to są półosie dobrane od jakiegoś Jeepa plus koronki od blokady do tegoż Jeepa.
Jak by pomierzyć i zgłębić temat to mogło by okazać się że można dosyć tanio mieć odciążone półosie ;-)



zgłębiając temat
http://www.zanfi.it/modul...roducts_id=1931
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-14, 07:31   

Dobrze widzę, że półosie mają większą średnicę? Jak przy zastosowaniu tych półosi założyć Lockrighta, da się w ogóle to zrobić?
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-14, 15:25   

Haha, Panowie z Bielska pięknie skopiowali patent :mrgreen:
Co do tych półosi to opis takiej przeróbki ze zdjęciami jest tutaj (pkt 4):
http://suzuki.run4x4fun.c...leszczynski.htm
Jeżu mają, LR 4-elementowego na pewno nie da rady ze względu na to że te półośki nie wejdą w blokadę. Z 2-elementowym można by pokombinować ale nie wiem czy te koronki by się poprawnie zazębiały z blokadą.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-01-14, 20:04   

nie wiem czy skopiowali - albo kupili od niego albo po prostu mają tego samego dostawcę
popatrz na zdjęcia - kilka jest identycznych

odciążenie osi to faktycznie dobry patent, szkoda, że ceny na te zestawy są kosmiczne
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-14, 21:05   

Zed, jeden mały szczegół - grawery na dekielkach ;-)
Ale może faktycznie się dogadali z dostawcą stąd taka cena.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.