Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
odwieczny problem SWAP :P
Smol007
rozgadany


Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 88
Wysłany: 2012-09-20, 08:16   

wiekszosc terenówek ma silniki turbo diesla i jakos jezdzą ;p
dosc ciekawa rzecz w samuraiu 1,6td (po podkreceniu i z ic) jest to ze na jedynce
na reduktorze (4.16) sam wjezdza na bardzo stromą ścianke
napewno to obciaza układ ale spróbowac musiałem
1.3 z tym reduktorem gasł na samym początku ścianki

a co do disla
ostatnio jechalismy przez wode i terrano 2,7td zassało wody i zgasło
wody troche wylało sie z filtra (nisko był wlot)
samochód pochodzil z 10 minut przepalając wode i jezdzi
mysle ze benzyna ma mniejszą odpornosc na wode

jakbym drugi raz robił swap na diesla to napewno odrazu zrobił bym serwis silnika (uszczelka pod głowicą) i łapy zrobił bym sam bo nie podoba mi sie pochylenie skrzyni biegów i to ze mniejszy filtr oleju który mam zalozony jest juz troche pogięty od tej łapy
a tak pozatym to jestem bardzo zadowolony ze spalania i mocy ;)
 
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2012-09-20, 09:08   

ja narazie zostawię ten oryginalny reduktor , zmienie tylko silnik :P
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-09-20, 14:24   

No ja mam juz reduktor od 1,0(oczywiscie bede go motal i zakaldal mam co robic na zime) plus 1,6 td bedzie sie dzaialo haha :mrgreen:
i tez nie zmienie silnika jak juz to moze od audi 80 1,9 td tez na zwyczjnej pompie wtryskowej bez kompa :-P :mrgreen: ale narazie nie musze jest moc i ciezko go zadusic haha i nie musze krecic do odciecia zaplonu zeby z czegos wyjechac tylko se idzie jak traktor :-P :shock:
 
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2012-09-21, 11:19   

no tak wszysktko ładnie pięknie jest okey
ale mi chodziło o to czy ktoś wjezdzał do głębokiej wody
( staw , rzeka ) z TD tak zeby cały silnik był w wodzie i czy
turbina to wytrzyma i ze silnikiem sie cos dzieje
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2012-09-21, 13:59   

o właśnie mi też o to chodziło :) ja słyszałem że pęka turbina :P
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-09-21, 16:42   

Pękające od wody turbiny to jakaś ludowa baśń.
Gdyby tak było, to patrole, toitoie i inne lr-y kończyłyby rajdy na lawetach, a jakoś głęboka woda nie chce im zaszkodzić :mrgreen:
Mój partol to akurat wolnossak, ale topiłem w towarzystwie innych uturbionych i nikt awarii nie zaliczył.
 
     
Fed-ex 
świeżak


Wiek: 47
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 11
Wysłany: 2012-09-23, 21:10   

Ja kupiłem do swojego samuraia kompletny silnik ze swifta 1,6 16v z flansza, skrzynią, komputerem i przedłużoną wiązką. Silnik odpaliłem poza samochodem, pracuje super. Miałem wsadzić go do swojego ale teraz trochę mi szkoda rozbebeszać. Plan jest taki, że albo znajdę samca z uwalonym silnikiem albo sprzedam silnik.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-09-23, 22:03   

Powiedzcie, czy silnik od vitary 1.6 8v naprawdę mocno się różni osiągami od samurajowego 1.3i. Zastanawiam się czy warto się męczyć z przekładką skoro on ma podobną moc i trochę większy moment? Czy jednak przy wadze samiego robi dobrą robotę?? Albo co łatwiej zaadoptować 1.6 8v czy 16v ? I czy 16v dużo lepiej sobie radzi z samim?
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-10-01, 21:16   

jak ktoś szuka to tu jest cały swift gti za rozsądne pieniądze

[ Dodano: 2012-10-01, 21:20 ]
a odnośnie 1,9 tdi z citroena to widziałem co to robi ostatnio na pewnym rajdzie pod goleniowem ,były dwa samce z takimi motorami i wkręcały się jak rakieta ,a taki silnik idzie za 5 stówek trafić do tego skrzynia polonez i lata
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-10-01, 21:26   

Egon nie wiem gdzie jest to "tu" :mrgreen:
Swoją podejrzliwością podejrzewam, że miał być tam link (?)
 
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-10-02, 06:53   

a sorki :mrgreen: gapa ze mnie jest :mrgreen:
http://otomoto.pl/suzuki-...-C23036703.html :mrgreen:
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-10-02, 08:22   

Pewnie za 1500 by poszedł tylko w/g mnie nadal... szału nima
Patrząc z zewnątrz nie spodziewał bym się super stanu techncznego :mrgreen:

na plus felgi które można pogonić (jak nie są za bardzo pogięte) i pasy szelkowe.
Reszta na złom to może połowa ceny zakupu do przodu ;-)


W każdym razie trzeba by dobrze obadać silnik czy się jeszcze na coś nadaje.

Pozdro
 
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2012-10-12, 00:17   

A próbował ktos może z silnikiem od Hondy ????
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-10-12, 08:02   

Kiedyś sobie tak teoretyzowałem bo za stosunkowo małe pieniądze można miec V-tec'a ale doszedłem do wniosku, że zbyt wysokoobrotowe są te silniki (z dołu nie jadą wcale)

No i nie wiem czy czasem się nie kręcą w drugą stronę (?) :mrgreen:
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-10-12, 08:09   

czyli byłoby 5 biegów wstecznych? :D
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-10-12, 08:35   

Ta, tylko nie jestem 100% pewien co do tego w którą stronę się kręcą, VW ma skrzynie po lewej stronie auta (a z VałWika pasi do samuraia) a Honda (szybsza od wielbłąda) ma skrzynie z prawej ;-)
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2012-10-12, 10:25   

Chyba z Hondy się nie da, bo silnik kręci się w "złą" stronę. Przez to nie podejdzie do skrzyni Samurai'a.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-10-12, 10:29   

Ciekawe jak w przypadku tylno napędowej (NSX z tego co pamiętam) jest to rozwiązane, Czy skrzynia się kręci w drugą czy most?

Tylko w przypadku NSXa raczej tanio nie bedzie :mrgreen:
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-10-12, 19:38   

Hondowskie silniki kręcą się w 2gą stronę ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-10-12, 22:08   

slavok napisał/a:
Hondowskie silniki kręcą się w 2gą stronę ;)


Zawsze można odwrócić zespół napędowy i zamontować centralnie ;)
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.