Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Diesel power z 1.9 TDI
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-17, 22:30   

Ok no to można powiedzieć że mam już skrzynię teraz zobaczymy co wpadnie za motor :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-01-18, 14:09   

Cytat:
Chodziło mi o sterowanie pompą - tdi ma komputer.

Oczywiście z tym muszę się zgodzić.
Aczkolwek nie uważam komputera za jakieś zło totalne, tym bardziej, że auta raczej nie topie, ale jeśli miałbym to komputer pod dach i problem praktycznie rozwiązany.
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-18, 17:50   

Hałas napisał/a:
Cytat:
Chodziło mi o sterowanie pompą - tdi ma komputer.

tym bardziej, że auta raczej nie topie,


rozumiem że miniaturka to ściągnięta z internetu hehehe :d
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-01-18, 21:20   

OJĆ wpadłem :mrgreen:

Auto kolegi, siedzę ja :-)

U siebie mam dolot nie szczelny to powyżej kół raczej nie jadę :-)
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-23, 09:56   

Chciał bym się upewnic, czy silnik 1.9 TD z CITROENA XANTI podejdzie pod skrzynie POLONEZ DIESEL i czy zmieści się to w samuraju ?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-23, 10:14   

a jaki tam silnik siedzi? Bo mi to pachnie DHU XUD9(T) od PSA czyli takim jaki fabrycznie był montowany w samuraiach. Jeśli tak jest to ten silnik podchodzi normalnie pod skrzynię samuraiową (1.3) tylko jest jakiś myk z kołnierzem na dzwonie do podłączenia rozrusznika.

Zobacz temat Dawid77 w dziale mój samurai - tam była dyskusja o skrzyni do takiego silnika.
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-01-23, 13:13   

SamNaSamZSam napisał/a:
a jaki tam silnik siedzi? Bo mi to pachnie DHU XUD9(T) od PSA czyli takim jaki fabrycznie był montowany w samuraiach. Jeśli tak jest to ten silnik podchodzi normalnie pod skrzynię samuraiową (1.3) tylko jest jakiś myk z kołnierzem na dzwonie do podłączenia rozrusznika.

Zobacz temat Dawid77 w dziale mój samurai - tam była dyskusja o skrzyni do takiego silnika.


Ten kołnierz jest praktycznie nie do zdobycia. Można za to połączyć w/w silnik ze skrzynią poloneza.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-23, 13:32   

Skrzyni samuraja nie mam zamiaru zostawiac chce dac jakas od diesla i wlasnie dlatego interesuje mnie skrzynia polonez.

Jeżu mam pytanie czy sam robiles flansze i przerobke sprzegla u siebie i jakie to koszty bo duzo jest silnikow 1.6 VW ale troche przeraza mnie ta przerobka
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-01-23, 14:03   

Przeróbka wbrew pozorom nie jest bardziej skomplikowana niż przy silniku poloneza. Potrzebna jest flansza i przeróbka koła zamachowego - które udało mi się kupić w komplecie. Odpada natomiast dorabianie łapy skrzyni biegów i wału skrzynia - reduktor, które są potrzebne przy silniku z poloneza.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-23, 14:41   

jak masz skrzynie od 1.0 czy 1.3?

czy te biegi nie sa za krotkie do diesla ?
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2013-01-23, 17:45   

moze i temat byl, krotkie pytanie do silika od poldka - od 1.9 d mozna dolozyc turbine bo w sinikach jestem barszczyk :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2013-01-23, 20:23   

ponoc nie!
inna konstrukcja...z turbo polata pare dni i sie "rozlata" ;-)
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2013-01-23, 22:12   

w zasadzie wszystko do zrobienia :D kwestia wyobraźni i kosztów ;)
żeby dokładać turbo,silnik by trzeba odprężyć
 
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-01-24, 07:34   

czuperek napisał/a:
jak masz skrzynie od 1.0 czy 1.3?

czy te biegi nie sa za krotkie do diesla ?


Skrzynię mam od 1,3 do tego szerokie mosty z przełożeniem 3,7. Biegi nie są krótkie,można się rozpędzić sporo ponad 100km/h, a elastyczność silnika pozwala wrzucać 5-kę już po przekroczeniu 50km/h.

[ Dodano: 2013-01-24, 07:35 ]
hugo91 napisał/a:
w zasadzie wszystko do zrobienia :D kwestia wyobraźni i kosztów ;)
żeby dokładać turbo,silnik by trzeba odprężyć


Diesle przy dokładaniu turbiny w przeciwieństwie do benzyny nie wymagają odprężania z tego co się orientuję.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-24, 08:19   

jeżu napisał/a:
czuperek napisał/a:
jak masz skrzynie od 1.0 czy 1.3?

czy te biegi nie sa za krotkie do diesla ?


Skrzynię mam od 1,3 do tego szerokie mosty z przełożeniem 3,7. Biegi nie są krótkie,można się rozpędzić sporo ponad 100km/h, a elastyczność silnika pozwala wrzucać 5-kę już po przekroczeniu 50km/h.

[ Dodano: 2013-01-24, 07:35 ]
hugo91 napisał/a:
w zasadzie wszystko do zrobienia :D kwestia wyobraźni i kosztów ;)
żeby dokładać turbo,silnik by trzeba odprężyć


Diesle przy dokładaniu turbiny w przeciwieństwie do benzyny nie wymagają odprężania z tego co się orientuję.


To długo nie polata jak nie odprężysz...
Kompresja w TD to około 17-19 a w wolnossącym dizlu do 30 barów
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-24, 08:58   

jeżu napisał/a:
czuperek napisał/a:
jak masz skrzynie od 1.0 czy 1.3?

czy te biegi nie sa za krotkie do diesla ?


Skrzynię mam od 1,3 do tego szerokie mosty z przełożeniem 3,7. Biegi nie są krótkie,można się rozpędzić sporo ponad 100km/h, a elastyczność silnika pozwala wrzucać 5-kę już po przekroczeniu 50km/h.


Aha no to w przypadku skrzyni 1.3 ma to ,,ręce i nogi``. Ja mam 1.0 skrzynie 4 biegową tak więc jakoś tego nie widze. Teoretycznie mogl bym kupic skrzynie od 1.3 ale drozej to wyjdzie niz skrzynia polonez ;)

A co do turbo to chyba najoptymalniej przy 1.9 to zakup silnika z xanti tam jest 1.9 TD i ja taką opcję wybieram :mrgreen: :-D
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-24, 09:26   

Czy wolnossącego polonezowskiego 1,9 d można troszke podkręcić paliwem ?
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-24, 13:06   

Z tego co patrzyłem to faktycznie XUD9 był w samuraju ale to była wersja z katalizatorem i miał 63PS, polonez ma 65PS, xantia 75PS, a peugeot 306 406 ma dodatkowo intercooler i 92PS :D:D
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-24, 13:11   

No bo w Samcu z tym silnikiem turbina jest tylko dla ozdoby :) jak zmienisz pompę na taką jak zapodał Dawid77 to turbo zaczyna robić jak powinno i robi się prawie 100KM.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-24, 13:30   

Mówisz o silniku diesel orginal samurai ?

Ja i tak takiego nie mam gdzie kupic wiec nie biore go pod uwagę.

Mam tanio pod nosem 1.9d ale od c15 troche ten silnik slaby bo tylko 60PS (XUD7)czy da rade jakos go podkrecic i bedzie pasowal do skrzyni poloneza czy lepiej szukac od razu XUD9
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.