Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dłuższe wał czy przedłużanie?
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-23, 09:00   

Btw. - przesuwasz tylko tylny most, czy przedni też?
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-02-23, 18:31   

albo kup wał od żuka, parcha, pajero lub innego podobnego i go skróć, bedziesz miał raz a porządnie zrobione żeby później nie dorabiać
najlepiej podjedź do jakiegoś znajomego tokarza lub z polecenia żeby ci nie krzyczał 800zł za wał :mrgreen:
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-24, 09:29   

Tak przód idzie do przodu o 10cm, tak samo tył miałem właśnie zamiar też o jakieś 10cm cofnąć.

tytus taki wał to nie tylko trzeba skrócić ale i mocowanie trzeba by było chyba przespawać od samuraja ?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-24, 13:48   

czuperek napisał/a:
Tak przód idzie do przodu o 10cm

A co z przekładnia kierowniczą ?

czuperek napisał/a:

tytus taki wał to nie tylko trzeba skrócić ale i mocowanie trzeba by było chyba przespawać od samuraja ?


pod parchowe wały albo musisz dorobić przejście albo zaopatrzyć się w samuraiowe flansze na śrubki 10 (mają większą średnice) i rozwiercić otwory.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-24, 13:56   

drazek kierowniczy bedzie wydluzony i powinno być ok.
flansze na 10 wystepowaly w 1.0 czy 1.3 a moze to loteria ?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-24, 16:12   

Raczej nie będzie OK, na skos może zabraknąć skoku na przekładni albo drążek będzie się kleszczył, przy takim rozstawie osi i tak już fura mocno straci na zwrotności, nie ma sensu jeszcze bardziej psuć skopanym układem kierowniczym.
Ja przesunąłem przekładnię dokładnie o tą samą odległość co most.
Flansze na 10 były tylko w nowszych samuraiach.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-24, 16:45   

w takim razie może lepiej tylni most zmienie na vitare lecz nie bede go przesuwał do tyłu ewentualnie skrócę pakę. Przesunę tylko przedni most o te 10cm może nie stracę wtedy tak dużo na zwrotności ?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-24, 17:29   

a jak się ma ta kombinacja to to rozstawu seryjnego longa? Może coś z tą przekładnią by podeszło od longa? (strzelam w ciemno, bo może pomimo większego rozstawu osi rozmieszczenie elementów jest inne).
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-24, 18:04   

Long ma rozstaw osi 2380mm, z przodu niczym się nie różni, inny (dłuższy :mrgreen: ) jest tylko z tyłu, zwrotność równie nikczemna jak w uazie - nomen omen ten sam rozstaw osi.
Ja zrobiłem rozstaw osi ~2200mm - jak w jimny i różnica zwrotności w porównaniu z serią jest ogromna, czasem w lesie trzeba się łamać "na trzy" tam gdzie fabryczny samiec przechodzi bez problemu, za to fura jest bardziej stabilna i lepiej się prowadzi przy szybkiej jeździe po wertepach, częściowo to pewnie zasługa sprężyn.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-24, 18:31   

Potwierdzam, wysunąłem przedni most o 12cm i różnica w zwrotności jest ogromna... miałem taki plan na tył ale pierniczę nie zrobię tego bo zakręty będę musiał brać na 3x...
Co do układu kierowniczego to tak jak pisze Didymos pasuje przesunąć całą przekładnie by to miało ręce i nogi...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-24, 22:10   

A jakby przekładnie z czego innego zastosować, to by nie sprawiło, że koła mogą się bardziej skręcić i zwrotność wyjdzie na zero?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-24, 22:15   

Zwrotnice,a właściwie kule mostu nie pozwolą na większy skręt.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-24, 23:15   

A, no chyba, że tak.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-26, 01:09   

sory za banalne pytanie ale sie nie znam...jak przesune most do przodu, to przekładnie tez do przodu czy do tyłu?
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-02-26, 08:30   

Jeśli most pójdzie do przodu, czyli auto będzie się "zaczynać" szybciej kołami niż do tej pory, to przekładnie też przesuwasz do przodu.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-26, 20:52   

Dzisiaj ogladalem troche ta przedkadnie i nie bardzo jest gdzie ja przesunac. Swoja droga nie bardzo rozumiem co da przesuniecie jej razem z mostem ?
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-02-26, 22:48   

Didymos Ci napisał kilka postów wyżej, jakie mogą być objawy jak nie przesuniesz przekładni kierowniczej do przodu.

To prawda, że nie ma miejsca i zaczyna się rzeźba.

Ja będę wycinać pierwszą poprzeczkę. Następnie profil zamknięty albo rurę wstawię bliżej silnika.
Tym samym będzie miejsce na przekładnie.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-28, 21:57   

Dzisiaj oglądałem jeszcze raz temat i rozważam jeszcze jedną opcję, a mianowicie skrócić przód ramy o te 10 cm i wtedy kąt natarcia się mega zwiększy i nie będzie trzeba nic przerabiać :)
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 22:18   

Rama przeszkadza Ci w koncie natarcia :shock: chcesz po schodach jeździć :?:
_________________
Samurai na springu
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 22:36   

A może zrób zderzak taki, żeby nie ograniczał natarcia? Albo w ogóle go zdejmij.
http://images43.fotosik.p...153e9a9emed.jpg Tu masz ładny zderzak forumowego kolegi, który minimalnie ogranicza natarcie w porównaniu np. z tymi z allegro. (skrzynkowymi?)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.