albo kup wał od żuka, parcha, pajero lub innego podobnego i go skróć, bedziesz miał raz a porządnie zrobione żeby później nie dorabiać
najlepiej podjedź do jakiegoś znajomego tokarza lub z polecenia żeby ci nie krzyczał 800zł za wał
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-24, 16:12
Raczej nie będzie OK, na skos może zabraknąć skoku na przekładni albo drążek będzie się kleszczył, przy takim rozstawie osi i tak już fura mocno straci na zwrotności, nie ma sensu jeszcze bardziej psuć skopanym układem kierowniczym.
Ja przesunąłem przekładnię dokładnie o tą samą odległość co most.
Flansze na 10 były tylko w nowszych samuraiach.
w takim razie może lepiej tylni most zmienie na vitare lecz nie bede go przesuwał do tyłu ewentualnie skrócę pakę. Przesunę tylko przedni most o te 10cm może nie stracę wtedy tak dużo na zwrotności ?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-24, 17:29
a jak się ma ta kombinacja to to rozstawu seryjnego longa? Może coś z tą przekładnią by podeszło od longa? (strzelam w ciemno, bo może pomimo większego rozstawu osi rozmieszczenie elementów jest inne).
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-24, 18:04
Long ma rozstaw osi 2380mm, z przodu niczym się nie różni, inny (dłuższy ) jest tylko z tyłu, zwrotność równie nikczemna jak w uazie - nomen omen ten sam rozstaw osi.
Ja zrobiłem rozstaw osi ~2200mm - jak w jimny i różnica zwrotności w porównaniu z serią jest ogromna, czasem w lesie trzeba się łamać "na trzy" tam gdzie fabryczny samiec przechodzi bez problemu, za to fura jest bardziej stabilna i lepiej się prowadzi przy szybkiej jeździe po wertepach, częściowo to pewnie zasługa sprężyn.
Potwierdzam, wysunąłem przedni most o 12cm i różnica w zwrotności jest ogromna... miałem taki plan na tył ale pierniczę nie zrobię tego bo zakręty będę musiał brać na 3x...
Co do układu kierowniczego to tak jak pisze Didymos pasuje przesunąć całą przekładnie by to miało ręce i nogi...
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Dzisiaj oglądałem jeszcze raz temat i rozważam jeszcze jedną opcję, a mianowicie skrócić przód ramy o te 10 cm i wtedy kąt natarcia się mega zwiększy i nie będzie trzeba nic przerabiać :)
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 22:36
A może zrób zderzak taki, żeby nie ograniczał natarcia? Albo w ogóle go zdejmij.
http://images43.fotosik.p...153e9a9emed.jpg Tu masz ładny zderzak forumowego kolegi, który minimalnie ogranicza natarcie w porównaniu np. z tymi z allegro. (skrzynkowymi?)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum