Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-11-27, 13:20
airgaston napisał/a:
A gdyby tak wyspawać z nierdzewki na podobieństwo oryginału....
musisz konkretnie wiedzieć, co masz za "nierdzewkę" kupić. Czy ma być to stal austenistyczna, ferrytyczna, martenzytyczna.
Dobra stal kwasoodporna na bak paliwa to np. stal wysokostopowa - stal nierdzewna chromowo-niklowa 1.4310, X10CrNI18-8 PN-EN 10088-1
Po drugie - sposób spawania takiej stali (pamiętać o spawaniu na tzw. "poduszce"), gaz argon lub hel, metoda najczęściej TIG, rzadziej MIG
Natomiast osłona baku z amelinium (które jest miękkie i się nie maluje) to raczej chybiony pomysł. Wystarczy przejść się na złom, kupić 1,5 mm płytę ze zwykłej stali węglowej, "uzbroić" tym starą osłonę (pamiętając o wzmocnieniu nóżek) i wszystko.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-11-27, 21:04
Dzięki za wskazanie rodzaju stali. Mam magików od nierdzewki z najwyzszej półki, robia od lat instalacje i inne cuda w fabrykach farmaceutycznych. Zdam sie na nich. Osłona ma być oczywiscie z duraluminium, też z odpowiedniego. Ze starej osłony nic nie będzie, bo uchwyty sa totalnie skorodowane a i blacha jak sito.
_________________ Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-11-28, 07:44
to dobrze, bo wielu grzebków, co ledwo dotknęło tig-a potrafi spierdzielić opinie o spawaczach ;)
Tutaj poglądowe zdjęcia, jak koleś zespawał bak paliwa do samochodu terenowego. Najbardziej podoba mi się zdjęcie otwartego baku z pokazanymi przegrodami stabilizującymi paliwo na przechyłach http://mario0770.blogspot...nik-paliwa.html
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum