Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kilka pytań do... :)
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-08, 23:18   

A u mnie się kręci od włączenia silnika, od zawsze, czyli od 8 lat. :D Ja myślałem, że jak jest wiatrak na pasku, to właśnie ma to do siebie, że się kręci cały czas.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-08, 23:27   

Borys, wiskoza jest właśnie od tego żeby tak nie było ;-) Jeśli się kręci cały czas na MAX'a to wisko do wymiany.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-08, 23:51   

No to jak ma działać wisko ? U mnie też się kręciło cały czas tylko w zależności od obrotów silnika szybciej lub wolniej. No i silnik zawsze szybko się nagrzewał i nie palił więcej niż powinien.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-09, 00:16   

Źle się wyraziłem - więc sprecyzuję. Wiskoza zawsze się będzie kręcić po odpaleniu silnika tylko że wolniutko, jak już się silnik zagrzeje to się rozkręca i go chłodzi a potem zwalnia i tak w kółko. Sprzęgło wiskotyczne nie posiada funkcji kompletnego rozsprzęglenia ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-09, 00:21   

No i właśnie o to mi chodziło. A jak sprawdzić czy dobrze działa ?
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-09, 00:34   

Generalnie jeśli silnik trzyma Ci temperaturę i pali tyle ile powinien to można zapomnieć o jego istnieniu.
Jeśli natomiast jest uszkodzone to zwykle występują 2 przypadki:
1. Stale pracuje na maxa - wtedy (szczególnie jak jest zimno) silnik dłużej się zagrzewa i objawia się to też wyższym spalaniem.
2. W ogólne nie pracuje - wtedy chyba łatwo się domyśleć co się dzieje :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-09, 10:28   

no właśnie jak ciężko powinna się kręcić wiskoza na zimnym. Mi od razu wieje z dość dużą mocą - silnik rozgrzewa się tak na 40% skali (po jakimś czasie) i autko troche dużo pali, a że autko ma 27 wiosen to nie jestem pewien jej działania ;)
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-09, 11:26   

Wiskozę na zimnym silniku można zatrzymać palcami.
Na ciepłym można stracić palce. :lol:
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-09, 16:21   

Muszę sprawdzić w domu.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-09, 18:24   

zobaczymy komu pierwszemu paluchy dziabnie :mrgreen:
i sprawdzałem że na ciepłym silniku podobnie się kręci co na zimnym :-?
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-12-09, 20:39   

kobzi napisał/a:
...autko troche dużo pali...

Czyli ile?
Osobiście przyzwyczaiłem się że 'trochę dużo' to norma, a że jeżdżę 'trochę mało' to tak bardzo za serce nie ściska ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-09, 21:43   

Ponad 20 litrów to chyba dość jak na silnik 1.3 i spokojny dojazd do roboty :mrgreen:
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-12-09, 21:47   

Pić mu sie chciało :mrgreen: A na poważnie wyłącza Ci sie automatyczne ssanie?
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-09, 23:36   

No tego nie wiem. Obroty na luzie przy nagrzanym ma okolo 1100 na oko do 1200. I nie wiem gdzie tego przy gaźniku szukać. Powoli czytam manuala angielskiego :-?
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-12-10, 00:14   

Potrzebujesz np. "holden drover 1985 service manual qb series". W tym manualu jest opisany gaźnik i na stronie 4-18 jest zdjęcie na którym jest zaznaczona śruba regulacji wolnych obrotów, cyfrą 1. Nr 2 nie kręć do czasu aż zrozumiesz zasadę działania tego gaźnika i nie będziesz miał pod ręką sprzętu do pomiaru składu mieszanki.

Przed zabawą z gaźnikiem proponuję sprawdzić czy na kołach nie ma jakichś oporów toczenia (czasami hamulce lubią 'przymarznąć') i luzy zaworowe.

...a, i nie dawaj ruszać gaźnika żadnym 'mechanikom', Jak facet opisze ci działanie tego gaźnika, powie który element co robi, to ewentualnie można mu zaufać, jednak żadnego działania na zasadzie - pokręcimy tu i zobaczymy co się stanie.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-10, 01:03   

Wsadzić wtrysk i po problemie :-D
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-10, 07:49   

kobzi napisał/a:
No tego nie wiem. Obroty na luzie przy nagrzanym ma okolo 1100 na oko do 1200. I nie wiem gdzie tego przy gaźniku szukać. Powoli czytam manuala angielskiego :-?


Pierwsze pytanie - "nagrzany silnik" - w którym miejscu jest wskazówka temperatury silnika.
Drugie pytanie - czy w tym czasie masz włączone: światła, dmuchawę (ew. ogrzewanie tylnej szyby, ale masz chyba cabrio, więc ogrzewasz gazami odbytowymi)
Podałem Ci linka z manualem po angielsku - tam masz pięknie wszystko opisane, nawet Twój gaźnik jest wskazany (mój jest inny). Twój ma podwójny aktuator od podbicia obrotów silnika sterowane podciśnieniowo (u mnie pojedyńczy). W manualu na stronie 4-9 masz opisany sposób jego działania.
Tutaj masz linka na temat regulacji gaźnika, ale zanim to zrobisz sprawdź układ paliwowy (od baku po samo wejście do gaźnika) oraz odmę (tak mówi manual).
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1673
I tak jak mówi Tanto - w akcie desperacji nie dawaj gaźnika do regeneracji byle komu. Ja dałem fachowcowi, zapłaciłem 230 zeta za regenerację, gaźniczek działa bezawaryjnie, auto pali tyle, ile mu naleję
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-10, 19:40   

silnik nagrzewa się w miarę szybko na tą temperaturę i trzyma te obroty jak na fotce:



dmuchawa, grzanie wyłączone i nie ma zbytniej różnicy w nagrzewaniu i wahaniach temperatury.
A grzanie szybki mam choć póki co niedziała :mrgreen: - hard top z tą wielką szybą.

dzięki za porady

manias79 napisał/a:
auto pali tyle, ile mu naleję
:mrgreen: :mrgreen:
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-10, 20:07   

Radzę wlać paliwo.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-10, 20:30   

sokratesb napisał/a:
Radzę wlać paliwo.


Zakładając że wskaźnik działa ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.