Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Hard top do samuraja
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-09, 23:42   

Widać,że nigdy nie pracował za granicą.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-09, 23:46   

No ja wiem, ja wiem, że to jest zupełnie co innego.
Ale ja sobie tak przeliczyłem, jakby ktoś sobie chciał ściągnąć do Polski Zawiasie... :roll:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-10, 00:19   

sokratesb napisał/a:
Ale ja sobie tak przeliczyłem, jakby ktoś sobie chciał ściągnąć do Polski Zawiasie... :roll:


To chyba jeszcze o jakiejś doli dla Aparatu Państwowego zapomniałeś ;) pewnie cło i pewnie VAT i pewnie opłaty celne i pewnie pewnie pewnie...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
dino
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 29
Wysłany: 2014-01-10, 14:48   

hmmm kolego a jaka cecna miala by by
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-10, 18:20   

Kto nie jeździł z hard tope dłużej to niech lepiej najpierw u kogoś po testuje, bo w porównaniu do plandeki jest głośno ;) Też się napalałem a szału nie ma, jedyny plus hardtopa to to że jest w aucie bardziej sucho.

Co do kosztów to pewnie małe nie będą, dużo ręcznej roboty jest przy produkcji elementów z laminatów. Pi razy oko na moje cena będzie oscylowała ~2500PLN za kompletny dach.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-10, 18:25   

Yahoo, ale Ty masz bardzo nietypowy hardtop, może tylko Twój tak rezonuje?
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-10, 18:40   

Jechałem kilka razy z Samuraiem z oryginalnym hardtopem i było podobnie.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-10, 20:04   

yahoo33 napisał/a:
Jechałem kilka razy z Samuraiem z oryginalnym hardtopem i było podobnie.


Potwierdzam. Czesto hałasuje ocierajac się o pracujacą budę. U siebie dałem podkładki wygluszajace i w 80 % trzaski ucichły ;) Hard ma tą jedyną przewagę, ze nic nie cieknie, choć też nie do końca ;) Zdarzaja się pojawiać krople nieznanego pochodzenia ;) Największy plus, to w miarę dobre zabepieczenie zawartości przed wścibskimi, choć jak bedzie chciał koniecznie coś wyjąc z naszego auta to sforsuje zarówno plandekę jak i harda.
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-10, 21:10   

A ja zaprzeczam, choć nie mam klasycznego hardtopa bo mam tylko daszek mały nad głową i tylną ściankę zaraz za przednimi fotelami. Wydaje mi się, że kluczem jest oryginalne dobra, mięsista uszczelka i właśnie przed chwilą wracając do domu chciałem się tutaj wpisać, że jak będziesz się kolego przymierzał do produkcji hardtopów to zaplanuj dobrą uszczelkę.

Jakbyś zmontował coś na wzór oryginału to będę zainteresowany nabyciem zapasu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-01-11, 15:21   

a macie jakieś fajne info, jakie uszczelki stosować?
Skąd je brać?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2014-01-11, 22:50   

Uszczelka przy daszku nad kierowcą to chyba tylko w ASO, ewentualnie z egzotycznych krajów. To jest tak skonstruowane że zamiennika z innego auta się nie dopasuje, musiało by mieć identyczną budowę jak samiec.
Uszczelki do hardtopu od strony pałąka i ta która uszczelnia szybę nie stanowią większego problemu. Jeśli dobrze pamiętam to pisaliśmy już o tym na Forum i były tam przykłady uszczelek.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-13, 11:38   

To widzę że chętnych na hard topa brak no może coś innego wymyślę
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2014-01-13, 11:53   

Antoni_Samurai napisał/a:
To widzę że chętnych na hard topa brak no może coś innego wymyślę


No to miałem se ja hardtop :(
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-13, 12:10   

Antoni_Samurai napisał/a:
To widzę że chętnych na hard topa brak no może coś innego wymyślę


Ja czytam ten temat trochę inaczej. Z pewnością nie stwierdziłbym, że chętnych brak - choćby sam Prezes naszego klubu tęcza ;) Co więcej pojawiły się zapytania o nieco więcej szczegółów. Myślę, że jakbyś był w stanie określić chociaż przedział cenowy i przykładowy asortyment, to łatwiej byłoby o deklarację i zaliczki od potencjalnych klientów. Trudno decydować się na coś co nie istnieje w cenie nieznanej.

Ja zapytałem czy coś dla longa byś zmajstrował? I o uszczelkę. Jak spłodzisz coś na miarę oryginału w cenie no właśnie w jakiej cenie? Ale zaliczkę 50zł mogę wpłacić Ci choćby zaraz na poczet kreatywnego myślenia nad uszczelką :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2014-01-13, 14:06   

Najprościej chyba będzie kupić uszkodzona od dołu karoserie od blaszanki, obciąć dach i przypasować do cabrio :)
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-13, 14:17   

a może taki zdejmowany hard top z blaszanki :) zamiast spawania na sicher wyciąć tak jak mówisz, dopasować na uszczelki i zmajstrować jakieś odwracalne mocowania. Ciekawe ile by ważył taki dach i czy zwykły śmiertelnik (oprócz Yenka) byłby w stanie go samemu obsłużyć :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2014-01-13, 14:30   

No o tym właśnie chciałem powiedzieć. Obciąć dach blaszance jakiejś z odzysku. Dociąć na wymiar idealnie, uszczeleczki, jakieś mocowania i już.
Ewentualnie dobrą karoserie blaszanke kupić i na zimę sobie zakładać cała bude hehe a na lato cabrio :)
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2014-01-13, 18:35   

Do zrobienia, ale trzeba by do obrzyna blaszanki wspawać wzmocnienia bo będzie 'pływać'. Uszczelki też trzeba zrobić tak żeby ściekała na zewnątrz, a nie do środka. Mocowania będą ściągać budę do środka dlatego powinna mieć zakładkę na zewnątrz, a na karoserii opierać się dospawanym poziomo wzmocnieniem. Itd. ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-13, 20:13   

mi tylko chodziło o przybliżone informacje typu może. Cena trudna do ustalenia bo nie wiadomo ile dokładnie materiału musi pójść na to ja szacuję ponad 2000zł ale nie wiadomo dopóki się nie zrobi. Ja nie chcę brać zaliczki już! bo to nie w porządku tylko przedstawiałem sposób mojego działania zrobienie dachu do ląga bez możliwości skopiowania raczej jest nie możliwy jak dla mnie, ja jakbym robił dach to tylko na bazie mojego co do uszczelek to nawet u mnie nie ma rewelacji a wyprodukowanie formy do takiego dachu jest dość kosztowne dlatego nie chciałbym robić dla jednej osoby.

[ Dodano: 2014-01-15, 19:29 ]
http://www.uszczelkidoszy...lki/katalog.pdf tu są różne uszczelkii
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
terenowy 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 52
Skąd: Portsmouth, Słupsk
Wysłany: 2014-03-21, 00:59   

Cześć, jeśli nie znajdę jednoczęściowego hardtopa do swojego kornika to odezwę się do Ciebie, o ile będziesz jeszcze się tym zajmował. Wrzuć z czasem jak wyglądają prototypy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.