Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Samurai, cz SJ ?
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 42
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-02-16, 19:30   

przemus401 napisał/a:
20 - 25 l/100 km :roll: Wymieniłem właśnie dyszę główną paliwa na mniejszą, zobaczymy co będzie.


to na prawdę coś jest nie tak u mnie na wtrysku pali przy normalnej jeździe pali 8,5l :)
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-16, 19:40   

z gaznikiem to jest tak ze trzeba miec dobrego fachowca zeby wyregulowal, mam od poniacza z recznym pali tyle ile Twój, porazka
jak nie ogarne i nie znajde porzadnego fachowca to zmieniam silniczek albo 1.3 od jimny albo 1.5 dieselek od kangoo
pozdro
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
szogun 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 19
Skąd: stolica Tatr
Wysłany: 2012-01-08, 10:56   

20l na 100 km? znam ten ból. na początku mojej znajomości z samurajem miałem dokładnie ten sam problem.
aby go rozwiązać zmieniłem filter paliwa i powietrza. pokusiłem się też o przerobienie ssania z automatycznego na manualne i wyczyszczenie gaźnika. jak narazie poskutkowało. zszedłem na w miarę przyzwoitą 10 ;-)
 
 
     
OjciecMocyMroku 
nowicjusz
OMM


Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 43
Wysłany: 2012-01-08, 20:29   

szogun napisał/a:
20l na 100 km? znam ten ból. na początku mojej znajomości z samurajem miałem dokładnie ten sam problem.
aby go rozwiązać zmieniłem filter paliwa i powietrza. pokusiłem się też o przerobienie ssania z automatycznego na manualne i wyczyszczenie gaźnika. jak narazie poskutkowało. zszedłem na w miarę przyzwoitą 10 ;-)


I ja miałem podobnie ale teraz z instalacją LPG wychodzi mi 10l/100 km na szosie i do 20-25 w terenie :) (właściwie to 3-5 l/h byłoby lepszą miarą) Super zadowolony jestem z obecnego spalania LPG :-)
 
     
szogun 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 19
Skąd: stolica Tatr
Wysłany: 2012-01-09, 19:48   

a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność
 
 
     
Pawel_j 
świeżak



Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-09, 22:40   

szogun napisał/a:
a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność


Co prawda samiego na gaz mam krótko, ale w terenie spisuje się świetnie. Powiedziałbym nawet, że dużo lepiej jeździ na gazie niż na benzynie, może to wina kiepskiej jakości paliwa. Mnie ostatnio w terenie wyszło 18L/100km. Godzina zabawy kosztuje śmieszne pieniądze :) A panowie orientujecie się jak to jest ze startowaniem w rajdach terenowych z LPG ? Przyznam, że nie sprawdzałem regulaminów, w rajdach samochodowych, instalacja ma być widocznie odłączona od silnika.
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2012-01-09, 23:04   

korcze to jakie wy macie silniki w tych samurajach ze wam pala 10L bo ja w drogim aucie gdzie mam silnik 2.0 i na tracie cisne nawet delikatnie do 120 to spalanie mam 13L gdzie zima mniej cisne a bardziej go grzeje;-(
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-09, 23:21   

Pawel_j napisał/a:
szogun napisał/a:
a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność


Co prawda samiego na gaz mam krótko, ale w terenie spisuje się świetnie. Powiedziałbym nawet, że dużo lepiej jeździ na gazie niż na benzynie, może to wina kiepskiej jakości paliwa. Mnie ostatnio w terenie wyszło 18L/100km. Godzina zabawy kosztuje śmieszne pieniądze :) A panowie orientujecie się jak to jest ze startowaniem w rajdach terenowych z LPG ? Przyznam, że nie sprawdzałem regulaminów, w rajdach samochodowych, instalacja ma być widocznie odłączona od silnika.


nie ma to żadnego znaczenia... samochód ma mieć podbity przegląd, solidne zaczepy do szarpania i nie stwarzać zagrożenia, tyle.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-01-10, 07:36   

Czasem jeszcze klatkę wymagają, albo co najmniej pałąk bezpieczeństwa w samuraiu.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
OjciecMocyMroku 
nowicjusz
OMM


Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 43
Wysłany: 2012-01-10, 16:21   

szogun napisał/a:
a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność


1300 zł. Powinna się zwrócić po 4-6 tys. km. Spalanie 10l/100 km ze spiętymi na stałe sprzęgiełkami i na oponach MT. W terenie nie mogę złego słowa powiedzieć - na podjazdach przy gaźniku eliminuje to problem braku paliwa (znany z opowieści innych) - braki w mocy niweluję większym dawkowaniem gazu (pokręcanie śrubą). Problem (w sumie bardzo niewielki) jest tylko z zapalaniem - wcześniej palił na dotyk bez względu na wszystko a teraz (oczywiście gaszony na benzynie z pełnym gaźnikiem) przy zimnym silniku rozrusznik musi trochę 6-10 sekund kręcić mimo wszystko zanim zapali. I to jest objaw od pierwszych chwil po założeniu instalacji :(

[ Dodano: 2012-01-10, 16:25 ]
zawada napisał/a:
korcze to jakie wy macie silniki w tych samurajach ze wam pala 10L bo ja w drogim aucie gdzie mam silnik 2.0 i na tracie cisne nawet delikatnie do 120 to spalanie mam 13L gdzie zima mniej cisne a bardziej go grzeje;-(


A ja w drugim osobowym mam 1.6 i instalację sekwencyjną i przy spokojnych dojazdach żony do pracy spalanie nie przekracza 7l/100 km (tak, tak wiem - kiedyś tez się śmiałem z takich opowieści innych - dzisiaj już się nie śmieję). W lecie z klimatyzacją nie przekracza 8l/100 km. Samurajem nadrabiam różnicę ;)
 
     
szogun 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 19
Skąd: stolica Tatr
Wysłany: 2012-01-12, 00:02   

widocznie mam coś z tym gaźnikiem coś nie tak, ponieważ to 10l/100km to ja osiągam na jednym napędzie i to jeszcze na oponach 195/70.

chyba, że w mieście samce tyle łykają
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-01-12, 10:45   

A jak ja mam normalne AT, w zwykłym rozmiarze to spalanie 13-14l/100km też jest chyba zbyt duże, nie?

Dodam, żę mój Sami ma gaźnik.
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-01-12, 11:52   

sokratesb napisał/a:
A jak ja mam normalne AT, w zwykłym rozmiarze to spalanie 13-14l/100km też jest chyba zbyt duże, nie?

Dodam, żę mój Sami ma gaźnik.


Zależy od nogi, na zmęczonym życiem MT coolway 195R15 mój palił od 10l lpg na dłuższych spokojnych wycieczkach do 15l jak się kręciłem po mieście i jakiś wypad w teren się trafił. Ostatnio na Simexie spaliłem 12l po przejechaniu 15km, ale to był cały dzień zabawy.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-01-12, 12:12   

Nie no, noga raczej lekka, samochód głównie można powiedzieć jeździ w trybie miesznym (miasto/trasa)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.