z gaznikiem to jest tak ze trzeba miec dobrego fachowca zeby wyregulowal, mam od poniacza z recznym pali tyle ile Twój, porazka
jak nie ogarne i nie znajde porzadnego fachowca to zmieniam silniczek albo 1.3 od jimny albo 1.5 dieselek od kangoo
pozdro
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
20l na 100 km? znam ten ból. na początku mojej znajomości z samurajem miałem dokładnie ten sam problem.
aby go rozwiązać zmieniłem filter paliwa i powietrza. pokusiłem się też o przerobienie ssania z automatycznego na manualne i wyczyszczenie gaźnika. jak narazie poskutkowało. zszedłem na w miarę przyzwoitą 10
20l na 100 km? znam ten ból. na początku mojej znajomości z samurajem miałem dokładnie ten sam problem.
aby go rozwiązać zmieniłem filter paliwa i powietrza. pokusiłem się też o przerobienie ssania z automatycznego na manualne i wyczyszczenie gaźnika. jak narazie poskutkowało. zszedłem na w miarę przyzwoitą 10
I ja miałem podobnie ale teraz z instalacją LPG wychodzi mi 10l/100 km na szosie i do 20-25 w terenie :) (właściwie to 3-5 l/h byłoby lepszą miarą) Super zadowolony jestem z obecnego spalania LPG
a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność
Wiek: 36 Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 13 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-09, 22:40
szogun napisał/a:
a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność
Co prawda samiego na gaz mam krótko, ale w terenie spisuje się świetnie. Powiedziałbym nawet, że dużo lepiej jeździ na gazie niż na benzynie, może to wina kiepskiej jakości paliwa. Mnie ostatnio w terenie wyszło 18L/100km. Godzina zabawy kosztuje śmieszne pieniądze :) A panowie orientujecie się jak to jest ze startowaniem w rajdach terenowych z LPG ? Przyznam, że nie sprawdzałem regulaminów, w rajdach samochodowych, instalacja ma być widocznie odłączona od silnika.
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 670 Skąd: przysucha
Wysłany: 2012-01-09, 23:04
korcze to jakie wy macie silniki w tych samurajach ze wam pala 10L bo ja w drogim aucie gdzie mam silnik 2.0 i na tracie cisne nawet delikatnie do 120 to spalanie mam 13L gdzie zima mniej cisne a bardziej go grzeje;-(
a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność
Co prawda samiego na gaz mam krótko, ale w terenie spisuje się świetnie. Powiedziałbym nawet, że dużo lepiej jeździ na gazie niż na benzynie, może to wina kiepskiej jakości paliwa. Mnie ostatnio w terenie wyszło 18L/100km. Godzina zabawy kosztuje śmieszne pieniądze :) A panowie orientujecie się jak to jest ze startowaniem w rajdach terenowych z LPG ? Przyznam, że nie sprawdzałem regulaminów, w rajdach samochodowych, instalacja ma być widocznie odłączona od silnika.
nie ma to żadnego znaczenia... samochód ma mieć podbity przegląd, solidne zaczepy do szarpania i nie stwarzać zagrożenia, tyle.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność
1300 zł. Powinna się zwrócić po 4-6 tys. km. Spalanie 10l/100 km ze spiętymi na stałe sprzęgiełkami i na oponach MT. W terenie nie mogę złego słowa powiedzieć - na podjazdach przy gaźniku eliminuje to problem braku paliwa (znany z opowieści innych) - braki w mocy niweluję większym dawkowaniem gazu (pokręcanie śrubą). Problem (w sumie bardzo niewielki) jest tylko z zapalaniem - wcześniej palił na dotyk bez względu na wszystko a teraz (oczywiście gaszony na benzynie z pełnym gaźnikiem) przy zimnym silniku rozrusznik musi trochę 6-10 sekund kręcić mimo wszystko zanim zapali. I to jest objaw od pierwszych chwil po założeniu instalacji :(
[ Dodano: 2012-01-10, 16:25 ]
zawada napisał/a:
korcze to jakie wy macie silniki w tych samurajach ze wam pala 10L bo ja w drogim aucie gdzie mam silnik 2.0 i na tracie cisne nawet delikatnie do 120 to spalanie mam 13L gdzie zima mniej cisne a bardziej go grzeje;-(
A ja w drugim osobowym mam 1.6 i instalację sekwencyjną i przy spokojnych dojazdach żony do pracy spalanie nie przekracza 7l/100 km (tak, tak wiem - kiedyś tez się śmiałem z takich opowieści innych - dzisiaj już się nie śmieję). W lecie z klimatyzacją nie przekracza 8l/100 km. Samurajem nadrabiam różnicę ;)
A jak ja mam normalne AT, w zwykłym rozmiarze to spalanie 13-14l/100km też jest chyba zbyt duże, nie?
Dodam, żę mój Sami ma gaźnik.
Zależy od nogi, na zmęczonym życiem MT coolway 195R15 mój palił od 10l lpg na dłuższych spokojnych wycieczkach do 15l jak się kręciłem po mieście i jakiś wypad w teren się trafił. Ostatnio na Simexie spaliłem 12l po przejechaniu 15km, ale to był cały dzień zabawy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum