Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Drążki kierownicze
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-04, 11:36   

A fakt, zapomniałem, że u Ciebie drążek poprzeczny spasował :oops:
Ja poszedłem jeszcze inną drogą, żeby nie wydłużać drążka od ursusa dałem gałki od mercedesa beczki - jedna jest na długim pręcie i ładnie przypasowały, niestety ten pręt jest za delikatny i gnie się od byle strzału.
Niebawem powstanie wersja v2 z wydłużonym drążkiem i na gałkach jimny, krótki drążek do tej pory miałem zrobiony z poprzecznego od sj410, ale już raz się urwał po strzale kołem w kamień ukryty w koleinach, dlatego też będzie z C330.
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2014-02-04, 12:09   

Dobra znalazłem 25 po zewnatrz scianka 5 mm czyli w srodku 15 mm ;) tylko , że musze wziąsc 6 metrów .. jezeli znajda sie chętni to sciagne .

Dziadek ma skłąd budowlany i przez taką firme jestem wstanie sciągnąc , ale tylko 6 metrowe. Moge dociac i wysyłać ;)

Mam też wujka tokarza wiec moge robic gwinty , kwestia dogadania

Ile potrzeba rury naa oba drazki .. bo ciekaw jestem ile kompletów wyszło by z 6 metrów
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-04, 14:33   

15 mm w środku to trochę przydużo, pod gwint M16 otwór powinien mieć 14 mm, inaczej gwint wyjdzie za płytki i nie będzie dobrze trzymał :roll:

Edit: Zerknąłem jeszcze do tabeli - pod gwint M16x1,5 jest przewidziany otwór 14,5 mm, czyli różnica nie aż taka duża, może gdyby to zrobił w taki sposób jak np. w patrolu, że drążek na gwincie ma osiowe nacięcie i końcówkę po wkręceniu zaciska się cybantem, to by wydało.
Ostatnio zmieniony przez Didymos 2014-02-04, 14:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-02-04, 14:34   

Kurcze nie wiem czy 15 mm to nie dużo na gwint m16.
Niech się lepsi wypowiedzą.
Jakby by wew średnica była 13 lub 14 mm, to bym się dołożył do tego materiału na 100%.

[ Dodano: 2014-02-04, 14:35 ]
a jakby to zrobić z pręta ciągnionego?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-02-04, 14:39   

Zaraz, zaraz... (taka duża bakteria ;-) )
Ale na drążku poprzecznym powinna być jeszcze śruba rzymska, bo inaczej ustawianie zbieżności będzie megaupierdliwe.
Na skośnym można sobie wyrównać na nabie albo na sztycy, więc tam nie trzeba.

Jakby były takie, to pewnie bym się zapisał.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-04, 15:53   

Niby tak, ale jak często ustawia się zbieżność?
Raz po założeniu drążka i ewentualnie przy wymianie końcówki.
Chociaż akurat z drążkiem ursusa nie ma tego problemu, bo ma końcówki z prawym i lewym gwintem.
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2014-02-04, 16:26   

Podsumowujac nada sie czy nie?
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-02-04, 19:50   

Uwaga pierwszy raz wklejam obrazek może się uda :-)







Kamilson - nada się tylko tak jak pisze Didymos trzeba by było zrobić nacięcie i zaciskać opaską ..... podobnie chyba jest w właśnie w drążkach od mercedesa.
Jak by co to pisał bym się na dwa kawałki.... mam stare drążki i zrobił bym sobie drugi komplet.

_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2014-02-04, 20:44   

poszukam jeszcze , ale nie wiem czy znajdę ... w razie czego ja to najpewniej wezme , no a jakby wziaśc jakąs koncówke z gwintem na fi 18 ?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-04, 20:51   

Musiałbyś trafić taką ze stożkiem pasującym w wąsy samuraia, a to już może być wyzwanie :roll:
Gdyby się jednak udało, to daj znać od czego pasuje.
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2014-02-04, 20:55   

No rozumiem . Dobra to zrobię to w ten sposób .. powiem tam , zeby jeszcze podzwonili popytali , jak nie znajdzie się taka z 14 mm w srosku to wezme 6 metrów tej , kto by tam chciał to wysle . nie chce zarobić aby mi sie zwróciło...

no a w tym wąsie od merca jest takii stożek jak w samuraiu?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-02-04, 21:03   

Kamilson napisał/a:

no a w tym wąsie od merca jest takii stożek jak w samuraiu?

Taki sam.
Właśnie - jeszcze jeden niuans.
Przy wąsach mercedesowskich drążek chyba musi być dłuższy, bo trochę inaczej się układają...
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2014-02-04, 21:05   

No to ile kto tam będzie chciał to utne i wyśle :)

Tylko sie też zastanawiam , czy zrobić tak jak dany na dwóch wąsach żeby do góry poszły .. czy jeden ale wtedy oddzielne drązki , i nawet zrobić sobie dwa komplety , na rajdzie sie ugina to tylko trach prach nowy drazek i jedziemy dalej .

Ostatnio wyrwałem na złomie idealną balche na osłone drazków , tak jakby wzięta pod wymiar , nowa blacha ryflowana 4 czy 5 mm gruba idealnie na szerokosc ramy i na długosc też , cieszyłem sie jak głupi .. zresztą taakim też zostałem okrzykniety przez moją dziewczyne , kiedy spytała z czego sie tak cieszysz .. no to jej odpowiedziałem boo fajny kawałek blachy kupiłem :D

Ale to tak poza tematem :mrgreen:
 
     
Kiszka 
rozgadany



Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 81
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2014-02-04, 21:55   

Jak nie ma rurek :-) W robocie dzisiaj na 3 rurki 1 była fi15 wewnątrz, grubościenna. Lekko ma 5mm ściankę. Tylko pod M16x1,5 wiercimy wiertłem fi14,5. Więc odpada. Trochę lichy gwint będzie.
A rurka fi14 wewnątrz leży mi na małym przydomowym stosie rurek. Tata kiedyś złom z kopalni przywiózł. Idealna jest:-)
Gałki też kupiłem, od jimnyego, prawe i lewe. Problem jest tylko z lewym gwintownikiem:P Jutro mają mi utoczyć gwintownik, zahartować i zaostrzyć.
Taka zagwintowana rurka jest chyba najlepszym rozwiązaniem. Piernicze spawać nakrętki.

Popytam się zaopatrzeniowca w robocie. Załatwię namiary na skład z takimi rurkami.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-02-04, 22:39   

kostuch napisał/a:

Właśnie - jeszcze jeden niuans.
Przy wąsach mercedesowskich drążek chyba musi być dłuższy, bo trochę inaczej się układają...


Jeśli piszesz o drążku poziomym spinającym zwrotnice to jest dokładnie odwrotnie.... drążek do wąsów mercedesa jest krótszy od oryginalnego o kilka cm.

Kiszka - jak załatwisz namiary to dawaj znać



Jak ktoś wybierze opcje drążków łączonych to i tak nie obejdzie się chyba bez wspawania oczka
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-02-04, 23:42   

Koniecznie namiary na tą rurkę pod drążki.
Też się piszę.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-05, 08:30   

jak miałem fronterę to robili drążki z pręta sześciokątnego :)

_________________
SJ 413 (papamobile)
Ostatnio zmieniony przez kobzi 2014-02-05, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-02-05, 09:39   

Dany44 napisał/a:
kostuch napisał/a:

Właśnie - jeszcze jeden niuans.
Przy wąsach mercedesowskich drążek chyba musi być dłuższy, bo trochę inaczej się układają...


Jeśli piszesz o drążku poziomym spinającym zwrotnice to jest dokładnie odwrotnie.... drążek do wąsów mercedesa jest krótszy od oryginalnego o kilka cm.


No tak. Jest dłuższy inaczej, czyli krótszy :lol:
A to z kolei taki niuans mi się przypomniał że są mosty szerokie i wąskie...
 
     
Kiszka 
rozgadany



Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 81
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2014-02-06, 14:49   

Centrostal Bielsko-Biała
33 812 40 21

ArcelorMittal
ul. Stalowa 1
40-610 Katowice
32 604 20 33 albo 32 604 20 75

W tych miejscach na 90% powinni mieć takie rurki.


Ps.: Kupuję lewy gwintownik maszynowy M16x1,5. Potem będzie na sprzedaż. Jak ktoś chętny to PW. Myślę, że do 2 tygodni zrobie drążki (czekam na wąsa).
 
     
czester22 
świeżak
czester22


Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-04-10, 14:23   

Kiszka, 781376244 byłbym zainteresowany kompletem tzn wazem drążkiem i koncówkami dosłownie założyć gotowy zestaw skoro jesteś wstanie to zrobić prosze o kontakt na tel wyżej
_________________
eeeeeee
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.