Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
kryzys
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-07, 17:37   

Samurai bez spoa jest już wywrotny... W USA miał duże problemy z dopuszczeniem przez to, bo nie przechodził testu łosia, a co dopiero ze spoa. Niestety; lekkie, wąskawe mosty, krótki rozstaw osi robią swoje.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-07, 18:37   

droidboo napisał/a:
Samurai bez spoa jest już wywrotny... W USA miał duże problemy z dopuszczeniem przez to, bo nie przechodził testu łosia, a co dopiero ze spoa. Niestety; lekkie, wąskawe mosty, krótki rozstaw osi robią swoje.


Akurat to nie jest do końca prawda. Tutaj materiał (polecam obejrzeć obie części):






A tutaj bonus w postaci małego crash-testu :mrgreen:

_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-07, 22:06   

O Chłopie dzięki za sprostowanie! To wygląda jak wielka teoria spiskowa. Plota się nawet u nas szerzy. Słyszałem też kiedyś, że podobno sj-ty nie były sprzedawane w USA przez ten test, ale teraz nie mam już pojęcia, czy to możliwe...

Nawiązując do crash testa, to nie wypadł samiec tak źle :mrgreen: Swoją drogą w Polsce obydwa auta jeszcze by jeździły po naprawie jako niebite ;-)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-07, 22:21   

droidboo napisał/a:
O Chłopie dzięki za sprostowanie! To wygląda jak wielka teoria spiskowa. Plota się nawet u nas szerzy. Słyszałem też kiedyś, że podobno sj-ty nie były sprzedawane w USA przez ten test, ale teraz nie mam już pojęcia, czy to możliwe...

Nawiązując do crash testa, to nie wypadł samiec tak źle :mrgreen: Swoją drogą w Polsce obydwa auta jeszcze by jeździły po naprawie jako niebite ;-)

ciekawe jak przodem by wypadł
 
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-07, 22:26   

Samurai w brew pozorom jest w miarę bezpieczny. Myśleli wtedy np o tym, żeby kolumna kierownicza przy uderzeniu z przodu się skróciła i nie zabiła kierownika, poduszki budy są tak zrobione, żeby nie ścięło szpilek i energia się ładnie przeniosła z ramy na budę i odwrotnie, kształt ramy jest taki, że powinna się pogiąć odbierając część energii, ale ten filmik co wkleił maror, to pierwszy crash samuraia jaki widziałem, więc jak to rzeczywiście wygląda nie wiem.

Tutaj jest jimny
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-08, 00:04   

Właśnie sam byłem ciekaw bo do mnie podobna plotka dotarła ;-) Ale jak widać było inaczej, te filmiki wyjaśniają też czemu w USA praktycznie 90% Samuraiow jest rocznik 88' albo 89' (co mnie zawsze dziwiło).

Co do crash-testu to jest to jedyny jaki widziałem, albo innych nigdy nie przeprowadzono albo wyniki były tak drastyczne że postanowiono ich nie publikować :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
kryzys 
świeżak
Kryzys



Wiek: 39
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 23
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-04-11, 21:03   

Gdyby ktoś był zainteresowany to mam do sprzedania opony https://plus.google.com/photos/117748001903560654475/albums/6001109517920936625
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-04-11, 21:29   

Kryzys, wyje Ci most czy coś to się nie dziwię. SPOA z całym szacunkiem dla Twojego kolegi jest lekko zdupczone. Popatrz na kąt pracy wału tylnego a dokładniej na krzyżak przy dyferencjale... nie może tak być chyba że miałbyś wał na podwójnym kardanie to OK ale go tam nie widzę, z przodu jeszcze gorzej bo przez zły kąt pochylenia główki cierpi wał, krzyżaki a co gorsza rozjechany jest też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Jeśli tego nie poprawisz będziesz nagminnie rozwalał krzyżaki, wielokliny na wałach oraz z przodu zetniesz szybko opony na czarnym że nie wspomnę już o stabilności w zakrętach itp...

Nie traktuj proszę tych słów jako krytyki, każdy robi jak chce ale to sprawa dobrej rady.

zerknij w temat: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4403
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
Ostatnio zmieniony przez KRZYKKU 2014-04-11, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kryzys 
świeżak
Kryzys



Wiek: 39
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 23
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-04-11, 21:32   

Tak przerobiony już kupiłem teraz szukam mechanika w mojej okolicy, który mi to ogarnie tak jak należy.
_________________
https://plus.google.com/photos/117748001903560654475/albums/5987132972662427825
https://plus.google.com/photos/117748001903560654475/albums/6006172234971533393
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.