Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Panchard czy sieżant???
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2014-03-27, 17:45   

Wcale, żę nie. upalaliśmy razem. były tam dwa jimny. Powiem,że szczena mi opadła jak zobaczyłem jak to robi, widziałem nie raz je w akcji i nie mam jakich kolwiek obaw o wytrzymałość. Opinie że są mało wytrzymałe są wyssane z palca lub mówi je ktoś kto nie jeżdził jimnym w terenie, takie moje skromne zdanie :lol:
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-03-27, 18:10   

Ciekawe, u kolegi sa oba przednie do wymiany. A dwa, ze jak wlozylem takie same opony (225/75r15 simexy) to moj samcio na resorach wcale nie odstawal.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-03-27, 19:14   

lopes1987 napisał/a:
Ja się obronie PACMANO :mrgreen:


Moja sprężyna będzie bazować na Jimnym. Ma dostęp do wszelakich części bo ściąga z anglii.
-Wahacze to będą 4 tylne od jimna
-Mocowania wachaczy i wszystkie inne pierdoły wycięte laserowo
-Mocowania sprężyn to wycięte z fragmentem ramy z jimna wspawane w samuraiową
- Panchardy i inne z jimna

Więcej szczegółów jak zacznie się motanie, dodatkowo będzie montował wspomaganie od jimna wersja anglik.



jamnikowe wahacze się wyginają jak makaron w seryjnym jamniku jak wjedziesz w las no ale jak tam stryjenka sobie życzy :mrgreen: Ale skro twierdzisz, że to co mówi "twój" mechanik to jedyna słuszna droga a jamnikowe wahacze to pancerny wyrób to w takim razie w jakim celu pytasz tutaj o poradę? Jakoś dziwnym trafem ludzie jeżdżący jamnikami w terenie (tylko w terenie a nie po łące) pierwsze co robią to zmieniają przedni most i wahacze bo to się sypie najczęściej.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-27, 19:52   

pacmano napisał/a:
Dziwi mnie czemu wyszlo tak slabo w tym aucie co motaliscie panharda takze z tylu.


Bo gość się uparł, że chce oryginalne tuleje gumowe z LR, które są tak sztywne, że nie miękka sprężyna i lekkie nie bardzo chce to przeginać i jeszcze koniecznie musiał musiał mieć radiusa z tyłu, bo sobie nawkręcał, że mu się most podwinie jak będzie cofał... ale gość miał małe pojęcie o temacie, chociaż wydawało mu się inaczej i nie dał sobie nic powiedzieć. Drugie auto dostało z przodu polibusze, wahacze z disco, sierżanta z tyłu i miał między 70-80 centów na dzień dobry. Radiusy są fajne na przód, ale jak komuś zależy na wykrzyżu i zdolnościach terenowych, to radius z tyłu rozczaruje będzie oczywiście to działało, aleroaczaruje, a kasę się już wydało na budowę.


Co do miękkich wahaczy z jamnika, to 4xdrive produkuje pancerne wahacze, które z pewnością się nie pogną :mrgreen:
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2014-03-27, 20:18   

Pisałem że tylne wachacze, są bardzo wytrzymałe, a przednie zgodze się, że lipa. :-P
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-27, 20:49   

To sobie wymienisz, jak sie beda giely 8-)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2014-03-27, 21:57   

Ja od razu montuje 4 tylne wahacze od jimna do samuraia :lol:
 
     
kuba84 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2014-03-27, 22:09   

Przemyśl sobie najpierw dokładnie co chcesz, na czym ci zależy.

Przy krótkich wahaczach z jimny-ego i większym lifcie będziesz miał duży kąt wahacza i zamiast tłumić będzie biło w podłogę.Znowu wahacze disco,pajero to mega kilogramy. 4 wahacze to 40 kg

Co do pytania panhard czy sierżant zdecydowanie sierżant

A gotowej recepty na fajny zawias nisko budżetowy nie ma ;-)

Pozbieraj info i dobierz coś pod siebie
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2014-03-27, 22:48   

KUBA84 dzięki :-)
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-28, 10:14   

Czy ktoś oprucz zadającego pytanie napisał że z tyłu radius będzie lepszy - NIE

Więc odpowiedź chyba jak na forum niezwykle jednomyślna :mrgreen:
_________________
Samurai na springu
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-03-29, 18:24   

jak radiusy na tył to tylko z discovery 1 :) waga ok 8kg wcześniej chciałem zamontować na tył z pajero , ale wykrzyż by był max 30cm(przy tej szerokości co mam czyli 153cm ) i są wielki i cieżkie ok 15kg z tulejami lepiej zrobić z rury grubościennej i zakończyć główka np z c-360 a z drugiej jakaś szeroką tulejka ja u siebie mam np z żuka (1,5 długosci ) cena powalajaca ok 2pln sztuka ,główka w agromie 16 zł za sztuke rura ze złomu ze 20zł mocowania główek do ramy z wałka fi80 jakieś 32mm grube u tokarza agent 0.7 lub równowartość ;p ew. puszczająć wodze fantazji zamontuj sobie taki zawias jak koleś ma na tym filmiku
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-03-30, 12:10   

stachura44 napisał/a:
ew. puszczająć wodze fantazji zamontuj sobie taki zawias jak koleś ma na tym filmiku

Choroba morska gwarantowana podczas jazdy. W sumie po co komu amortyzatory...
Ten pojazd wykonuje rolkę chyba na sam widok trawersu :mrgreen:
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-03-30, 14:03   

Choroba morska gwarantowana podczas jazdy. W sumie po co komu amortyzatory...
no przecież ma amorki ale poziomo ;-)
 
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-30, 15:59   

Strasznie wydumany ten zawias...
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-04-01, 09:20   

jest jeszcze coś takiego jak 1link suspension rozwiązanie tanie i proste proste jak budowa cepa:)
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-04-01, 10:30   

U nas się to zwie sierżantem ;-)

EDIT:
WRÓĆ!
Mój błąd.
w sumie ciekawe rozwiązanie
Ostatnio zmieniony przez Hałas 2014-04-01, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-04-01, 10:32   

znajomy ma tego typu zawias z tyłu i muszę przyznać, że mu to naprawdę robi, tylko trzeba to naprawdę mocne zrobić
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-04-01, 11:09   

Nie widać jak jest ten "wahacz" montowany do mostu.... ciekawe co odpowiada za to aby most się nie skręcał?? czyżby był montowany do mostu na sztywno jak radius?? Ciekawe jak ze stabilnością przy dużych prędkościach.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-01, 11:35   

Dany44 napisał/a:
Nie widać jak jest ten "wahacz" montowany do mostu.... ciekawe co odpowiada za to aby most się nie skręcał?? czyżby był montowany do mostu na sztywno jak radius?? Ciekawe jak ze stabilnością przy dużych prędkościach.


Ten "wahacz" jest pewnie na pałę zamontowany bez żadnych tulei. W tym elastyczne połączenie na moście nie jest właściwie potrzebne. Ale fakt, ma wszelkie prawo to się ładnie krzyżować.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-04-01, 11:49   

Podobny zawias jest z tyłu w unimogach, tylko tam za główny element nośny robi rura osłaniająca wał napędowy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.