Pomogła: 1 raz Dołączyła: 03 Mar 2014 Posty: 581 Skąd: WWA
Wysłany: 2014-09-17, 09:50
A u mnie w manualu do Hondziury chyba nie ma podane czy zalecają syntetyczny czy półsyntetyczny olej. Nawet się zdziwiłam. Jest tylko podana tabelka w jakich temp dobrze sprawują się poszczególne klasy lepkości i zalecają dobrać odpowiednią do warunków. A z czego wynika to przestrzeganie przed zmianą na inny rodzaj oleju, kiedy silnik pracował na innym?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-09-17, 09:55
A normy żadnej nie podają? Klasa lepkości to faktycznie wedle warunków, ale prócz tego jeszcze jakieś normy/aprobaty jakościowe winny być podane dla silnika. Coś jak stempel "Teresa Orlovski gepruft" na produkcjach wysokiej jakości!
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-09-17, 09:58
Uh Lala napisał/a:
A z czego wynika to przestrzeganie przed zmianą na inny rodzaj oleju, kiedy silnik pracował na innym?
A to moim zdaniem marketing i kasa. Jak słyszę o zmianach olejów to tylko "na jakiś" a nie "z jakiegoś". Czyli jak czytam wypowiedzi gościa z Mobila to mówi że zmiana na Mobil jest bezpieczna. Ale w żadnym zdaniu nie powie, że zmiana z Mobila na produkt X jest bezpieczna :D
Czyli wnoszę po tym, że międzywierszami i podprogowo jest przekaz taki - jak zmieniasz na olej "nasz" choćby był równie syntetyczny jak silikon Asi Carery będzie ok. Ale lepiej nie zmieniaj "naszego" oleju na inny bo Ci się silnik rozsypie ;)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 03 Mar 2014 Posty: 581 Skąd: WWA
Wysłany: 2014-09-17, 11:19
Mam klasę SG lub SF i dopisek oleje tupu premium ze środkami myjącymi :) Przy czym myślę, że od czasu napisania tej instrukcji, to już każdy jest typu premium, a klasy przynajmniej jak patrzyłam w necie to SL, SM.
Z tymi zastrzeżeniami to bardziej się spotkałam na forach i w opiniach niż w reklamach jako takich. Że niby syntetyk wymyje osady, albo że za płynny i zatrze się silnik, z mineralnym sami krzyczeliście, że osady się tworzą.. :)
Siema koledzy a ja mam taki dylemat bo swap skończony 1,0 vs 1,9d wszystko hula teraz czas wymienić olej i zastanawiam sie nad castrolem 10w40 a kolega mówi ze mam wlać 15w10 bo nie wiadomo co tam było wlane. Co wy na to ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum