Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-08-17, 10:06
Tak wystarczy kod 96 chyba, ze trafi się służbista jak piszę Yahoo i przyczepi się o te 33% ale to już raczej bardzo mało prawdopodobne.....
bart - masz rację z cięzko trafić taką przyczepę ....chociaż ja mógłbym targać cieższą bo mam w kombi DMC przyczpy do 1600kg plus smam jeszcze kat B+E .... ale kupienie auto lawety (samochodu) uważam też za dobre rozwiązanie....
1. Plus - cena autolawety niewiele większa od dobrej lawety. (oczywiście mówię o autolawecie 20 - letniej około, nie o kilkuletnim Sprinterze)
2. Plus - ubezpieczenie pewnie też poruwnywalne.
3. Plus - Autolaweta spali tyle samo co osobówką z lawetą.
4. Plus - zawsze mozna na autolawecie coś dorbobić po sąsiedzku tak aby się przynajmniej opłaty zwróciły.
5. Plus - nie potrzebne dodatkowe kategorie prawa jazdy i viatolle.
1. Minus - Autolaweta zawsze to dodatkowe auto w rodzinie.
2. Minus - Trzeba mieć to gdzie trzymać.
3. Minus - dużo więcej rzeczy do popsucia jest w Autolawecie niż w lawecie.
Ja osobiście cały czas zastanawiam się nad Lawetą a autolawetą..... pewnie będzie tak, że zobaczymy jaka pierwsza okazja się trafi.....a moze też zrobie tak jak bart kupię dstawczaka z dużą paką co by autko się zmieściło?? zobaczymy co sie pierwsze w dobrej cenie napatoczy
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-08-17, 10:27
a ja mam pytanie a`la filip z konopi (indyjskich) - jak się ma dostawczaka zabudowanego, busa to jak się później wysiada z Samka po wjechaniu do ładowni :D ?
pacmano napisał/a:
(...) zeby wbili mi do dowodu ten kod 96? (...)
A i jeszcze małe doprecyzowanie kod 96 dotyczy uprawnień kierującego, a nie danego pojazdu - jest więc "wbijany" w prawo jazdy a nie dowód rejestracyjny.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Wedlug tego przepisu nie mozesz takiego zestawu targac bo DMC przyczepy to wiecej niz 33% DMC "ciagnika"
yahoo33 napisał/a:
Przyczepa musi być 33% lżejsza od pojazdu ciągnącego, w przeciwnym wypadku winna zostać wyposażona w dodatkowy układ hamujący (pneumatyczny lub hydrauliczny) sprzężony z układem "ciągnika". mniemam że nasze osobówki go nie maja
Kupno autolawety to rowniez koszta zakupu i utrzymania chyba,ze na zakup zrzuci sie kilku kolegow. Ja bym poszedl w inna strone: kupilbym do renowacji (tniemy spore koszta) przyczepke o odpowiednich wymiarach oczywiscie na zachodzie. Czemu na zachodzie, a bo przy pierwszym przegladzie przed rejestracja w PL diagnosta moze nam zanizyc/zmienic DMC przyczepki odpowiednio pod nasze auto. Przy odsprzedazy takiej przyczepki nie bedzie problemu bo to chodliwy towar.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-08-17, 10:49
to jeszcze raz - ja filip - kupowanie "na spółę" takich przedmiotów z kolegami z którymi jeszcze (nie) daj Boże dzielimy te same zainteresowania prędzej czy później doprowadzi do sytuacji spornych. Bo a nuż będzie okazja razem skoczyć na ciekawy rajd w drugą część Polski... to tak mi się wydaje, może to moje wewnętrzne lęki jakieś, ale spotkałem się z sytuacjami, że na etapie inwestycji jest wszystko cacy i pełen optymizm, a później jednak trudno ustalić zasady by wszyscy byli równo zadowoleni i zaczynają się kompromisy.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Jeden mowi ze trzeba b+e, drugi mowi ze nie i badz tu madry :P
W sumie to dochodzi tez kwestia ze z przyczepa za wiele do czynienia w zyciu nie mialem, wiec tak czy siak trzeba by gdzies potrenowac. Wiec i tak musialbym cos zabulic zeby gdzies pare godzin pojezdzic.
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-08-17, 13:03
yahoo33 napisał/a:
pacmano napisał/a:
Dobra, czyli tak:
Samochod DMC 2090 kg
Laweta DMC 1500 kg
Kiepskie kung-fu, musisz już mieć B+E plus Viatool. Sa też lawetki dmc 1400 ;)
Nie musi mieć B+E wystarczy wpisanie kodu 96 do prawa jazdy 2090 +1500 = 3590 tak więc do 4250kg jeszcze trochę brakuje......
inną sprawą jest to, że 2090 kg - 33% = 1400,3 kg DMC lawety i tutaj wychodzi na to, że wydziały komunikacji rejestrują auta wprowadzają ludzi w błąd po powinni przeliczać te 33% i wpisywać odpowiednie wagi w dowód rejestracyjny
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2014-08-18, 14:52
SamNaSamZSam napisał/a:
a ja mam pytanie a`la filip z konopi (indyjskich) - jak się ma dostawczaka zabudowanego, busa to jak się później wysiada z Samka po wjechaniu do ładowni :D ?
pacmano napisał/a:
(...) zeby wbili mi do dowodu ten kod 96? (...)
A i jeszcze małe doprecyzowanie kod 96 dotyczy uprawnień kierującego, a nie danego pojazdu - jest więc "wbijany" w prawo jazdy a nie dowód rejestracyjny.
ja mam iveco z kontenerem ośmio paletowym i mój samurai sie mieści tak że bez żadnych problemów moge wyjść. zostaje z boku jeszcze około 20cm.
inna sprawa że jak by mnie zatrzymali i zważyli samochód to pewnie sporo bym zapłacił bo ładowności mam coś około 600kg.
Tylko ze srednio mi sie widzi kupowac takie auto tylko do wozenia zabawki :) A nie mam do czego innego go uzywac. Zeby to jezdzilo to pod 10k trzeba dac pewnie.
Ostatnio zmieniony przez pacmano 2014-08-18, 15:52, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 208 Skąd: PAROLE
Wysłany: 2014-08-18, 22:36
nikt nie mowil ze SAMURAI to tania zabawka bedzie
ja za transita dalem 5 k i wierz mi jezdzi
Trasa Warszawa -Duszno Duszno -Warszawa bez najmniejszych problemow
Niebawem pewnie Warszawa-Bieszczady
jedyny minus jaki widze to miejsce zeby to parkowac ale jakos mozna to ogarnac
za przyzwoita lawete tez trzeba dac jakies 2,5k - 3 k wiem bo szukalem
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 156 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-19, 15:30
Ciekawe czy ten Transit niebieski i kupiony w Piasecznie
Też szukałem autka dla samuraia i kupiłem Iveco za 5k. Oprócz Samuraia cała rodzina i znajomi wożą wszystko więc dla mnie lepszy wybór niż laweta
Fakt lata ma i rdza ją lubi więc idealnie podrasowała do samuraia
Jak ktoś się zastanawia to z moich obserwacji:
- zwracać uwagę żeby najazd był pełny a nie ażurowy - zdecydowanie zwiększa to funkcjonalność w przydomowym zastosowaniu
- tylny napęd dużo mocniejszy ale na bliźniakach w zimę na pusto (mam aluminiowy najazd więc bardzo lekki) ciężko ruszyć po śniegu nawet na płaskim
- warto zastanowić się nad kontenerem z windą - trochę drożej ale przydomowa funkcjonalność jeszcze większa chociaż na autolawetę też nie narzekam
- zwracać uwagę przede wszystkim na ramę i najlepiej jak jest z profila otwartego - mniej rdzewieje i jest mocniejsza
No ja zywcem nie mam co zrobic z takim dostawczakiem, wiec jakbym sie decydowal to bym wolal dorwac przyczepe do 2k. Niestety w to wydatek raczej na przyszly sezon dopiero.
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2014-08-19, 16:34
Qwai napisał/a:
Ciekawe czy ten Transit niebieski i kupiony w Piasecznie
Też szukałem autka dla samuraia i kupiłem Iveco za 5k. Oprócz Samuraia cała rodzina i znajomi wożą wszystko więc dla mnie lepszy wybór niż laweta
Fakt lata ma i rdza ją lubi więc idealnie podrasowała do samuraia
Jak ktoś się zastanawia to z moich obserwacji:
- zwracać uwagę żeby najazd był pełny a nie ażurowy - zdecydowanie zwiększa to funkcjonalność w przydomowym zastosowaniu
- tylny napęd dużo mocniejszy ale na bliźniakach w zimę na pusto (mam aluminiowy najazd więc bardzo lekki) ciężko ruszyć po śniegu nawet na płaskim
- warto zastanowić się nad kontenerem z windą - trochę drożej ale przydomowa funkcjonalność jeszcze większa chociaż na autolawetę też nie narzekam
- zwracać uwagę przede wszystkim na ramę i najlepiej jak jest z profila otwartego - mniej rdzewieje i jest mocniejsza
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-08-19, 16:43
Paco, a wypożyczalni nie bierzesz pod uwagę? Nie trzeba mieć browaru by się utytłać ;)
Brałem autolawetki kilka (4 albo 5) razy do przewiezienia motocykli. Jak dla mnie układ idealny włącznie z tym, że w dwóch wypożyczalniach z jakich korzystałem jest całodobowy zwrot a i ceny śmiesznie małe (2 lata temu 20-40zł za dobę w zależności od przyczepki i wyposażenia).
Na allegro na szybkości widzę wynajem autolawety od 250zł za dobę, przy dłuższych wynajmach 230zł i pewnie do 200 coś by się znalazło. Płacisz za sam najem, nie interesuje Cię OC, przegląd, naprawy, nie masz problemu z parkowaniem, z "życzliwym" sąsiadem co zaraz skoczy do skarbówki dowiedzieć się czy czasem nie ukryłeś dochodów na ten nabytek. Reasumując zakup autolawety po taniości niech będzie te 5 tys. zł + rejestracja nie wiem ile niech będzie 300 zł, + OC 500zł + przegląd 100zł + 100zł za nie wiem co bo mi brakuje do okrągłej sumki = 6 tys. zł /250zł = 24 doby najmu w pierwszym roku i zakładając koszt utrzymania takiej autolawety 500 OC + przegląd 100 + 200zł oleje + 200zł pierdoły =1000 zł rocznie = 4 doby najmu każdego roku ;)
Jak nie planujesz namiętnych startów w imprezach na drugim końcu Polski to trza dobrze przekalkulować...
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
No biore pod uwage, ale raczej naczepe niz autolawete ;) Na dzien to idzie przelknac jeszcze, a czesciej bedzie jazda na dwa dni no to pewnie koszt 400-500. Wtedy sie juz tak kolorowo nie robi.
Dlatego myslalem zeby zrobic to prawko b96, ogarnac sobie hak i wypozyczac sama naczepe, o ile to auto da rade. Tylko wstepny przeglad pokazuje ze o lawete dmc 1500kg to wcale nie tak prosto.
W związku z tym że ostatnio temat ciągnięcia lawet zrobił się żywszy, poruszona została kwestia możliwości przewozu Samców na lawetach. Wbrew ogólnej opinii jest to możliwe na kat.B bez dodatkowych uprawnień, warunkiem jest znalezienie lekkiej lawety o możliwie najniższym DMC przy zachowaniu ładowności około 1000kg
Ponieważ nasze prawo nigdy nie było "intuicyjne" pojawiają się różne interpretacje prostego wbrew pozorom zapisu.
Chciałbym podsumować najważniejszą rzecz jaką jest spełnienie warunków do holowania wyłącznie na kat. B bez kodów:
* dodajemy DMC holownika do DMC lawety, otrzymany wynik wspólnego DMC nie może przekroczyć 3500kg
- do tego ważny aneksik w postaci stosunku DMC holownika do DMC przyczepy; samochód musi być cięższy niż przyczepa z hamulcem najazdowym.
By dowiedzieć się jaka jest maksymalna masa DMC przyczepy, jaką możemy holować naszym autem wykonujemy proste obliczenie:
DMC holownika dzielimy przez 1,33
Za przykład weźmiemy Pacmano i jego Mondeo oraz znalezioną przez niego lawetą o DMC 1400kg
DMC Mondeo 2090kg ÷ 1,33 = 1571kg - jest to max. DMC przyczepy dla tego auta - dalej:
DMC Mondeo 2090 + DMC lawetki 1400 = 3490kg - wynik kalkulacji tego zestawu daje nam PEŁNE PRAWO do holowania tej konkretnej lawety na WYŁĄCZNIE Kat. B
Warto też nadmienić że nie ma znaczenia czy jest ona pusta czy załadowana, istotne jest DMC wpisywane w dowód rejestracyjny ! na korzyść mamy fakt że przeważnie MW (masa własna) Samuraiów jest w dowodach zaniżana. Ważne aby ładowność lawety uwzględniała MW Samuraia czyli jak w większości jest to 950kg
Warto też nadmienić że nie ma znaczenia czy jest ona pusta czy załadowana, istotne jest DMC wpisywane w dowód rejestracyjny ! na korzyść mamy fakt że przeważnie MW (masa własna) Samuraiów jest w dowodach zaniżana. Ważne aby ładowność lawety uwzględniała MW Samuraia czyli jak w większości jest to 950kg
Wszytko się zgadza moje badania wykazały to samo, ale jest jedna mała kwestia, to że masz MW samca 950kg a ładowność przyczepy 1000kg to jak cię ITD zatrzyma i zważy co potrzeba to i tak będziesz w dupie, bo nasze samce z wyciągarkami, na nalewkach i z pancernymi odbojniami z przodu i czasami z tylu nie ważą 1000 kg.
A jeśli chodzi o lawety to ja na ostatnim zlocie miałem na haku tą środkową
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum