Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Akumulator a wyciągarka
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-11-21, 20:48   

Nie wszyscy. Ja bym już tego nie kupił.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-11-21, 22:12   

Saqs napisał/a:
Skoro to taki badziew to ja juz nie ogarniam czego wszyscy na tym lataja :-/


CCC -> Cena Czyni Cuda
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-21, 22:37   

Standardowy chińczyk 8000lbs przy ~13V nie spali na pełnym zwarciu (zatrzymany silnik) zabezpieczenia 150A !
Jest to odpowiedź na pytanie ile prądu potrzebujecie, i dlaczego po wymianie altka na 120A+ można się winchować praktycznie bez końca.

Co do popularności, to nie są aż takie złe. Gdyby sprzedawcy pisali prawdę, że w ich windach są silniki 1-1,5kW i windy służą do okazjonalnego targania byłoby git. Niestety prześcigają się w kW i na papierze pierwsza lepsza chińska wyciągarka 8000lbs jest lepsza od grzechotnika...

Jak ktoś potrzebuje tanią windę do okazjonalnego (nierajdowego) targania to według mnie lepiej kupić chińską i pewną wyciągarkę niż ryzykować kupno zajechanej używki. Jak z jedzeniem po trasie w Macu.. wszyscy wiedzą że syf, ale się zatrzymują bo pewne że rewolucji żołądkowych nie będzie :mrgreen:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-11-21, 22:54   

tylko jakimś cudem się grzeje do tego stopnia że sie zatrzyma potem ostygnie i działa dalej
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-11-21, 23:18   

DUŻY napisał/a:
...chińską i pewną wyciągarkę...

Czyli dwie :lol:
 
     
harus76 
świeżak


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-01-01, 03:14   

U siebie w Xjcie mam 2 altki 200A+130A, pracuja równolegle na aku Banner unibull 80Ah. Wyciagarka Escape 13500 murzynów, prądu wystarcza. Grzać się może bo za mały przekrój kabli, jak wam spada napięcie na aku, to Ampery szybują w górę.
_________________
Kupię/zamienię się na zmotę
https://www.otomoto.pl/of...html#1079439921
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-01-01, 19:34   

harus76 napisał/a:
... jak wam spada napięcie na aku, to Ampery szybują w górę.

masakra
dislike
 
     
harus76 
świeżak


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-01-02, 03:05   

Drwal? :shock:
P=U*I
silnik wyciągarki 4800W
napiecie w aucie 13V
Prąd I=P/U 369A
przy spadku do 11V prąd rośnie do 436A
Standartowo daja przekaźniki 450A. A i tak ludzie je palą...
Oba kable +- powinny iść od aku, min 35mm2. Spadek napiecia na kablach max 0,1V.
_________________
Kupię/zamienię się na zmotę
https://www.otomoto.pl/of...html#1079439921
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-01-02, 17:45   

Daj spokój...
Powtarzasz legendy ludowe. Kiedyś już o tym pisałem i nie chce mi się powtarzać.
Równie dobrze można napisać, że wiatr wieje bo drzewa się kiwają.

Błędnie zakładasz, że dysponujesz idealnym źródłem, a tak nie jest.
I=U/R
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-01-02, 18:02   

Taaaaa spadek z 14,5V 2V daje 12,5V. Prędzej bym uwierzył że na tym przekaźniku jest spadek i do zacisków już nie dochodzi 12v. Ale z drugiej strony całą tą puszkę mam w środku a kable 25. Przyjmując że na 1mm2 przypada 10A to jest ok. 3lata bytu w warunkach pogodowych pewnie zrobiło swoje w tym gównie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
harus76 
świeżak


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-01-03, 03:08   

Legendy ludowe są codziennie w TVNie
Legendy polskie na YT
Legendarny Fluke:
http://assets.fluke.com/a...ve/beatbook.pdf
_________________
Kupię/zamienię się na zmotę
https://www.otomoto.pl/of...html#1079439921
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-01-03, 14:16   

Prowadzisz sprzedaż obwoźną multimetrów Fluke?
Niom popcorn
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-01-04, 18:34   

Zamiast Fluke używam mózgu :-)

Prąd płynący w obwodzie jest proporcjonalny do przyłożonego napięcia i odwrotnie proporcjonalny do rezystancji przez którą płynie ten prąd.
I=U/R

R jest w przybliżeniu constans (bo oporność silnika wyciągarki się nie zmienia)
Tak więc, jeżeli zmniejsza się napięcie na zaciskach silnika, to musi zmniejszyć się prąd płynący przez ten silnik.

Pomijam tu rezystancję wewnętrzną akumulatora, która zwiększa się wraz z jego rozładowywaniem (więc jeszcze bardziej ogranicza prąd w obwodzie).

Prawo Ohma działa nawet w chińskich wyciągarkach i nawet podczas dobrej zmiany :idea:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-01-04, 20:01   

Ale Chińczycy chcieliby żeby prawo Ohma inaczej działało. Bo np dla nich 3mm płaskownik = 1mm czyli trzeba by zastosować wciągarkę zamiast 8000, to 16000 :mrgreen:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
metler 
świeżak



Wiek: 45
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-02, 19:31   

Witajcie,
ostatnio zmusiło mnie życie by wymienić akumulator - prędzej czy później Was też czeka przerobienie tego tematu - na ogół co 5-7 lat :-) dlatego chcę lekko odgrzać temat.

Od kilku dni, ryję po Internecie i szukam co kupić z uwzględnieniem Waszych wcześniejszych porad - wybór jest ogromny i głowa mała. Mam kilka spostrzeżeń na ten temat i mimo, że dziś kupiłem nowy aku, postanowiłem dla potomnych zostawić ślad moich przemyśleniach, bo ostatnie rzeczowe wpisy w tym temacie są sprzed kilkunastu miesięcy. A więc do rzeczy:

Podstawowe pytania:
* jaki masz motor - benzyna/diesel?
Wielu mówi ze pojemność akumulatora jest tu mniej istotna. Dla rozruchu, istotniejszym jest prąd zwarciowy/rozruchowy. Więc na tym etapie nie ma się co ekscytować czy to 55Ah czy też 80Ah. Ja mam diesla 1.9 silnik Renault - książka serwisowa mówi, że w standardzie powinienem mieć 70-80Ah Nic jednak nie mówi o prądzie rozruchu... ale ta półka pojemności akumulatorów, ma z reguły co najmniej 680A-750A, więc spoko, na diesla ok...

* masz wyciągarkę?
Odpowiedź na to pytanie, jest kluczowe! Wielu z nas podnieca się i nakręca jaki to super akumulator nie kupić (włącznie ze mną), a ostatecznie wyciągarki nie mamy jeszcze w naszym Samim, a zakup ma być za chwile... Więc moja rada - nie nakręcajcie się! Bez windy nie ma sensu iść w ponad standardowe parametry, bo to tylko strata kasy, a finał jest taki sam dla każdego akumulatora - KIEDYŚ SIĘ SKOŃCZY (owszem niektóre szybciej, inne później)

* jaką moc ma wyciągarka?
Jeśli masz już windę - zakładam że idziemy w coś na poziomie ok 12 000lbs, zawężamy wyszukiwanie aku do tych z technologią AGM lub żelowe.
Żelowe - najczęściej polecany jest jako drugi w parze typowo tylko pod wyciągarkę, który za pomocą odpowiedniej instalacji, jest załączany/odłączany kiedy obsługuje windę lub jest doładowywany. Czy chcesz mieć dwa aku – na to pytanie odpowiedz sobie sam, wydaje isę że do kogoś kto dużo się topi, to rozwiązanie ma sens. Zaletą żelu niewątpliwie jest zdolność obsługi więcej ilości cykli ładowań/rozładowań oraz do dużo szybszego przyjmowania ładunku, co skutkuje w praktyce tym że dużo szybciej go naładujemy (mega istotna sprawa!). Aku jest w 100% bezobsługowy, odporny na wszelkie przechyły (podobno 360st.) oraz odporny na wstrząsy. Wady? Często pokutuje stwierdzenie, że to typowe "hotelowe" akumulatory z tzw. zdolnością głębokiego rozładowania i ich parametry rozruchowe są nieco gorsze niż akumulatora standardowego lub AGM. Jak jest w rzeczywistości - osobiście nie wiem. Żelowy to też moda - nie ukrywajmy, a za to się płaci…
AGM - w zasadzie wszystkie zalety jak żelowy, ale mniejsze koszty zakupu. Wydaje się że to najlepszy wybór dla kogoś kto nie chce wydawać nierozsądnych kwot na trochę ołowiu w plastiku. Fajna opcją wydają się modele tzw. DUAL. Czyli aku o grubszych wzmocnionych płytach, który łączy zalety żeli i „zwykłych” AGM i ta wersja wydawałaby się najbardziej odpowiednia, jeśli szukamy kompromisu pomiędzy jakością, wymogami dot. przechyłów i wstrząsów, a kasą którą wydamy za akumulator, który i tak za kilka lat musimy wymienić…

Co kupić? Na dzień dzisiejszy wybór jest bardzo duży - za duży! Myślę że nie ma co się obawiać eksperymentów z nieznanymi markami bo pamiętaj, za kilka lat i tak to cudo które kupiłeś, pójdzie na złom. Tu mam pewne spostrzeżenia:
* Znajdziesz coś o fajnych parametrach w dobrej cenie – kupuj! Znalazłem cos takiego: LANDPORT 80Ah 800A DYNAC Start Stop AGM w bardzo dobrej cenie http://sklep.prostowniki-...gm-p-1868.html. Mało znany producent, ale z dużą tradycją. Niestety brak dostępności…
* Mimo tego, że pojawiają się głosy negujące, wydaje się że nadal najlepszym wyborem (najbardziej uniwersalny: rozruch + rozładowanie) jest OPTIMA http://sklep.prostowniki-...ie-c-10_36.html Jeśli kogoś stać – czemu nie, ma wszystko czego potrzeba w jednej skrzynce z dużym wachlarzem do wyboru parametrów – ceny od 700-900zł z zależności od modelu i parametrów…
* Pozostając nadal w serii AGM, drugie w kolejności co do przydatności w Samim uznałbym akumulatory DUAL - są nieco droższe niż "zwykły" AGM (500-600zł), ale tańsze niż poprzednik. Z założenia są wzmocnione i zaprojektowane by po pierwsze służyły jako rozruch + rozładowanie, ponadto być odporne na wstrząsy (bardziej niż standardowe). Osobiście rozważałem zakup Exide dual 70Ah 760A AGM EP600 http://sklep.prostowniki-...600-p-2122.html
* Ostatecznie biorąc pod uwagę moją obecną sytuację (diesel, póki co brak windy - może będzie, użytkuję Samiego na polowania, dając mu od czasu do czasu ostro w kość) wybór padł na Centra CK700 AGM 70Ah 760A http://sklep.prostowniki-...top-p-1139.html tym bardziej że udało mi się go wyrwać za 470zł, a jako jedyny którego znalazłem ma 3 lata gwarancji.

Podsumowując, jeśli chcesz kupić coś przyzwoitego i tak musisz wydać ok 500zł i więcej. Możesz iść też w totalną taniznę – 70Ah można wyrwać już za 250zł, ale wtedy winda odpada! Inną kwestią jest jeszcze by dla dobrej kondycji waszego aku - nie zależnie w jakiej technologii jest wykonany, najrozsądniej dla niego byłoby go wyrzucić spod maski w inne miejsce, gdzie będzie miał jak najchłodniej... Znacznie wydłuży to żywotność twojej baterii...

Pozdrawiam
_________________
1,9D (1870 cm³ Renault F8Q), 64kM, 2002 rok
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2017-03-02, 19:40   

Podsumowujac nie musisz wydawac 500zl 8-)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-03-03, 17:31   

Tu akurat nie masz racji. Możesz wpakować alternator dużej mocy i radzi sobie z windą. Ja mam 70ah weste forse i alternator 95A windę 8000 i wyciągam 3m buki z potoka na drogę wiążąc się do drzew z tyłu. Z tym że wyciągarka gorąca ale daje radę. Na woltomierzu jest spadek ok 1,5- 2 V. Inna inszość że od 3-4 lat bez konserwacji kończy sie winda bo jak sie zgrzeje to ją zatnie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-04-26, 12:24   

Miał ktoś styczność z akumulatorami marki Odyssey ?
Z tego ci widzę to są dość popularne w off road'zie. Jednak w PL nie można nic znaleźć na ich temat. A drążę temat bo szukam alternatywy.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-04-26, 12:40   

woodek napisał/a:
A drążę temat bo szukam alternatywy.

Alternatywy do czego?
I po co?
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-04-26, 12:58   

Alternatywy dla:
- optimy yellow 75ah bo od jakiegoś czasu jest to rosyjska ruletka
- exide maxxima 50ah
- i innych AGMów

Po za tym nie chcę żeby ktoś mnie prostował i pisał że to za drogie i mozna za tą cenę mieć 3-4 centry. Po prostu kolega mi rzucił temat, że moze mi to w dobrej kasie z Francji przywieźć. Więc badam temat.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.