Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
łożyska wałka ataku
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-02-16, 08:40   

U mnie do tej pory było wszystko ok. w ostatnich może 200 km, począwszy od szumu, zaczęło się wycie/buczenie. Myślę, że to za mało, by coś poważniej uszkodzić. Na dobrą sprawę wystarczyłoby pewnie dokrecić nakrętkę flanszy i byłoby ok.

A tak na marginesie, bo nigdzie nie znalazłem, z jaką siłą/momentem dokręcamy nakrętkę flanszy wałka? Na chama? (tuleja jest nowa)
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-02-25, 10:51   

Moim skromnym zdaniem jak juz to rozebrales to wymien lozyska na nowe i uszczelniacz. Szkoda roboty zeby pozniej to rozbierac jeszcze raz. Jesli chodzi o moment to trzeba to zdrowo dokrecic i flansze zablokowac dlugim katownikiem. Potrzebny bedzie dobry klucz z dluga raczka alb o kawalem rury bo musisz pokonac opor tulei. Ja przy dokrecaniu urwalem sruby mocujace katownik z flansza. Na koniec jak nie masz specjalnego klucza poazujacego sile to mozesz uzyc wagi ze sznurkiem. O ile pamietam to ma byc od 1,5 do 3 kg. Musisz czuc wyrazny opor krecac reka.

Pozdrawiam.
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-02-25, 11:43   

Nie wymieniłem łożysk ani uszczelniacza, bo uznałem, że nie trzeba. Tulejkę zamówiłem nową, jednak przyszła jakaś zupełnie krótka (52mm), więc ją odesłałem, a na atak założyłem starą po regeneracji w imadle (udało się ja rozciągnąć z 55 do 56mm). Luz atak-talerz ustaliłem trochę na pamięć, trochę na słuch, trochę na wskazówki z Suzuki Samurai Forum shuffle Nakrętkę flanszy dokręciłem na maxa, przytrzymując flanszę za pomocą jej otworów, dwóch śrub i jakiejś rurki, kontrolując jednocześnie zdolność/lekkość obracania się wałka. na koniec nakrętkę zabezpieczyłem przed odkręcaniem się. Nie mam wagi, ale mam klucz dynamometryczny lecz i tak go nie użyłem, bo nigdzie nie znalazłem informacji na temat momentu z jakim się ją dokręca :-/ . Poza tym uznałem, że podany moment i tak byłby dla nowej - pełnowymiarowej tulei, a ponieważ moja jest nieznacznie krótsza, dane te uznałem za niepotrzebne. :lol:
Po złożeniu mostu wydaje mi się, że zaczęły jakby cicho terkotać łożyska na półosiach, jednak nie wzruszony złożyłem wszystko do kupy no i jazda samurai2
Dziś po 5 dniach jazdy ok 10-20 km dziennie, nie słyszę nic niepokojącego, jest zupełna cisza. Dodam na marginesie, że stare, brzydkie i skrzypiące resory rozłożyłem, wyczyściłem, malnąłem, smarnąłem grafitem i wymieniłem tuleje, co też wpłynęło na ciszę, no i jakość resorowania.
Sumasumarum myślę więc, że jak na pierwszy dyfer w życiu to nieźle wyszło 8-) :mrgreen:
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-02-25, 11:57   

No grunt ze smiga. Klucza dynamometrycznego w tym przypadku sie nie uzywa. To jest inny rodzaj mierzacy sile potrzebna do obrotu. Ja jako ze wedkuje to uzylem wagi wedkarskiej i kawalka sznurka. Taki sposob zdaje egzamin. Znajac zycie jak polatasz i mechanizm sie troche dotrze to wyjda jakies luzy. Mam nadzieje ze bedzie smigac bez problemu i nie bedziesz musial tego rwac ponownie.

Pozdrawiam
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-02-25, 12:01   

lukawa napisał/a:
mam klucz dynamometryczny lecz i tak go nie użyłem, bo nigdzie nie znalazłem informacji na temat momentu z jakim się ją dokręca :-/

Źle (albo wcale :mrgreen: ) nie zrozumiałeś co jest napisane w manualu.
Dokręca się z taką siłą, żeby atak przy pokręcaniu zaczął stawiać określony opór (podany w kg).
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-02-25, 12:21   

:idea: :idea: :idea:
Dobra, macie obaj rację, źle zrozumiałem, mój błąd. masakra
Teraz mi się dopiero klapka uchyliła i światełko dotarło, że też wcześniej... ech
Swoją drogą, gdzie byliście jak to wszystko rozkręcone na stole miałem? ;-)

(Manuala tylko przewertowałem pobierznie :roll: )
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
  Wysłany: 2015-04-07, 22:58   

Wszystko śmiaga, aż miło. Mieliście racje, szersze bieżnie łożysk nie mają znaczenia, wniosek z tego taki żeby kupować standardowe 30306 i 30307 do wałka ataku, bo działają i są najtańsze, a co najważniejsze dostępne :-D
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.