Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-02-16, 08:40
U mnie do tej pory było wszystko ok. w ostatnich może 200 km, począwszy od szumu, zaczęło się wycie/buczenie. Myślę, że to za mało, by coś poważniej uszkodzić. Na dobrą sprawę wystarczyłoby pewnie dokrecić nakrętkę flanszy i byłoby ok.
A tak na marginesie, bo nigdzie nie znalazłem, z jaką siłą/momentem dokręcamy nakrętkę flanszy wałka? Na chama? (tuleja jest nowa)
Moim skromnym zdaniem jak juz to rozebrales to wymien lozyska na nowe i uszczelniacz. Szkoda roboty zeby pozniej to rozbierac jeszcze raz. Jesli chodzi o moment to trzeba to zdrowo dokrecic i flansze zablokowac dlugim katownikiem. Potrzebny bedzie dobry klucz z dluga raczka alb o kawalem rury bo musisz pokonac opor tulei. Ja przy dokrecaniu urwalem sruby mocujace katownik z flansza. Na koniec jak nie masz specjalnego klucza poazujacego sile to mozesz uzyc wagi ze sznurkiem. O ile pamietam to ma byc od 1,5 do 3 kg. Musisz czuc wyrazny opor krecac reka.
Pozdrawiam.
_________________ Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-02-25, 11:43
Nie wymieniłem łożysk ani uszczelniacza, bo uznałem, że nie trzeba. Tulejkę zamówiłem nową, jednak przyszła jakaś zupełnie krótka (52mm), więc ją odesłałem, a na atak założyłem starą po regeneracji w imadle (udało się ja rozciągnąć z 55 do 56mm). Luz atak-talerz ustaliłem trochę na pamięć, trochę na słuch, trochę na wskazówki z Suzuki Samurai Forum Nakrętkę flanszy dokręciłem na maxa, przytrzymując flanszę za pomocą jej otworów, dwóch śrub i jakiejś rurki, kontrolując jednocześnie zdolność/lekkość obracania się wałka. na koniec nakrętkę zabezpieczyłem przed odkręcaniem się. Nie mam wagi, ale mam klucz dynamometryczny lecz i tak go nie użyłem, bo nigdzie nie znalazłem informacji na temat momentu z jakim się ją dokręca . Poza tym uznałem, że podany moment i tak byłby dla nowej - pełnowymiarowej tulei, a ponieważ moja jest nieznacznie krótsza, dane te uznałem za niepotrzebne.
Po złożeniu mostu wydaje mi się, że zaczęły jakby cicho terkotać łożyska na półosiach, jednak nie wzruszony złożyłem wszystko do kupy no i jazda
Dziś po 5 dniach jazdy ok 10-20 km dziennie, nie słyszę nic niepokojącego, jest zupełna cisza. Dodam na marginesie, że stare, brzydkie i skrzypiące resory rozłożyłem, wyczyściłem, malnąłem, smarnąłem grafitem i wymieniłem tuleje, co też wpłynęło na ciszę, no i jakość resorowania.
Sumasumarum myślę więc, że jak na pierwszy dyfer w życiu to nieźle wyszło
No grunt ze smiga. Klucza dynamometrycznego w tym przypadku sie nie uzywa. To jest inny rodzaj mierzacy sile potrzebna do obrotu. Ja jako ze wedkuje to uzylem wagi wedkarskiej i kawalka sznurka. Taki sposob zdaje egzamin. Znajac zycie jak polatasz i mechanizm sie troche dotrze to wyjda jakies luzy. Mam nadzieje ze bedzie smigac bez problemu i nie bedziesz musial tego rwac ponownie.
Pozdrawiam
_________________ Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
mam klucz dynamometryczny lecz i tak go nie użyłem, bo nigdzie nie znalazłem informacji na temat momentu z jakim się ją dokręca
Źle (albo wcale ) nie zrozumiałeś co jest napisane w manualu.
Dokręca się z taką siłą, żeby atak przy pokręcaniu zaczął stawiać określony opór (podany w kg).
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-02-25, 12:21
Dobra, macie obaj rację, źle zrozumiałem, mój błąd.
Teraz mi się dopiero klapka uchyliła i światełko dotarło, że też wcześniej... ech
Swoją drogą, gdzie byliście jak to wszystko rozkręcone na stole miałem?
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-04-07, 22:58
Wszystko śmiaga, aż miło. Mieliście racje, szersze bieżnie łożysk nie mają znaczenia, wniosek z tego taki żeby kupować standardowe 30306 i 30307 do wałka ataku, bo działają i są najtańsze, a co najważniejsze dostępne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum