Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Ile bijecie powietrza w gumy...
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-11-15, 20:41   

Chodziło mi slavok o ciśnienie 0,6 bara które podał kamilooo, a nie 1,4 bara. ;-)
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-15, 20:52   

a to na 0.6 ja śmigam w terenie, ale czasami potrafi obrócić oponkę... 235/75/15 insa.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-11-15, 20:57   

jak chce się jeździć z takim ciśnieniem, warto zainwestować w beadlocki
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-11-16, 09:43   

Zdecydowanie, wtedy można schodzić z ciśnieniem jeszcze niżej.
Ja na wszelki wypadek raczej nie schodzę poniżej 0,8 przy gumach 235/75, właśnie żeby uniknąć obrócenia i utraty dętek :roll:
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-16, 11:57   

Problem jest taki, że już za duzo kasy w ten samochód poszło jak na zabawę raz na miesiąc hehe
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-11-16, 12:04   

można zrobić samemu, gdzieś kiedyś wydziałem, chyba na srajdach, jak ktoś robił beadlocki i wbrew pozorom nie było to takie trudne
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-11-16, 16:46   

A tak swoją drogą to przy gumach 225/75r15 jakie bezpieczne niskie ciśnienie? (bez dętkek)
Bo trochę strachliwy jestem i poniżej 1.2 nie chodziłem w obawie o opony.
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-11-16, 16:51   

Ja na tych gumach z 1.0 czasem śmigam zwlaszcza na kamieniach ;]
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-12-08, 22:11   

Odrobina teorii z "holden drover 1985 service manual qb series"
Wersja krótka
przód - 140 kPa (1,40 kg/cm2, 20 psi)
tył - 140 kPa (1,40 kg/cm2, 20 psi)
tył załadowany - 180 kPa (1,80 kg/cm2, 26 psi)

Wersja pick-up i długa (long)
przód - 140 kPa (1,40 kg/cm2, 20 psi)
tył - 210 kPa (2,10 kg/cm2, 30 psi)
tył long załadowany - 180 kPa (1,80 kg/cm2, 26 psi)

Dziwne że załadowany long ma mieć niższe ciśnienie od jadącego na pusto, ale nie będę się z inżynierami kłócił ;-)

Przejdźmy do tego co natchnęło mnie do pisania - optymalne ciśnienie w warunkach zimowych?
Na oponeo.pl trafiłem na coś takiego
Cytat:
Jakie są skutki zbyt niskiego ciśnienia w naszych oponach?
- wydłużona droga hamowania,
- pogorszona sterowalność pojazdu,
- znoszenie na boki podczas jazdy na wprost,
- "pływanie" w zakrętach,
- obniżenie przyczepności,
- większe zużycie paliwa,
- znaczące zmniejszenie żywotności opony.

http://www.oponeo.pl/arty...oponach-na-zime
Same złe rzeczy, jak dodamy do tego jeszcze zimowe właściwości opon terenowych to otrzymujemy niezły koktail mołotowa ;-)
Muszę przyznać że te informacje wywróciły do góry nogami moje postrzeganie świata bo wydawało mi się że:
- większa powierzchnia styku opony z podłożem poprawia skuteczność hamowania (większa powierzchnia tarcia)
- przyczepność też powinna być lepsza.

Grzejąc kości w domowym zaciszu zacząłem rozważać koncepcję podniesienia w oponach do 2 - 2,2 - próbował ktoś może takiej sztuczki?
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
Ostatnio zmieniony przez Tanto 2012-12-09, 18:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-12-08, 23:01   

Ja mam koło 2 w globgumach ala simex
i szczerze mówiąc myślę o spuszczeniu odrobinę w poszukiwaniu trakcji.
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-12-09, 01:15   

Czyli według instrukcji, zarówno z przodu, jak i z tyłu powinno być 1.4 bara? Czy to nie trochę za mało, przy stałej jeździe po asfalcie? Myślalem, ze raczej bliżej 2 bar...
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-09, 09:50   

Ja na szosówkach daje 1,7 lub 1,8. Więcej nie ma sensu a mniej to więcej paliwa schodzi.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-12-09, 10:54   

Tanto napisał/a:

Wersja pick-up i długa (long)
przód - 210 kPa (2,10 kg/cm2, 30 psi)
long załadowany - 180 kPa (1,80 kg/cm2, 26 psi)


Tanto - a ile long tył na pusto? Czy to zamiast przód miało być na pusto i na pełno i dwie osie tak samo dmuchane?
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-12-09, 13:36   

Zapomniałem dopisać że to przód i tył, już poprawiłem.
W serwisówce wygląda to dokładnie tak:
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-12-09, 17:31   

Tanto - ja bym tę tabelę inaczej czytał. Ta strzałka moim zdaniem sugeruje, że dla longa i "canvas" przód to to samo ciśnienie czyli 1,4 a różnice są na tyle. Co o tym myślisz?
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-12-09, 18:31   

Ciężko się nie zgodzić, ciepły browarek z miodem chyba mi nie służy :oops:

Ciągle nie daje mi spokoju tylna oś i zastanawiam się czy nie powinno być tak że przód i tył w longu powinien mieć 1.4, a załadowany 1.8. Te 60 cm więcej na długości nie ma większego znaczenia dla masy samochodu. W pick-upie przewidzianym do wożenia ładunków dużo większe ciśnienie na tyle ma sens.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
mirek372
rozgadany


Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 75
Wysłany: 2012-12-09, 18:39   

Zwracajcie uwagę na temperaturę koła . Przy obecnych niskich temperaturach warto nie sugerować się ciśnieniem w "ciepłym garażu" a raczej zmierzyć w temperaturze użytkowania . W miarę spadku temperatury spada ciśnienie w oponach . Ja na zimę mam garażowe ciśnienie ok. 2,0 atm .
_________________
mirek372
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-12-09, 21:25   

Tanto napisał/a:

Muszę przyznać że te informacje wywróciły do góry nogami moje postrzeganie świata bo wydawało mi się że:
- większa powierzchnia styku opony z podłożem poprawia skuteczność hamowania (większa powierzchnia tarcia)
- przyczepność też powinna być lepsza.


Zimowa opona powinna być węższa od letniej, bo chodzi żeby zwiększyć ciśnienie nacisku (nie powietrza) i żeby opona zimowa lepiej wgryzała się w snieg i lód. Dobrze to widać na rajdach zimowych w Finlandii czy Szwecji, co prawda oni głownie jeżdżą na kolcach, ale idea jest podobna.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
mirek372
rozgadany


Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 75
Wysłany: 2012-12-10, 19:55   

Obniżone ciśnienie w oponach (plus duże doświadczenie kierowcy) znacznie poprawia jazdę na grząskim podłożu (jazda na "kapciu"). Niekoniecznie w obu osiach .
_________________
mirek372
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.