Ja dochodzę do wniosku że najlepszym napędem do offroadu byłyby niezależne silniki prądu stałego przy każdej piaście i silnik spalinowy jako generator dla akumulatorów...
Problem blokad, przełożeń rozwiązuje się kilkoma linijkami kodu. Do tego hamulce elektrodynamiczne itp...
Skomplikowanie układu wielokrotnie mniejsze niż klasyczna mechanika.
Jedynie tematyka prędkości obrotowej silników - trzeba by jednak jakieś przekładnie planetarne w piaście zastosować lub walcowe w połączeniu z zwolnicą...
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Jedynie tematyka prędkości obrotowej silników - trzeba by jednak jakieś przekładnie planetarne w piaście zastosować lub walcowe w połączeniu z zwolnicą...
Regulacja prędkości obrotowej silnika elektrycznego to w dzisiejszych czasach żaden problem.
Bardziej bym się obawiał baterii akumulatorów dających prawie 200V prądu stałego (żeby zmniejszyć prądy).
W asfaltowych pojazdach nie jest to problem, ale przy autach brodzących...
Manolo, dzięki takim jak Ty dokunuje się postęp! Gdyby nie tacy - siedzieli byśmy w dalszym ciągu na drzewie bądź w jaskini
Powodzenia!
Z tymi postępami to bywa naprawdę różnie. To akurat jest trochę dreptanie w miejscu bo robimy coś na starych gratach.
Postęp moim zdaniem to np. inny ale mocny ok 150km tani silnik który nie bedzie kosztował kilku tysięcy zł.
Postęp to np Cybul który zaturbił 2,0 16 v
Postęp to tani komp który ominie imo i kilka innych pierdół w nowych silnikach .
Postęp to coś z czego każdy potem może skorzystać :)
Kostuch wie co mówi :) Spędził u mnie ostatnio sobotę przy upraszczaniu wiązki i zmianie zegarów :)
A nie zastanowiło cię dlaczego jest tak mało informacji na temat takiej budowy? Może dlatego że wszyscy turbią g13b ? W słiwcie może i to lata ale w samuraju nie wróżę mu trwałości zwłaszcza że auta do offroadu grzeją się bardziej niż normalne auta i albo bo przegrzejesz albo wyjdzie korba.
_________________ Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-05, 22:22
Jakoś w turbo dieslach turbina nie narzeka na nagłe chłodzenie wodą
Taki silnik powstał, nawet zbudował go jeden z obecnych kolegów na forum. Tutaj filmik z odpalenia:
Co do umieszczania czegokolwiek z silnika GTI w Samuraiu to zgadzam się że to trochę bez sensu, charakterystyka tego silnika jest bardzo wysokoobrotowa a przecież my walczymy żeby mieć momentu już z samego dołu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum