Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Baleno GTI
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-12, 07:35   

Powodzenia wiec.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-12, 12:05   

Manolo napisał/a:
Robiac taka hybryde podciagne moment na niskich obrotach i moc za jednym razem.

Apropos hybryda...
Silniki elektryczne mają max moment od zera obrotów.
Nie wiem czy nie wyszło by taniej/lepiej zrobić hybrydowego samca :-o

No i jeszcze mógłybyś trollować ekoterrorystów, że masz ekologiczną terenówkę :mrgreen:
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2015-04-12, 17:55   

Ja dochodzę do wniosku że najlepszym napędem do offroadu byłyby niezależne silniki prądu stałego przy każdej piaście i silnik spalinowy jako generator dla akumulatorów...

Problem blokad, przełożeń rozwiązuje się kilkoma linijkami kodu. Do tego hamulce elektrodynamiczne itp...

Skomplikowanie układu wielokrotnie mniejsze niż klasyczna mechanika.

Jedynie tematyka prędkości obrotowej silników - trzeba by jednak jakieś przekładnie planetarne w piaście zastosować lub walcowe w połączeniu z zwolnicą...
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-12, 21:55   

KSikorski napisał/a:

Jedynie tematyka prędkości obrotowej silników - trzeba by jednak jakieś przekładnie planetarne w piaście zastosować lub walcowe w połączeniu z zwolnicą...

Regulacja prędkości obrotowej silnika elektrycznego to w dzisiejszych czasach żaden problem.
Bardziej bym się obawiał baterii akumulatorów dających prawie 200V prądu stałego (żeby zmniejszyć prądy).
W asfaltowych pojazdach nie jest to problem, ale przy autach brodzących... :roll:
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-12, 21:59   

Trzeba by zmienic trendy polskich rajdow, i zamiast samochodow startowaly by poduszkowce lub lodzie podwodne ;)
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-05-09, 20:32   

Manolo jak prace postępują?

Działasz w temacie?
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-05-17, 12:57   

szymszym napisał/a:
Manolo, dzięki takim jak Ty dokunuje się postęp! Gdyby nie tacy - siedzieli byśmy w dalszym ciągu na drzewie bądź w jaskini :mrgreen:

Powodzenia!


Z tymi postępami to bywa naprawdę różnie. To akurat jest trochę dreptanie w miejscu bo robimy coś na starych gratach.
Postęp moim zdaniem to np. inny ale mocny ok 150km tani silnik który nie bedzie kosztował kilku tysięcy zł.
Postęp to np Cybul który zaturbił 2,0 16 v
Postęp to tani komp który ominie imo i kilka innych pierdół w nowych silnikach .
Postęp to coś z czego każdy potem może skorzystać :)


Kostuch wie co mówi :) Spędził u mnie ostatnio sobotę przy upraszczaniu wiązki i zmianie zegarów :)

Jeszcze raz wielkie dzieki :)
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
maciar 
świeżak
maciar



Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 21
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-12-03, 07:54   

kostuch, witam maciar dasz namiar do siebie pogadać potrzebuje.pozdro
_________________
1.6 baleno 33 silver springi klatka KAM locker takie tam
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-12-04, 11:19   

Lepsze do tego są grupy wsparcia ;-)
PW
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-12-05, 07:28   

A nie zastanowiło cię dlaczego jest tak mało informacji na temat takiej budowy? Może dlatego że wszyscy turbią g13b ? W słiwcie może i to lata ale w samuraju nie wróżę mu trwałości zwłaszcza że auta do offroadu grzeją się bardziej niż normalne auta i albo bo przegrzejesz albo wyjdzie korba.
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-12-05, 14:56   

Pomijajac dobrze rozgrzana turbine schlodzona gwaltownie woda - mysle ze to pokocha...
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-05, 22:22   

Jakoś w turbo dieslach turbina nie narzeka na nagłe chłodzenie wodą ;-)
Taki silnik powstał, nawet zbudował go jeden z obecnych kolegów na forum. Tutaj filmik z odpalenia:


Co do umieszczania czegokolwiek z silnika GTI w Samuraiu to zgadzam się że to trochę bez sensu, charakterystyka tego silnika jest bardzo wysokoobrotowa a przecież my walczymy żeby mieć momentu już z samego dołu :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.