Potestuję jeszcze kilka dni i opiszę co i jak, aby się też przydało innym na przyszłość.
Hmmm...
Teoretycznie, jeżeli nie da się tego opornika między bazę a zasilanie, to nie będzie działać
Ten co dałeś w szereg, ogranicza jedynie prąd bazy i jest powiedzmy "kosmetyczny".
Tablica prawdy, którą zamieściłeś jest ok:
Jak jest 1 na wejściu to jest 0 na wyjściu (i na odwrót), ale...
Tak jak pisałem, wyjście z halla jest typu OpenCollector i jest albo zero albo tzw. 'stan trzeci' (wysokiej impedancji) a jedynki nie ma nigdy - dlatego daje się opornik polaryzujący, który wymusza na bazie tranzystora tą 1 logiczną.
Dziwne że u Ciebie to działa tak jak połączyłeś...
Działa, działa. Wczoraj pojeździłem z 2 godziny, i prawie pięknie silnik chodzi, bo ma takie co kilka sekund rytmiczne delikatne wstrząsy, i w tym czasie w rurze wydechowej słychać takie ciche pyrknięcia. Może dzisiaj dorobię drugi układ taki jak podał kostuch, i potestuję. Dam znać co i jak. Może i trzeba będzie poprawić zapłon, ale najpierw spróbuję z drugim układem. Ja dlatego spróbowałem taki układ, bo w internecie znalazłem symulację w jaki sposób to działa, i nie. Jeśli był opornik według kostucha, to nie działało. https://www.dropbox.com/s...-53-15.png?dl=0
Rura wydechowa jest całkiem czysta, jak gdyby w ogóle auto nie jeździło.
Najważniejsze, że działa, i to jest w stu procentach zasługa kolegi kostucha, a ja nie muszę kupić w serwisie, za 1500 zł., tylko licząc tak na okrągło, to około 10zł.
Podaję ceny, dla innych których spotka taki nieszczęśliwy przypadek, aby nie musieli szukać w internecie, bo ja pisałem do ponad 30 ludzi, którzy sprzedają czujniki Halla, i akurat tego symbolu nikt nie miał, z których mi odpisali, a część w ogóle nie odpisała. Również dzwoniłem po sklepach, i hurtowniach, i też nikt nie miał, oprócz wspomnianego serwisu.
Bardzo, bardzo się cieszę , że tak ta awaria się zakończyła, bo takie cyrki wyprawiał Samurajek, że nawet od tego czujnika obciąłem wtyczkę, bo jak nią skręciłem lekko, to też gasnął, i wiele innych zjawisk, myślałem już że diabeł istnieje
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-28, 09:28
Z tego co się orientowałem Kostuch lubi czekoladę ;)
Gratulacje skutecznej akcji. Profesorowi i Uczniowi też, bo choć usilnie umniejsza swoich zasługo to jak Profesor zauważył zrobił coś co nie miało prawa działać, a jednak... :) bardzo pozytywny temat Wam wyszedł przy okazji. Cieszę się.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Sam bym taką liznął. To miał być temat o czujniku, z zbaczamy na czujkę, i punkt,,G"
Zrobiłem drugi układ tak jak podał kostuch, i też tak samo działa, jak ten wcześniejszy z zamianą opornika.
Zdjęcie tego dzisiejszego układu; https://www.dropbox.com/s...144821.jpg?dl=0
A więc ja dałem do tego układu; tranzystor BC 147 B, dwa oporniki po 5,5k. Ten trzeci opornik widoczny na zdjęciu, to 1,2k od schematu czujnika. umieściłem go tutaj, a w aparacie zapłonowym jest sam czujnik Halla TLE4905L.
Myślę, że to już wszystko w tym temacie.
Dodano 28 czerwiec 2015r.
Minęło dwa miesiące, autko śmiga!, i co najważniejsze ani razu nie zgasło. Średnie spalanie na 100km. = 7,7 l. Skorygowałem jeszcze wyprzedzenie zapłonu.
Jeśli będziecie robić układzik, to taki; https://www.dropbox.com/s...a-fix.jpg?dl=0# ale nie sugerujcie się jednak tymi zmianami co są na czerwono- zamiana opornika, bo jednak tak ma być jak podał kostuch, czyli wszystko to co jest narysowane na czarno. Potwierdził mi to też inny elektronik. Podałem jeszcze raz ten układ, ponieważ w poście kostucha obrazek wygasł.
Cześć
Koledzy i mnie prawdopodobnie spotkało to samo nieszczęście.
Santana 99 1,3i. Problemy z odpaleniem. Jak odpali to zaraz gaśnie. Nieraz zanim zgaśnie uda się przejechać kilkaset metrów. Nieraz w czasie odpalania, jak rozrusznik kręci silnikiem to gwałtownie silnik staje jakby zapłon był za wcześnie. Wstępna diagnoza mechanika - czujnik położenia wału. Jak się upewnić, że na pewno problemem jest czujnik Halla?
Mam jak kolega w temacie Halla DENSO 10 - 001.
Czy dobrze zrozumiałem temat, że TLE4906L lutuję wewnątrz czujnika tak
https://www.dropbox.com/s...045207.jpg?dl=0
, a następnie odwracam sygnał tak
https://www.dropbox.com/s...045207.jpg?dl=0
Tylko gdzie ma być ten odwracacz?
Wewnątrz obudowy czujnika? Pomiędzy wtyczkami czujnika?
Tak, TLE4905L w środku tej czarnej obudowy jak wyskrobiesz starą elektronikę, bo jest zalana jakąś żywicą, tylko zrób to dokładnie na takiej wysokości jak ja bo to też ma znaczenie. Pozostałe elementy ze schematu do odwracania sygnału ja zamontowałem dalej na wiązce przewodów ( musisz znaleźć te przewody + - sygnał, które idą do TLE4905L ). Zanim wyskrobiesz elektronikę czujnika, to sprawdź go czy to na pewno on. Tam we wcześniejszych postach pokazuję jak to zrobić, a dodam, że mnie tak robił ten czujnik, że aby go sprawdzić, musiałem dorobić diodę świecącą z przełącznikiem, i po wyłączeniu się silnika dioda nie świeciła ( lub świeciła, nie pamiętam już teraz) na kilkanaście sekund, bo tak to czujnik był sprawny, a wymontowywałem go kilka razy, w celu sprawdzenia.
Popraw posta bo w drugim linku ma być schemat, a dałeś dwa razy zdjęcie czujnika.
Jak nie znajdziesz tych przewodów to dodam zdjęcie, jak to jest u mnie.
No i auto znowu działa :)
Kilka złotych zostało w kieszeni. Udało mi się zmieścić wszystko (razem z odwracaczem) w obudowie czujnika. Zalałem całość klejem na gorąco co by to usztywnić i uszczelnić.
pozdrawiam i dziękuję bardzo za pomoc.
Z "kronikarskiego obowiązku" dodam, że można łatwo dodać sobie "diagnostykę" takiego przerobionego lub oryginalnego czujnika. Dioda świecąca z opornikiem 1k między zasilanie i wyjście czujnika - jak miga, to znaczy że czujnik działa. No i punkty do lansu za tuning
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum