hej. tak, połamałem resory to robię sprężyny. nie widze sensu ładowania kasy w super resory i super wieszaki skoro przeróbka na springi wyjdzie lepiej i taniej.
lubliny z tyłu planuję dać pod sporym kątem. wiem, że są twarde i wiem że jak dam je pod kątem to stabilność na czasówkach może być "taka se" ale za bardzo nie wiem co innego podpasi.
lekka paka wiem... dociążona bedzie około 50kg... liny, akumulator, hilift, zapas i inne offoadowe szmele ale to i tak nie zmiania faktu, że i tak będzie lekko.
chyba, że macie lepsze propozycje co dać na tył do springów fokus mk2 tył kombi to chętnie poczytam :) akurat właśnie tylko amorków na tył jeszcze nie kupiłem bo się zastanawiam.
_________________ W Czarnobylu wiosna... Trawka się czerwieni, a ptaszki wesoło podszczekują...
Kto by przypuszczał, że po tylu latach posiadania samochodu będę miał w końcu taki do którego większość części da się kupić w Castoramie :D
takie pytanko dla tych co szukają jak najdłuższych amortyzatorów, wykorzystacie ich skok?
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
30cm skoku wydaje ci się dużo? Ja nie planuje tego montować pod kontem 45st i opowiadać że nie robią, albo gotują olej. Mi wyszło wstępnie około 15st co nieznacznie wydłuża skok. Jak się doda marginesy na odboje i pasy antyrozłożeniowe to z takiej omegi wychodzi około 25-27cm realnego skoku. 10 w górę.. 15 w dół.... bogato to to nie jest.
nie wiem czy to dużo czy mało bo to zależy od aplikacji. Chce zwrócić uwagę że nie zawsze im więcej tym lepiej a bardziej że nie zawsze potrzebujemy więcej, bo możliwe że szybciej wypadnie sprężyna z gniazda niż amorek się w pełni otworzy.
Jako że nie potrafiłem ocenić jaki potrzebuje zakres pracy amortyzatorów w swoim zawieszeniu, zrobiłem sobie model 3d i symulacje pracy zawieszenia. I wyszło mi że każde odchylenie od pionu amortyzatora powoduje zmniejszenie zakresu użytecznego skoku amortyzatora przy danym skoku koła. Przy określonym skoku amortyzatora przy 0st ustawieniu amortyzatora (pionowo) wykorzystuje się 100% jego skoku na 100% skoku koła, natomiast przy 45st odchylenia od pionu już ok.50% skoku amortyzatora przy 100% skoku koła.
A to że amorek przy pochyleniu robi się betonowy wynika z tego że siła działająca na amortyzator to wypadkowa siły jaka działa na koło, im większe pochylenie amortyzatora tym większa siła która musi tłumić.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Panowie. Jaki amorek wrzucić na tył do samuraia. Sprinter idzie na przód (z przerubka) i Nie wiem co dać na tył. Nie chce go zrobić zbyt twardego. Od środka śruby do środka mam dokładnie 53 jak stoi na pusto (pusta buda na ramie bez zbiornika) Myślałem nad niva ale ma 53cm max rozciągnięcia
P.S. Chyba ze sprinter na tył a na przód coś innego. Liczę na pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum