Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
wymiana łożysk zwrotnicy + koła + uszczelniacze
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-13, 08:48   

Kostuch,

dobrze prawisz. Moment narasta kosztem obrotów. Ale i (popraw mnie jeśli się mylę) też są straty na każdej przekładni. Na pewno mocy, wydaje mi się, że momentu też. Ja po Politechnice jestem, ale po elektrycznym, więc mogę (i mam) luki w edukacji mechanicznej :)

A to i tak trzeba by pojechać na rolki i zoabczyć co jest na kołach. Przydała by się hamownia 4x4.

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-13, 13:55   

szymszym,
Ja Politechnikę widziałem tylko jak szedłem tam pograć w brydża - nie znam się i mam na to kwity :mrgreen:
Hamownia w zupełności zbędna.
Stawiasz auto na kołkach.
Przymocowujesz do tylnego koła lagę o długości 1m i na końcu wieszasz ciężar np 10kg. Drugie blokujesz.
Jak podniesie lagę, to masz moment 100Nm na kole.
Dodajesz ciężaru (albo długości lagi) i powtarzasz eksperyment aż zdławisz silnik albo ukręcisz półoś :-)
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-13, 14:37   

Piekna, domowa hamownia :) To moment mamy już rozpraocwany, jeszcze trzeba wymyśleć patent na domowy pomiar mocy: P=W/t, W=F*s, F=m*a... :) To co, nawijamy na czas linę na felgę, która podnosi na bloczku worek z cementem na okresloną wysokość zwalczając przyśpieszenie ziemskie :)
_________________
szym
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-13, 15:55   

Komplikujesz jak inżynier ;-)
Moc [KM] = ( Moment obrotowy [Nm] · Prędkość obrotowa [obr/min] ) ÷ 7022
albo
Moc [W] = Moment obrotowy [Nm] · Prędkość obrotowa [rad/s]

Czyli trzeba tylko zmierzyć, jak szybko się laga uniesie :-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-14, 17:46   

Doktorowie, inżynierowie, docenci i asystenci... którą stroną idzie gumowy uszczelniacz kuli w stronę kuli, a którą w stronę mostu?

Zakładając że widoczna strona na tym obrazku to strona A, a ta od zadu to strona B to jak ma być ukierunkowany tenże uszczelniacz.


Nie chciałbym nic sugerować, ale coś nabrałem podejrzeń czy aby poprawnie mi to majstry ostatnio założyli... :roll:
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-04-14, 18:00   

Mi to fotka nie działa, a chciałam zobaczyć te sławne kule.. ociekające :roll:

ale jam mobilna.
_________________
...Wilczyca...
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-14, 18:04   

Ja fotki też nie widzę, ale dobrze opisane i pokazane jest tu:

http://www.lowrangeoffroa...Rebuild-Kit.pdf

step 52
_________________
szym
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-14, 18:06   

To tylko uszczelniacz http://imgur.com/rPZr9R6



Widoczna strona to strona A, ta od tylca to B.

[ Dodano: 2015-04-14, 18:07 ]
szymszym napisał/a:
Ja fotki też nie widzę, ale dobrze opisane i pokazane jest tu:

http://www.lowrangeoffroa...Rebuild-Kit.pdf

step 52


Właśnie po tej lekturze nabrałem podejrzeń. Manual nie rozwiał wątpliwości. Poproszę łopatologiczną wykłądnię -> Strona X idzie do kuli a strona Y idzie do dyfra.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-14, 18:12   

wg mnie i kroku 52 A do kuli. Nawet krzywiznę ma odpowiednią. (jak się mylę, to źle założyłem heheheh:))
_________________
szym
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-04-14, 19:38   

SnS czyżby manual nie wiedział?! :mrgreen:
Patrząc na fotkę od Ciebie górą w stronę kuli. Tak jak @szymszym napisał jest specjalnie wyprofilowana pod nią :-) z drugiej jest płaska-przyciska ją płaska blacha.
Pozdrawiam
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-14, 21:35   

Dzięki. To jednak majstry odwrotnie złożyły i nie ważne, że guma wyprofilowana :D step 118 tej instrukcji Low Range też ładnie pokazuje jak tam nadziany ten uszczelniacz. Może dlatego taka sraka w tej zwrotnicy była chociaż chodnikami kałuże omijam :(

Szkoda, że foteczek nie zrobiłem byłoby na pamiątkę. Chociaż jeszcze druga zwrotnica w poczekalni, ciekawe cóż tam za odkrycia będą :)

A jeszcze tylko to chciałem doprecyzować :
Hałas napisał/a:
z drugiej jest płaska-przyciska ją płaska blacha.


Bo u mnie są dwa komplety księżyców. Jedne idą jako pierwsze, później ta guma, filc i dopiero te zewnętrzne. I te wewnętrzne i te zewnętrzne blachy mają u mnie profilowane przetłoczenia. Chociaż jak kupiłem zestaw uszczelniaczy to faktycznie w komplecie były płaskie blachy. Będą na zapas.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-04-14, 21:48   

Tak są tłoczone, ale samo dociskanie jest płaską częścią.
Mogę się mylić bo piszę z pamięci ale nie było czasem tak, że guma-blacha-filc-blacha?
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-14, 21:54   

Manual i Low Range tutaj są zgodne, blacha - guma - filc - blacha -> http://imgur.com/oGxKcu8

Chociaż jak teraz staram się odtworzyć w głowie jak ten odwrócony gumowy uszczelniacz tam siedział to chyba właśnie go jeszcze pod te pierwsze blachy wcisnęli, ale to już głowy nie dam. Może jutro poprzymierzam dla experiensu jak to można złożyć jeszcze inaczej :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-04-15, 07:43   

Te pierwsze blachy są tak przetłoczone, że po założeniu ich tym przetłoczeniem do środka zwrotnicy (musi wejść jakby między zwrotnicę a kulę) - guma pięknie siada w nich w jeden sposób - str."A" do kuli.
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-04-15, 09:06   

SamNaSamZSam napisał/a:
Manual i Low Range tutaj są zgodne, blacha - guma - filc - blacha -> http://imgur.com/oGxKcu8

Znaczy się myliłem. Przepraszam za zamęt ;-)
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-16, 09:17   

Ciekawostka: http://imgur.com/a/U6hok#igHVeqs

Tak wygląda drugi gumowy uszczelniacz, od zewnątrz nic nie zwiastowało takiego uszkodzenia, dopiero zdjęcie blach zewnętrznych i filcu ujawniło "wessanie" uszczelniacza pomiędzy blachę i kulę i jego masakrację. Uszkodzenie wystąpiło na części przedniej (od strony zderzaka) kuli. Sama kula wygląda normalnie, blachy też bez uszkodzeń, zagięć nie spostrzegłem. Macie pomysły czemu tak się mogło zadziać? Chciałbym uniknąć powtórki na nowym uszczelniaczu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-04-16, 09:23   

Podstawowe pytanie czy ten był dobrą stroną założony?
Jeżeli tak to po mojemu był przyszczypnięty już na etapie montażu.
Przy zakładaniu warto go dotknąć smarem od strony kuli żeby nie pracował na sucho.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-16, 09:29   

Ten był dobrą stroną i kolejność blach też była poprawna. Co ciekawe wnętrze tej kuli wygląda o niebo lepiej od wcześniejszej pomimo tego uszkodzenia uszczelniacza. Łożyska bardzo ładne, przegub też wygląda lepiej, sama osłona przeciwpyłowa tarczy mniej skorodowana. Coś mi się zdaje, że w tej wcześniejszej zwrotnicy jakiś granat eksplodował wcześniej i nikt się specjalnie nią nie przejmował i jeździł z wyciekami oleju/płynu hamulcowego.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-04-16, 10:12   

Albo, jak pisze Hałas, błąd przy montażu, albo uszczelniacz założony na sucho (nie dotknięty smarem;)) + jakaś zadra na kuli. Choć po tym co pisałeś wcześniej:
"Sama kula wygląda normalnie, blachy też bez uszkodzeń, zagięć nie spostrzegłem."
to raczej skłaniałbym się do pierwszego Albo. Tym bardziej, że stan poprzedniej Twojej zwrotnicy i kuli też ewidentnie spowodowany był - delikatnie mówiąc - sposobem montażu. Bo wewnątrz kuli na mój gust to powinien być smar (oprócz przegubu oczywiście ;-) ), a jeśli pójdzie uszczelniacz półosi to koktail olejowo-smarny. A jeśli szlag trafi uszczelniacz kuli, to i tak cały smar nie powinien wylecieć z przegubu, bo jest za gęsty (no chiba, że nałozony został jakiś inny niż molibdenowy), co najwyżej syf/piasek łatwiej najdzie do środka i uszkodzi przegub.
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
Chris91 
nowicjusz


Wiek: 102
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-06-17, 19:56   

Witam! Co myślicie o łozyskach firmy craft?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.