Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-06-17, 20:44
nyndza ponoć i do lansu nic nie dają. Ale jak topisz, upalasz, ciorasz i użytkujesz Samka zgodnie z przeznaczeniem to wieści się niosą, że wielkich różnic nie ma pomiędzy żywotnością markowych a mniej markowych.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
No i auto stoi rozebrane... chciałem w 5 sklepach moto kupić uszczelniacz 26x38x8 i tu jest problem bo nie ma go w ich schematach a podając nr. przynoszą i zamawiają tylko taki:
A jeśli dobrze mi się wydaje nie nadaje się to uszczelnienia półosi tylko to jest do maglownicy... Także uwaga na to co dają wam w sklepach.
Gdzie są te dawne sklepy moto do których się wlazło i dostało wszystko od ręki a teraz to nawet trzeba czekać na filtr powietrza do 126p.....
Hej
Macie jakiś patent na osadzenie bieżni łożysk w piaście bez prasy?
Chciałbym uniknąć walenia młotkiem.
Wsadzić bieznie do zamrażarki, a piastę podgrzać opalarką?
Gdybam tylko, ale może macie jakieś sprawdzone metody.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2017-09-08, 22:30
niom
przez starą bieżnię albo kawałek drewna albo takim gumowatym młotkiem mi się udawało za każdym razem bez stresu i bez strat a inżynierem Karwowskim nie jestem. Dla mnie kluczem do sukcesu przy nabijaniu bieżni/uszczelniaczy jest równomierne wciskanie całego obwodu i delikatne popukiwanie, jak muszę przywalić mocniej to najczęściej stanęło minimalnie kantem i trza wyrównać najpierw.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Gregor, dzięki za film... ale... na boga dodajcie podpisy (napisy) co tam mówisz, bo muzyczka wszystko zabija...
Napisz tu może z jakimi momentami dokręcałeś te łożyska...
kurt pierwsza nakretke dokrecam na Maxa ręka, koronka zabezpieczająca druga nakretke dokrecam ręka i potem kluczem 50'( z braku laku przecinak i impulsator) 1/2, 3/4 obrotu .
SamNaSam, jest w manualu, ale jest lekki ekhem rozrzut...
pierwsza (front wheel bearing nut)w/g manuala 10-15nm (96 -132 in lbs),
druga (front w/. b. lock nut)5-7nm (43-65 in lbs)?
Klucz mam od 20nm wzwyż... chyba dokręcę ręką :) (ehh zakres 4->30nm kolejne 200zł :|)
SamNaSam, jest w manualu, ale jest lekki ekhem rozrzut...
pierwsza (front wheel bearing nut)w/g manuala 10-15nm (96 -132 in lbs),
druga (front w/. b. lock nut)5-7nm (43-65 in lbs)?
Klucz mam od 20nm wzwyż... chyba dokręcę ręką :) (ehh zakres 4->30nm kolejne 200zł :|)
Chyba coś źle doczytałeś.
Wewnętrzna 80Nm, poluzować do zera a następnie 10-15Nm.
Zewnętrzna 60-90Nm
Argh, no widzisz, przy drugiej pozycji nie było już in lbs , a z rozpędu dodałem. Druga była przeliczana z stopofunta, faktycznie powinna wyjść 58-88nm, tak mi coś nie pasowalo, że ta kontra tak lekko.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2017-11-23, 12:45
to chyba mamy różne manuale, u mnie wszystko czysto, klarownie i w dowolnych jednostkach: https://imgur.com/a/hDxX3 dodatkowo w instrukcji jest dokładnie opisany manewr ustawiania napięcia wstępnego łożysk. Możesz wykorzystać też wagę bagażową - właściwie do łożysk zwrotnic to by wypadało jak ma być koszerna robota :D
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Auto mam od niedawana, ściąga przy hamowaniu.
Okazało się że tarcza klocki są w smarze.
Mechanik rozebrał piastę i mam pytanko
(fotke ukradłem od Dawid77)
na przegubie są luzy, chodzi tył-przód około 7mm oraz na boki, czy to jest normalne czy coś jest nie tak?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum