Panowie proszę o opinię o wahaczach na zdjęciu. Dolne mają długość bodajże 65cm a te dwa które zamierzam ustawić w literę V nie wiem. Czy takie rozwiązanie na tyle ma szanse się w miarę dobrze krzyżować? Nie mam też pewności czy te górne wahacze po ustawieniu w literę V dadzą 45 stopni a tak powinno być przy sierżancie?
Dodatkowo czy ktoś z was orientuje się czy przy wąskich mostach po wcięciu górnych mocowań na 2,5cm zmieszczą się sprężyny z felicji kombi. Mam możliwość kupienia tylnego szerokiego mostu za nieduże pieniądze, może lepiej zrobić springa na szerokim a na przód dołożyć dystanse aby był ten sam rozstaw.
www.fotoszok.pl/show.php/...426556.jpg.html
Wiek: 36 Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 55 Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-01-09, 06:59
czuperek napisał/a:
jakos sie tak zlozylo ze i ja dzisiaj akurat mialem potrzebe sprawdzenia przelozen i tez krecilem kilkanascie razy tak i siak nic nie wychodzilo pod przelozenia jakie moga byc i wlasnie gdzies wyczytalem tak jak Slavok pisze że przy zablokowanym kole wynik mnozymy razy 2 i BINGO wszystko sie zgadza jak wyniki w Lotto
He he a ja sobie myślę o co tu kaman? za nic nie wychodziło dzięki panowie za objaśnienie tego ,a jeszcze grucha od tego diesla nie jest czasem wymienna z tymi od benzynki żeby zmienić przełożenia na lepsze?no i jeszcze mam pytanie odnośnie tych wahaczy od pajero co mam ,a dokładnie tej tulejki co sie przyspawowywuje do ramy jak ona ma być zrobiona chodzi mi o średnicę otworu na tą szpilkę , podczas pracy wahacza góra dół mam rozumieć ma nie ograniczać tego??
_________________ SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)
Panowie proszę o opinię o wahaczach na zdjęciu. Dolne mają długość bodajże 65cm a te dwa które zamierzam ustawić w literę V nie wiem. Czy takie rozwiązanie na tyle ma szanse się w miarę dobrze krzyżować? Nie mam też pewności czy te górne wahacze po ustawieniu w literę V dadzą 45 stopni a tak powinno być przy sierżancie?
Dodatkowo czy ktoś z was orientuje się czy przy wąskich mostach po wcięciu górnych mocowań na 2,5cm zmieszczą się sprężyny z felicji kombi. Mam możliwość kupienia tylnego szerokiego mostu za nieduże pieniądze, może lepiej zrobić springa na szerokim a na przód dołożyć dystanse aby był ten sam rozstaw.
www.fotoszok.pl/show.php/...426556.jpg.html
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-09, 09:53
Hubert napisał/a:
Panowie proszę o opinię o wahaczach na zdjęciu. Dolne mają długość bodajże 65cm a te dwa które zamierzam ustawić w literę V nie wiem. Czy takie rozwiązanie na tyle ma szanse się w miarę dobrze krzyżować? Nie mam też pewności czy te górne wahacze po ustawieniu w literę V dadzą 45 stopni a tak powinno być przy sierżancie?
Dodatkowo czy ktoś z was orientuje się czy przy wąskich mostach po wcięciu górnych mocowań na 2,5cm zmieszczą się sprężyny z felicji kombi. Mam możliwość kupienia tylnego szerokiego mostu za nieduże pieniądze, może lepiej zrobić springa na szerokim a na przód dołożyć dystanse aby był ten sam rozstaw.
www.fotoszok.pl/show.php/...426556.jpg.html
Witam,czytam i czytam ale jecze odpowiedzi nie znalazlem,
Ile bedzie kosztowac posadzenie suki na porzadnym zawiasie?Mam 1.8 bmw is,blaszak..robie auto glownie do zabawy i czasem jakis luźne zawody zalicze.. Autem chce raczej szybko w terenie latac,zamiast topic sie godzinami w blocie..(ten etap mam juz za soba..gdzie przejezdzalem kilka km w kilka godzin..)
Czy piora nadaja sie do szybkiej jazdy?z tego co mysle to raczej nie,bo auto zawsze bedzie podskakiwac na nierownosciach..
W tej chwili most przedni jest kapke przesuniety do przodu i miska od silnika jest bardzo blisko mostu(most jest troche przed miska)
Obecnie peklo pioro z tylu(glowne)a z przodu mam o jedno wiecej pioro niz byla seria,amory jakies stare laczki-ogolnie nie mam zawieszenia:-) wiec chce raz a dobrze zrobic pod ten silnik zawieszenie..kola31
Pozdro
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
-budowa zawiasu moze kosztowac tyle ile masz kasy mozess to zrobic za tysiak albo za 15 tysi . zalezy od budzetu oraz czy samemu czy w serwis itd
- szybka jazda? Samurajem da sie szybko jezdzic?
-
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-04-02, 20:33
Do Twoich wytycznych nie widzę innego rozwiązania jak pełen spring.... dobrze zrobiony super nadaje się do szybkiego polatania po leśnych drogach.
Jakieś kombinowanie z resorami i wieszakami itp. to będą tylko półśrodki w drodze do pełnego springu.
Co do ceny to jest pełen zakres od 2 tys zł zł jeśli robisz wszystko sam oraz części i materiały kombinujesz po znajomych i na pobliskim złomie..... aż do 5 czy 8 tys jeśli zrobi to za Ciebie profi firma zajmująca się takimi przeróbkami.
Silnik nie ma w tym przypadku tak dużego znaczenia.... jest cięższy od oryginału o jakies 30 kg tak więc a to da się radę wyregulować twardością sprężyn.
Wszystkim da sie szybko latac:) kwestia wiary:)tak tez myslalem ze bez sprezyn sie nie obejdzie... widzialem ze czasem ludzie nawet gorne mocowanie amorow przespawywuja na umiejscowienie gdzies wyzej, ale to juz chyba tylko w profi maszynach?czy nie jest to AZ tak duzy koszt przy calym przedsiewzieciu wzgledem tego co mozna uzyskac?ja mialem 1.9 td wiec 1.8 bmw jest na pewno lzejszy...
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
No zeby miec wiekszy skok amora bez przespawania mocowania sie nie obejdzie. Gdy bedziesz robic zawieszenie to to tez od razu sie zrobi. Dla kogos co przy tym robi nie jest to jakos bardzo skomplikowane.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2014-04-25, 22:56
koledzy
pytanie dt wahaczy z Discovery 1 i 2 - które lepiej pracują/robią...itd
lub inaczej - zakończone szpilką czy tuleją? (niezależnie z jakiego pochodzą samochodu)
jestem po lekturze forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
jakie są plusy i minusy obu rozwiązań?
Panowie a czy ktoś z Was jest w stanie pomóc (zrobić to za mnie, pokierować) przeliczyć/obliczyć jaką sprężynę wybrać do mojego samuraia? Poprzez korzystanie z tych kalkulatorów...
a jakie minusy?
gdyby to było uniwersalne "cudo", nie byłoby innych rozwiązań - a jednak są...
No pytales tylko o te dwa rodzaje. To na szpilke bedzie ciut lepszy niz na oczka i tyle ;) Minusem obu jest to ze sa ciezkie (10kg). Ale np toyoty maja ta sama wade. Jak chce sie lekkie to trzeba cos samemu nadziubac. Chomik sam dorabial to chyba 5-6 kg wazyly.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2014-04-26, 14:21
inne miałem właśnie na myśli tuleję :)
też mi się wydawało, że szpilka lepiej "pracuje", ale ostatnio coraz częściej widzę wahacze na tulei i to montowane świadomie, a nie z tego co było pod ręką
stąd pytanie
Mi powiedziano ze moga byc takie lub takie, ale na szpilce beda lepiej pracowac. Na efekty jeszcze chwile musze poczekac wiec na chwile obecna sama teoria ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum