Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
WaHacze sami
Hubert 
nowicjusz
Hubert


Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: LBL Trakt Janowski
Wysłany: 2014-01-08, 21:13   

Panowie proszę o opinię o wahaczach na zdjęciu. Dolne mają długość bodajże 65cm a te dwa które zamierzam ustawić w literę V nie wiem. Czy takie rozwiązanie na tyle ma szanse się w miarę dobrze krzyżować? Nie mam też pewności czy te górne wahacze po ustawieniu w literę V dadzą 45 stopni a tak powinno być przy sierżancie?
Dodatkowo czy ktoś z was orientuje się czy przy wąskich mostach po wcięciu górnych mocowań na 2,5cm zmieszczą się sprężyny z felicji kombi. Mam możliwość kupienia tylnego szerokiego mostu za nieduże pieniądze, może lepiej zrobić springa na szerokim a na przód dołożyć dystanse aby był ten sam rozstaw.
www.fotoszok.pl/show.php/...426556.jpg.html
_________________
SJ 416, 1,6 gaźnik + LPG, 31" simex 12000lbs
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-01-08, 21:20   

wydaje mi sie ze lepiej zmontowac cos samemu tak jak sie potrzebuje poza tym te co pakazales za solidnie to nie wygladaja ale moge sie mylic
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-01-09, 06:59   

czuperek napisał/a:
jakos sie tak zlozylo ze i ja dzisiaj akurat mialem potrzebe sprawdzenia przelozen i tez krecilem kilkanascie razy tak i siak nic nie wychodzilo pod przelozenia jakie moga byc i wlasnie gdzies wyczytalem tak jak Slavok pisze że przy zablokowanym kole wynik mnozymy razy 2 i BINGO wszystko sie zgadza jak wyniki w Lotto


He he a ja sobie myślę o co tu kaman? :-P za nic nie wychodziło dzięki panowie za objaśnienie tego ,a jeszcze grucha od tego diesla nie jest czasem wymienna z tymi od benzynki żeby zmienić przełożenia na lepsze?no i jeszcze mam pytanie odnośnie tych wahaczy od pajero co mam ,a dokładnie tej tulejki co sie przyspawowywuje do ramy jak ona ma być zrobiona chodzi mi o średnicę otworu na tą szpilkę , podczas pracy wahacza góra dół mam rozumieć ma nie ograniczać tego??
_________________
SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)

Jeep xj 4,5" 31x10,5x15 2,5TD VM dupowóz
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-09, 09:11   

Hubert napisał/a:
Panowie proszę o opinię o wahaczach na zdjęciu. Dolne mają długość bodajże 65cm a te dwa które zamierzam ustawić w literę V nie wiem. Czy takie rozwiązanie na tyle ma szanse się w miarę dobrze krzyżować? Nie mam też pewności czy te górne wahacze po ustawieniu w literę V dadzą 45 stopni a tak powinno być przy sierżancie?
Dodatkowo czy ktoś z was orientuje się czy przy wąskich mostach po wcięciu górnych mocowań na 2,5cm zmieszczą się sprężyny z felicji kombi. Mam możliwość kupienia tylnego szerokiego mostu za nieduże pieniądze, może lepiej zrobić springa na szerokim a na przód dołożyć dystanse aby był ten sam rozstaw.
www.fotoszok.pl/show.php/...426556.jpg.html


Z czego te wahacze? Frontera?
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-09, 09:53   

Hubert napisał/a:
Panowie proszę o opinię o wahaczach na zdjęciu. Dolne mają długość bodajże 65cm a te dwa które zamierzam ustawić w literę V nie wiem. Czy takie rozwiązanie na tyle ma szanse się w miarę dobrze krzyżować? Nie mam też pewności czy te górne wahacze po ustawieniu w literę V dadzą 45 stopni a tak powinno być przy sierżancie?
Dodatkowo czy ktoś z was orientuje się czy przy wąskich mostach po wcięciu górnych mocowań na 2,5cm zmieszczą się sprężyny z felicji kombi. Mam możliwość kupienia tylnego szerokiego mostu za nieduże pieniądze, może lepiej zrobić springa na szerokim a na przód dołożyć dystanse aby był ten sam rozstaw.
www.fotoszok.pl/show.php/...426556.jpg.html


Korzystajac z tych wahaczy zrobisz 4-linka a nie sierzanta... :roll:
Tutaj mozesz sobie wszytsko policzyc :
http://www.patooyee.com/c...calculators.htm

Co do mostow to nawet przy szerokim trzeba sie wciac w rame delikatnie zeby zmiescic taka sprezyna wiec chyba lepiej na szerokim.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Hubert 
nowicjusz
Hubert


Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: LBL Trakt Janowski
Wysłany: 2014-01-10, 19:36   

jeżu napisał/a:
Z czego te wahacze? Frontera?


Wahacze są z Frontery 2 generacji z tyłu.
_________________
SJ 416, 1,6 gaźnik + LPG, 31" simex 12000lbs
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-03-05, 11:08   

panowie mam pytanie moze ktos bedzie wiedzial czy sierżant może mieć 70% dlugosci wahacza ?
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-03-05, 11:21   

Może, a nawet powinien być w tych okolicach.
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-02, 20:04   

Witam,czytam i czytam ale jecze odpowiedzi nie znalazlem,
Ile bedzie kosztowac posadzenie suki na porzadnym zawiasie?Mam 1.8 bmw is,blaszak..robie auto glownie do zabawy i czasem jakis luźne zawody zalicze.. Autem chce raczej szybko w terenie latac,zamiast topic sie godzinami w blocie..(ten etap mam juz za soba..gdzie przejezdzalem kilka km w kilka godzin..)
Czy piora nadaja sie do szybkiej jazdy?z tego co mysle to raczej nie,bo auto zawsze bedzie podskakiwac na nierownosciach..
W tej chwili most przedni jest kapke przesuniety do przodu i miska od silnika jest bardzo blisko mostu(most jest troche przed miska)
Obecnie peklo pioro z tylu(glowne)a z przodu mam o jedno wiecej pioro niz byla seria,amory jakies stare laczki-ogolnie nie mam zawieszenia:-) wiec chce raz a dobrze zrobic pod ten silnik zawieszenie..kola31
Pozdro
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-04-02, 20:24   

-budowa zawiasu moze kosztowac tyle ile masz kasy mozess to zrobic za tysiak albo za 15 tysi . zalezy od budzetu oraz czy samemu czy w serwis itd
- szybka jazda? Samurajem da sie szybko jezdzic?
-
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-04-02, 20:33   

Do Twoich wytycznych nie widzę innego rozwiązania jak pełen spring.... dobrze zrobiony super nadaje się do szybkiego polatania po leśnych drogach.
Jakieś kombinowanie z resorami i wieszakami itp. to będą tylko półśrodki w drodze do pełnego springu.
Co do ceny to jest pełen zakres od 2 tys zł zł jeśli robisz wszystko sam oraz części i materiały kombinujesz po znajomych i na pobliskim złomie..... aż do 5 czy 8 tys jeśli zrobi to za Ciebie profi firma zajmująca się takimi przeróbkami.

Silnik nie ma w tym przypadku tak dużego znaczenia.... jest cięższy od oryginału o jakies 30 kg tak więc a to da się radę wyregulować twardością sprężyn.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-02, 21:22   

Wszystkim da sie szybko latac:) kwestia wiary:)tak tez myslalem ze bez sprezyn sie nie obejdzie... widzialem ze czasem ludzie nawet gorne mocowanie amorow przespawywuja na umiejscowienie gdzies wyzej, ale to juz chyba tylko w profi maszynach?czy nie jest to AZ tak duzy koszt przy calym przedsiewzieciu wzgledem tego co mozna uzyskac?ja mialem 1.9 td wiec 1.8 bmw jest na pewno lzejszy...
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-04-02, 22:17   

No zeby miec wiekszy skok amora bez przespawania mocowania sie nie obejdzie. Gdy bedziesz robic zawieszenie to to tez od razu sie zrobi. Dla kogos co przy tym robi nie jest to jakos bardzo skomplikowane.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-04-25, 22:56   

koledzy
pytanie dt wahaczy z Discovery 1 i 2 - które lepiej pracują/robią...itd
lub inaczej - zakończone szpilką czy tuleją? (niezależnie z jakiego pochodzą samochodu)

jestem po lekturze forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
jakie są plusy i minusy obu rozwiązań?

dzięki z góry za pomoc
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-04-25, 23:14   

Jak masz na szpilke to teoretycznie bedzie wiekszy zakres pracy. Ja wzialem na szpilke.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-04-26, 00:06   

a jakie minusy?
gdyby to było uniwersalne "cudo", nie byłoby innych rozwiązań - a jednak są...
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2014-04-26, 08:17   

Panowie a czy ktoś z Was jest w stanie pomóc (zrobić to za mnie, pokierować) przeliczyć/obliczyć jaką sprężynę wybrać do mojego samuraia? Poprzez korzystanie z tych kalkulatorów...
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-04-26, 13:17   

zed111 napisał/a:
a jakie minusy?
gdyby to było uniwersalne "cudo", nie byłoby innych rozwiązań - a jednak są...


No pytales tylko o te dwa rodzaje. To na szpilke bedzie ciut lepszy niz na oczka i tyle ;) Minusem obu jest to ze sa ciezkie (10kg). Ale np toyoty maja ta sama wade. Jak chce sie lekkie to trzeba cos samemu nadziubac. Chomik sam dorabial to chyba 5-6 kg wazyly.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-04-26, 14:21   

inne miałem właśnie na myśli tuleję :)
też mi się wydawało, że szpilka lepiej "pracuje", ale ostatnio coraz częściej widzę wahacze na tulei i to montowane świadomie, a nie z tego co było pod ręką
stąd pytanie
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-04-26, 14:39   

Mi powiedziano ze moga byc takie lub takie, ale na szpilce beda lepiej pracowac. Na efekty jeszcze chwile musze poczekac wiec na chwile obecna sama teoria ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.