Skrzynię mam od 1,3 do tego szerokie mosty z przełożeniem 3,7. Biegi nie są krótkie,można się rozpędzić sporo ponad 100km/h, a elastyczność silnika pozwala wrzucać 5-kę już po przekroczeniu 50km/h.
[ Dodano: 2013-01-24, 07:35 ]
hugo91 napisał/a:
w zasadzie wszystko do zrobienia :D kwestia wyobraźni i kosztów ;)
żeby dokładać turbo,silnik by trzeba odprężyć
Diesle przy dokładaniu turbiny w przeciwieństwie do benzyny nie wymagają odprężania z tego co się orientuję.
To długo nie polata jak nie odprężysz...
Kompresja w TD to około 17-19 a w wolnossącym dizlu do 30 barów
Mój silnik ma 30; 29,5; 30,5; 29,5 na poszczególnych cylindrach. W/g danych katalogowych 34 jest fabryczne, a 26 dopuszczalne. Skąd wziałęś 17-19 niewiem.
Dane na ten temat można znaleźć np. tu .
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-24, 14:51
Może to stopień sprężania (nie mylić z ciśnieniem sprężania)?
Diesel przy ciśnieniu na cylindrach rzędu 17-19 bar to kompletny trup
[ Dodano: 2013-01-24, 14:53 ]
czuperek napisał/a:
Mówisz o silniku diesel orginal samurai ?
Ja i tak takiego nie mam gdzie kupic wiec nie biore go pod uwagę.
Mam tanio pod nosem 1.9d ale od c15 troche ten silnik slaby bo tylko 60PS (XUD7)czy da rade jakos go podkrecic i bedzie pasowal do skrzyni poloneza czy lepiej szukac od razu XUD9
Po co chcesz zmieniać silnik na gorszy niż masz, przecież to się nie trzyma kupy
Wolnossącego diesla nie podkręcisz, jedynie uturbienie może pomóc, ale z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to żadnego sensu.
Mój silnik ma 30; 29,5; 30,5; 29,5 na poszczególnych cylindrach. W/g danych katalogowych 34 jest fabryczne, a 26 dopuszczalne. Skąd wziałęś 17-19 niewiem.
Dane na ten temat można znaleźć np. tu .
Z Twojego linku...
" SILNIK 1.9 TDI - dane techniczne
Zapłon samoczynny, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Silnik 1.9 TDI typu AGR
Średnica cylindra: 79.5 mm
Skok tłoka: 95.5 mm
Pojemność skokowa: 1896 cm3
Stopień sprężania: 19.5 "
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-24, 18:01
Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.
Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.
Mówimy o nominalnym a nie co może być... założonym przez producenta
A odprężanie to zmiana STOPNIA sprężania poprzez zwiększenie komory spalania z zachowaniem tego samego skoku tłoka...
Cytat Wikipedia
"...Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.
Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.... "
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-24, 20:37
Dany napisał/a:
Didymos napisał/a:
Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.
Mówimy o nominalnym a nie co może być... założonym przez producenta
A odprężanie to zmiana STOPNIA sprężania poprzez zwiększenie komory spalania z zachowaniem tego samego skoku tłoka...
Cytat Wikipedia
"...Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.
Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.... "
Mi nie musisz tłumaczyć, ale jak wcześniej w jednym zdaniu piszesz:
Dany napisał/a:
Kompresja w TD to około 17-19 a w wolnossącym dizlu do 30 barów
to widzę, że mylisz dwa pojęcia i nie do końca rozumiesz o co chodzi
Mój silnik ma 30; 29,5; 30,5; 29,5 na poszczególnych cylindrach. W/g danych katalogowych 34 jest fabryczne, a 26 dopuszczalne. Skąd wziałęś 17-19 niewiem.
Dane na ten temat można znaleźć np. tu .
Z Twojego linku...
" SILNIK 1.9 TDI - dane techniczne
Zapłon samoczynny, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Silnik 1.9 TDI typu AGR
Średnica cylindra: 79.5 mm
Skok tłoka: 95.5 mm
Pojemność skokowa: 1896 cm3
Stopień sprężania: 19.5 "
Dla porównania odpowiednik bez turbiny:
Dane techniczne silnika 1.9 SDI typu AGP
Średnica cylindra 79.5 mm
Skok tłoka 95.5 mm
Pojemność skokowa 1896 cm3
Stopień sprężania 19.5
Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.
Mówimy o nominalnym a nie co może być... założonym przez producenta
A odprężanie to zmiana STOPNIA sprężania poprzez zwiększenie komory spalania z zachowaniem tego samego skoku tłoka...
Cytat Wikipedia
"...Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.
Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.... "
Mi nie musisz tłumaczyć, ale jak wcześniej w jednym zdaniu piszesz:
Dany napisał/a:
Kompresja w TD to około 17-19 a w wolnossącym dizlu do 30 barów
to widzę, że mylisz dwa pojęcia i nie do końca rozumiesz o co chodzi
Ja i tak takiego nie mam gdzie kupic wiec nie biore go pod uwagę.
Mam tanio pod nosem 1.9d ale od c15 troche ten silnik slaby bo tylko 60PS (XUD7)czy da rade jakos go podkrecic i bedzie pasowal do skrzyni poloneza czy lepiej szukac od razu XUD9
Silnik z C15 to nie 1,9d (XUD9) a 1,7d(XUD7). Na wikipedii można znaleźć informacje na temat silników PSA. Wszystkie XUD7, XUD9 i XUD11 pasują do skrzyni poloneza. Wszystkie występują w wersji wolnossącej jak i turbodoładowanej. Link do wiki tu.
A ja gdzieś Jeżu czytałem że c15 miały też 1.9.
Mój silnik już lezy w garazu szukalem tabliczki znamionowej ale nic nie ma wiec troche poszperałem w necie i znalazlem takie cos:
po przetłumaczeniu tego na polski mozna okreslic rodzaj silnika po dziurkach przy swiecach. Moj silnik ma dziure przy literce D i C tak wiec wychodzi na xud7.
Mam nadzieje ze bedzie to robilo jak nie to pojdzie na zlom. Szukam tylko rozrusznika i kolektora wydechowego bo w moim brak.
Co sadzicie o tej motorowni ?
[ Dodano: 2013-01-25, 11:47 ]
p.s Jeżu XUD7 to 1.8D a nie 1.7D
A ja gdzieś Jeżu czytałem że c15 miały też 1.9.
Mój silnik już lezy w garazu szukalem tabliczki znamionowej ale nic nie ma wiec troche poszperałem w necie i znalazlem takie cos:
po przetłumaczeniu tego na polski mozna okreslic rodzaj silnika po dziurkach przy swiecach. Moj silnik ma dziure przy literce D i C tak wiec wychodzi na xud7.
Mam nadzieje ze bedzie to robilo jak nie to pojdzie na zlom. Szukam tylko rozrusznika i kolektora wydechowego bo w moim brak.
Co sadzicie o tej motorowni ?
[ Dodano: 2013-01-25, 11:47 ]
p.s Jeżu XUD7 to 1.8D a nie 1.7D
Zwał jak zwał, ważne żeby je rozróżnić. Masz wersję turbo czy wolnossącą?
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-01-26, 00:02
Ojciec miał przez 5 lat C15 i siedział tam 1.9D 70KM.
Mądra strona autocentrum.pl podaje, że w C15 siedziały silniki 1.9D i 1.8D i mówią, że 1.8D miał 70KM, a 1.9D 60KM. Chyba coś porąbali, bo wydaje mi się, że jest odwrotnie. Tak czy siak, jak teraz sobie uświadamiam, że C15 poszło na złom razem z silnikiem, to aż żal się robi, że silnik do Suzy nie trafił.
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-26, 08:09
W c15 chyba były takie same silniki 1,9d jak w peugeocie 205. miałem takiego i było 64 kucy i całkiem fajnie z tym samochodzikiem który też poniżej jednej tony ważył to śmigało.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-26, 09:04
a tak na marginesie zna ktoś przełożenia skrzyni poldolota, może w zestawie z XUD9 Samczyk by jeździł szybciej po czarnym niż na oryginalnej Samuraiowej :)
Co do rozróżnienia, może ktoś ma jeszcze pomysł jak to zrobić bo ja znalazlem tylko tą strone powyżej i po tych kropach pod świecami doszedłem że mam 1.8 ale pewności nigdy nie ma.
Pytanie jeszcze mam co do skrzyni, czy polonez ale benzyna moze być czy musi być koniecznie diesel?
[ Dodano: 2013-01-26, 09:07 ]
Dany ja gdzieś czytałem że pompy BOSCHA można podkręcić paliwem ale wtedy troche kopca mocniej silniki jak znajde jeszcze raz tą stronę to podeślę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum