Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Diesel power z 1.9 TDI
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-01-24, 14:28   

Dany napisał/a:
jeżu napisał/a:
czuperek napisał/a:
jak masz skrzynie od 1.0 czy 1.3?

czy te biegi nie sa za krotkie do diesla ?


Skrzynię mam od 1,3 do tego szerokie mosty z przełożeniem 3,7. Biegi nie są krótkie,można się rozpędzić sporo ponad 100km/h, a elastyczność silnika pozwala wrzucać 5-kę już po przekroczeniu 50km/h.

[ Dodano: 2013-01-24, 07:35 ]
hugo91 napisał/a:
w zasadzie wszystko do zrobienia :D kwestia wyobraźni i kosztów ;)
żeby dokładać turbo,silnik by trzeba odprężyć


Diesle przy dokładaniu turbiny w przeciwieństwie do benzyny nie wymagają odprężania z tego co się orientuję.


To długo nie polata jak nie odprężysz...
Kompresja w TD to około 17-19 a w wolnossącym dizlu do 30 barów



Mój silnik ma 30; 29,5; 30,5; 29,5 na poszczególnych cylindrach. W/g danych katalogowych 34 jest fabryczne, a 26 dopuszczalne. Skąd wziałęś 17-19 niewiem.
Dane na ten temat można znaleźć np. tu .
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-24, 14:51   

Może to stopień sprężania (nie mylić z ciśnieniem sprężania)?
Diesel przy ciśnieniu na cylindrach rzędu 17-19 bar to kompletny trup :roll:

[ Dodano: 2013-01-24, 14:53 ]
czuperek napisał/a:
Mówisz o silniku diesel orginal samurai ?

Ja i tak takiego nie mam gdzie kupic wiec nie biore go pod uwagę.

Mam tanio pod nosem 1.9d ale od c15 troche ten silnik slaby bo tylko 60PS (XUD7)czy da rade jakos go podkrecic i bedzie pasowal do skrzyni poloneza czy lepiej szukac od razu XUD9

Po co chcesz zmieniać silnik na gorszy niż masz, przecież to się nie trzyma kupy :shock:
Wolnossącego diesla nie podkręcisz, jedynie uturbienie może pomóc, ale z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to żadnego sensu.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-24, 14:58   

Co do tej mocy to nie jestem pewny to nie ten sam silnik co w polonezie?

W ogole jak je rozruznic bo gosc ma na sprzedaz ale nie wie czy to 1.9 czy 1.8 jak 1.8 to chyba lipa bedzie ze skrzynia.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-24, 15:08   

A nie możesz po prostu kupić całego zestawu z polda 1,9? Maverick chyba do sprzedania silnik ze skrzynią.
Nawet kompletnego polda kupisz za grosze.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-24, 15:10   

szukam caly czas ale drogo chodza a ten silnik mam dosc tanio wyglada mi na 1.9 taki jak w peugeocie 309 wiec był by spoko
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-24, 16:33   

jeżu napisał/a:



Mój silnik ma 30; 29,5; 30,5; 29,5 na poszczególnych cylindrach. W/g danych katalogowych 34 jest fabryczne, a 26 dopuszczalne. Skąd wziałęś 17-19 niewiem.
Dane na ten temat można znaleźć np. tu .


Z Twojego linku...

" SILNIK 1.9 TDI - dane techniczne

Zapłon samoczynny, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Silnik 1.9 TDI typu AGR

Średnica cylindra: 79.5 mm
Skok tłoka: 95.5 mm
Pojemność skokowa: 1896 cm3
Stopień sprężania: 19.5 "
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-24, 18:01   

Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-24, 18:07   

Didymos napisał/a:
Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.


Mówimy o nominalnym a nie co może być... założonym przez producenta

A odprężanie to zmiana STOPNIA sprężania poprzez zwiększenie komory spalania z zachowaniem tego samego skoku tłoka...


Cytat Wikipedia
"...Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.... "
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2013-01-24, 20:00   

poczytaj sobie a potem wroc do dyskusji ;)
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-24, 20:37   

Dany napisał/a:
Didymos napisał/a:
Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.


Mówimy o nominalnym a nie co może być... założonym przez producenta

A odprężanie to zmiana STOPNIA sprężania poprzez zwiększenie komory spalania z zachowaniem tego samego skoku tłoka...


Cytat Wikipedia
"...Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.... "

Mi nie musisz tłumaczyć, ale jak wcześniej w jednym zdaniu piszesz:
Dany napisał/a:
Kompresja w TD to około 17-19 a w wolnossącym dizlu do 30 barów

to widzę, że mylisz dwa pojęcia i nie do końca rozumiesz o co chodzi :roll:
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-01-24, 21:13   

Dany napisał/a:
jeżu napisał/a:



Mój silnik ma 30; 29,5; 30,5; 29,5 na poszczególnych cylindrach. W/g danych katalogowych 34 jest fabryczne, a 26 dopuszczalne. Skąd wziałęś 17-19 niewiem.
Dane na ten temat można znaleźć np. tu .


Z Twojego linku...

" SILNIK 1.9 TDI - dane techniczne

Zapłon samoczynny, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Silnik 1.9 TDI typu AGR

Średnica cylindra: 79.5 mm
Skok tłoka: 95.5 mm
Pojemność skokowa: 1896 cm3
Stopień sprężania: 19.5 "


Dla porównania odpowiednik bez turbiny:

Dane techniczne silnika 1.9 SDI typu AGP
Średnica cylindra 79.5 mm
Skok tłoka 95.5 mm
Pojemność skokowa 1896 cm3
Stopień sprężania 19.5

Jak widać stopień sprężania jest ten sam.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-25, 09:25   

Didymos napisał/a:
Dany napisał/a:
Didymos napisał/a:
Chyba mylisz podstawowe pojęcia, stopień sprężania jest wartością stałą dla każdego silnika, ciśnienie sprężania może się zmieniać wraz ze zużyciem silnika.


Mówimy o nominalnym a nie co może być... założonym przez producenta

A odprężanie to zmiana STOPNIA sprężania poprzez zwiększenie komory spalania z zachowaniem tego samego skoku tłoka...


Cytat Wikipedia
"...Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.... "

Mi nie musisz tłumaczyć, ale jak wcześniej w jednym zdaniu piszesz:
Dany napisał/a:
Kompresja w TD to około 17-19 a w wolnossącym dizlu do 30 barów

to widzę, że mylisz dwa pojęcia i nie do końca rozumiesz o co chodzi :roll:


OK - masz rację...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-01-25, 10:28   

czuperek napisał/a:
Mówisz o silniku diesel orginal samurai ?

Ja i tak takiego nie mam gdzie kupic wiec nie biore go pod uwagę.

Mam tanio pod nosem 1.9d ale od c15 troche ten silnik slaby bo tylko 60PS (XUD7)czy da rade jakos go podkrecic i bedzie pasowal do skrzyni poloneza czy lepiej szukac od razu XUD9


Silnik z C15 to nie 1,9d (XUD9) a 1,7d(XUD7). Na wikipedii można znaleźć informacje na temat silników PSA. Wszystkie XUD7, XUD9 i XUD11 pasują do skrzyni poloneza. Wszystkie występują w wersji wolnossącej jak i turbodoładowanej. Link do wiki tu.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-25, 11:45   

A ja gdzieś Jeżu czytałem że c15 miały też 1.9.
Mój silnik już lezy w garazu szukalem tabliczki znamionowej ale nic nie ma wiec troche poszperałem w necie i znalazlem takie cos:

http://pl.scribd.com/doc/...sel-XUD7-y-XUD9

strona 7

po przetłumaczeniu tego na polski mozna okreslic rodzaj silnika po dziurkach przy swiecach. Moj silnik ma dziure przy literce D i C tak wiec wychodzi na xud7.

Mam nadzieje ze bedzie to robilo jak nie to pojdzie na zlom. Szukam tylko rozrusznika i kolektora wydechowego bo w moim brak.

Co sadzicie o tej motorowni ?

[ Dodano: 2013-01-25, 11:47 ]
p.s Jeżu XUD7 to 1.8D a nie 1.7D
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-01-25, 22:03   

czuperek napisał/a:
A ja gdzieś Jeżu czytałem że c15 miały też 1.9.
Mój silnik już lezy w garazu szukalem tabliczki znamionowej ale nic nie ma wiec troche poszperałem w necie i znalazlem takie cos:

http://pl.scribd.com/doc/...sel-XUD7-y-XUD9

strona 7

po przetłumaczeniu tego na polski mozna okreslic rodzaj silnika po dziurkach przy swiecach. Moj silnik ma dziure przy literce D i C tak wiec wychodzi na xud7.

Mam nadzieje ze bedzie to robilo jak nie to pojdzie na zlom. Szukam tylko rozrusznika i kolektora wydechowego bo w moim brak.

Co sadzicie o tej motorowni ?

[ Dodano: 2013-01-25, 11:47 ]
p.s Jeżu XUD7 to 1.8D a nie 1.7D


Zwał jak zwał, ważne żeby je rozróżnić. Masz wersję turbo czy wolnossącą?
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-01-26, 00:02   

Ojciec miał przez 5 lat C15 i siedział tam 1.9D 70KM.
Mądra strona autocentrum.pl podaje, że w C15 siedziały silniki 1.9D i 1.8D i mówią, że 1.8D miał 70KM, a 1.9D 60KM. Chyba coś porąbali, bo wydaje mi się, że jest odwrotnie. Tak czy siak, jak teraz sobie uświadamiam, że C15 poszło na złom razem z silnikiem, to aż żal się robi, że silnik do Suzy nie trafił.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-26, 08:09   

W c15 chyba były takie same silniki 1,9d jak w peugeocie 205. miałem takiego i było 64 kucy i całkiem fajnie z tym samochodzikiem który też poniżej jednej tony ważył to śmigało.
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-26, 08:44   

Wrócę do pytania,
Czy wersje wolnossącą można jakoś delikatnie podkręcić np paliwem ?
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-26, 09:04   

a tak na marginesie zna ktoś przełożenia skrzyni poldolota, może w zestawie z XUD9 Samczyk by jeździł szybciej po czarnym niż na oryginalnej Samuraiowej :)
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-26, 09:05   

Jeżu mam wersje bez turbo.

Co do rozróżnienia, może ktoś ma jeszcze pomysł jak to zrobić bo ja znalazlem tylko tą strone powyżej i po tych kropach pod świecami doszedłem że mam 1.8 ale pewności nigdy nie ma.


Pytanie jeszcze mam co do skrzyni, czy polonez ale benzyna moze być czy musi być koniecznie diesel?

[ Dodano: 2013-01-26, 09:07 ]
Dany ja gdzieś czytałem że pompy BOSCHA można podkręcić paliwem ale wtedy troche kopca mocniej silniki jak znajde jeszcze raz tą stronę to podeślę
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.