Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Rozrusznik
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-01, 23:38   

To u mnie jest akurat losowo. :D - Można przejechać 10km i zgasić i odpali od kopa, a może też nie odpalić.
Ale dobra, bo w sumie to robię z igły widły. :D

[ Dodano: 2014-01-01, 23:49 ]
PS A jeżeli dodam, że raz po raz zdarzy się tak, że w trakcie odpalania, na ułamek sekundy rozrusznik przestaje kręcić, to to pomoże w postawieniu diagnozy w kierunku wypalonych styków w stacyjce, albo rozrusznika?
 
     
majcher 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 80
Wysłany: 2014-01-02, 17:00   

Tanto, wyjaśnię o co chodzi z tymi dwoma uzwojeniami. Solenoid ma dwa zadania: wysunąć koło rozrusznika w kierunku koła zamachowego, oraz zewrzeć styki podające prąd na rozrusznik. W solenoidzie występują dwa uzwojenia o takiej samej liczbie zwojów. Jedno jest nawinięte cieńszym a drugie grubszym drutem. Przez oba uzwojenia w momencie przekręcenia stacyjki płynie prąd. Powiedzmy, że 10 A przez cieńsze "hold on coil" i 25 A przez grubsze "pull in coil". Daje to ok. 35 A płynące przez stacyjkę! Jest to prąd impulsowy, wymagany do wysunięcia koła zębatego rozrusznika. W tym samym momencie co wysunięcie koła zębatego zwierany zostaje obwód by-passa dla grubszego uzwojenia (magnetic switch contacts). Prąd płynie już tylko poprzez "hold on" coil i te 10 A wystarczają do podtrzymania wysunięcia koła zębatego. Po rozruchu, gdy stacyjka zostaje odłączona, przez ułamek sekundy by-pass dla "pull in coil" jest dalej zwarty, powoduje to przepływ prądu przez oba uzwojenia jednak tym razem w przeciwnych! kierunkach. Ponieważ natężenie jest identyczne w obu uzwojeniach wypadkowa sił wynosi zero i pozwala na powrót koła zębatego. Jednocześnie by-pass zostaje ponownie rozwarty i cały układ wraca do stanu sprzed rozruchu. Mam nadzieję że wyjaśniłem to w miarę jasno. ;-)
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2014-01-02, 22:22   

Bardzo klarownie, mam nadzieję że nie tylko mi przyda się wiedza 'jak to jest zbudowane' :-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.