Spójrz na to z tej strony:
Jakbyś dostał informację "odepnij dolny wężyk z niebieskiego elektrozaworka i zaślep go szczelnie" to może by zadziałało, ale nawet byś nie wiedział co faktycznie zrobiłeś i dlaczego to działa.
Nie miało by to żadnych walorów edukacyjnych...
Jak byłem mały to byłem np. ciekaw dlaczego budzik kręci wskazówkami i skąd wie kiedy ma dzwonić. Kończyło się to oczywiście powiększeniem entropii we wszechświecie ale wiedza pozostała do dzisiaj.
ps.
Bez urazy, ale jeżeli ktoś nie ogarnia do czego służy osprzęt na silniku i jak on działa, to nie powinien go dotykać.
Może i racja. ale że ktoś nie jest specjalistą w danej dziedzinie to znaczy że ma albo czegoś nie robic i nic nie mieć. Każdy jest w czymś dobry i dlatego istnieje coś takiego jak fora!!! Moje zdanie, ale o gustach podobno się nie dyskutuje, podobno!!! Dzięki za pomocne info
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-04-16, 21:25
lopes1987 napisał/a:
Może i racja. ale że ktoś nie jest specjalistą w danej dziedzinie to znaczy że ma albo czegoś nie robic i nic nie mieć. Każdy jest w czymś dobry i dlatego istnieje coś takiego jak fora!!! Moje zdanie, ale o gustach podobno się nie dyskutuje, podobno!!! Dzięki za pomocne info
PS: ŚWIAT NALEŻY DO ODWAŻNYCH!!!
ależ pełna zgoda i myślę, że i Kostuch w tym duchu edukuje. Tyle, że nie daje gotowego rozwiązania tylko pokazuje jak do niego dojść, żeby przy okazji mieć szerszy obraz całości i gwarancję, że zostanie coś w głowie na dłużej. Jeśli umiesz coś wytłumaczyć, a nie odtwórczo zarecytować to znaczy że to rozumiesz i rozumiesz szerszą zasadę która może mieć analogiczne zastosowanie w innych przypadkach. Moim zdaniem to bardzo dobra metoda edukacji.
Bądź odważny, bo to szlachetna cecha. Ale odważny i mądry to już królewska kombinacja :)
To obwieszcze sukces Kostucha!!! przerobiłem manuala z dwa razy i pod maske. Wiem o co chodzi i co daje ten EGR. Podziela się odkryciem-moim! za wentylatorem po lewej stronie silnika znalazłem dwa elektrozawory ( brązowy i niebieski) z niebieskiego odpiołem dolny wężyk i zrobione. Do całej tej odkrywczej informacji mam jedno pytanie, mianowicie, czy mam zaślepić odpięty wężyk czy może zostać tak????
PS: Kostuch może być to już prosta informacja od Ciebie??? Wiem,że pisałeś żeby zaślepić ale zadaje pytanie po co??? Ucze sie!!!;-);-);-) pozdro
Wężyki zaślepiałem wkrętami od odpowiedniej grubości namaszczonych gramem najlepszego czerwonego silikonu motoryzacyjnego.
Wloty podciśnień w gaźniku ( tak jestem posiadaczem takiego cuda) zaślepiałem 3cm rurki gumowej z takim samym wkrętem jak wyżej :)
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
To obwieszcze sukces Kostucha!!! przerobiłem manuala z dwa razy i pod maske. Wiem o co chodzi i co daje ten EGR. Podziela się odkryciem-moim! za wentylatorem po lewej stronie silnika znalazłem dwa elektrozawory ( brązowy i niebieski) z niebieskiego odpiołem dolny wężyk i zrobione. Do całej tej odkrywczej informacji mam jedno pytanie, mianowicie, czy mam zaślepić odpięty wężyk czy może zostać tak????
PS: Kostuch może być to już prosta informacja od Ciebie??? Wiem,że pisałeś żeby zaślepić ale zadaje pytanie po co??? Ucze sie!!!;-);-);-) pozdro
Zuch!
Jak jeszcze raz zajrzysz do manuala, to zobaczysz że ten wężyk idzie do kolektora ssącego.
Jak go zostawisz luzem, to ci będzie uciekać podciśnienie i będą wariować obroty - trzeba zaślepić (ja używam wałeczków ze starego łożyska).
Jeżeli nie zauważyłeś żadnych zmian w jeździe po operacji, to jest kilka możliwości:
- elektrozawór albo jego wiązka dawno martwe
- zawór wykonawczy egr dawno zarośnięty na sztywno
- silnik to już padaczka
ps.
W sumie można odpiąć również wtyczkę elektryczną z tego zaworka i wyjdzie na to samo.
ps2.
W gaźnikach odpina się inne wężyki, więc się nie sugeruj.
kurcze trzecia strona tematu i dalej w sumie nie ma chyba jednoznacznej odpowiedzi:
"zasłaniać czy nie?" ;-P
czy ta zabawa z zaślepianiem jest warta zachodu? Może Ci którzy to zrobili dali by znać jak już dłużej pojeżdżą? bo na razie są pojedyncze "pierwsze wrażenia" tylko - może by zebrać też wrażenia z dłuższej eksploatacji po płaskim, podjazdach etc ?
pzdr
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-04-17, 10:18
Ja odnioslem wrazenie ze na trasie kt. Zawsze robie, i wiem ile samiec tam pali tym razem spalil mniej, z tym wchodzeniem na obroty to roznicy nie zauwazylem ale to pewnie przez moja znieczulice ;)
Fakt idze do kolektora, nawet był pęknięty przy końcu to go obciąłem.Zaślepiłem go wkrętem i silikonem. Różnice, sam nie wiem przejechałem się tylko kawałek, wydaje mi się troche żywszy ale sam nie wiem.Zawór wykonawczy EGR po mobilizacji przez kolege Kostucha wyczyścilem w bęzynie-jak nowy. A był zawolony że cho cho. Silnik chodzi jak igiełka,nie bierze oleju i mocy mu nie brakuje.
Jedyne co zostaje do sprawdzenia to stan elektrozaworu i jego wiązki.
Podepne znowu wężyk i odopne wtyczke od elektrozaworu, zobacze czy jest jakaś różnica.Dodatkowo odpiołem dolny wężyk od tego brązowego elaktrozaworu i obroty wskoczyły na ok2500, więc wiązka chyba sprawna[-)
Dodatkowo odpiołem dolny wężyk od tego brązowego elaktrozaworu i obroty wskoczyły na ok2500, więc wiązka chyba sprawna[-)
Nie wiem dlaczego wyciągasz taki wniosek?
Jak odpiąłeś wężyk, to tak jakbyś otworzył elektrozawór. Przy uszkodzonej wiązce zaworek będzie zawsze zamknięty, więc obroty się też nie podniosą.
Ja jak oglądam tego mojego, to stwierdzam, że mało co zostało co jest jeszcze podłaczone. Więc u mnie ten eksperyment już możliwe, że był przeprowadzany.
Powiem tak, silnik jest żwawszy, reaguje lepiej na dotknięcie pedału gazu i bardziej płynnie. Nie jest to wielka rożnica ale da się ją zauważyć. Co do spalania to zatankowałem do pełna i zobaczymy ile się zrobi na butli. Ogólnie jak to u mnie mówią " szału nima" ale różnica jest, ja od siebie polecam!!!
PS: dzieki dla kolegów za informacje i cierpliwość do mojej osoby w tym temacie
Czytam wasze wypowiedzi i ciekawi mnie czy ma ktoś coś do powiedzenia w temacie EGR dla silników Diesel. Ja mam 1,9D (silnik Renault F8Q bez turbiny) z 2002 roku i zastanawia mnie:
* czy cokolwiek pomoże majstrowanie przy EGR (plusy / minusy) (podobno silnik szybciej się nagrzewa dzięki EGR, co dla Diesela jest istotne)
* jeśli już majstrować to czy poprzez przewody podciśnienia czy też podkładki (można kupić na Allegro)
* gdzie szukać w F8Q zaworu RGR (może ktoś podrzucić manuala? - nigdzie nie mogę się dokopać)
* jaki kształt podkładki? Oto przykład z Allegro:
_________________ 1,9D (1870 cm³ Renault F8Q), 64kM, 2002 rok
Ostatnio zmieniony przez metler 2013-05-05, 15:14, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 10 Skąd: Wielkopolskie
Wysłany: 2016-09-11, 10:37
Zaślepiłem EGR wolne obroty się ustabilizowały.Mam pytanie czy jest gdzieś dostępny emulator kontrolki check engine,bo nie chcę wykręcać żarówki.Przeszukałem internet do Opla np. są do kupienia takie emulatory do wpięcia w fabryczne wtyczki,a do Jimny 1.3kat silnik M13A nigdzie nie widzę.Przepraszam,że pytam tutaj,ale nie chciałem zakładać nowego wątku.
Ilu użytkowników tyle opini, zaślepienie EGR skraca życie sprężarki w silnikach diesla z turbiną.
Dlaczego zapytasz, pomyśl, proste jak drut
[ Dodano: 2016-09-11, 13:43 ]
A sprawa druga, EGR zaczął się wieszać, padł zaworek sterujący, uszkodzona elektryka, nikt nie szuka przyczyn, zaraz jest odciąć- wyciąć- zaślepić.
Silniki jakie jeżdżą u nas w samochodach to w większości wypadków niezłe indywidua, coś wyleciało, ktoś coś dołożył, spierdzieli się taki daleko od domu i prywatnego mechanika i zaczyna się zabawa.
Turbina dostaje w dupę, dlatego że na postoju "usunięty" EGR pozostaje zamknięty i całe ciśnienie spalin idzie na łopaty wirnika strony gorącej, niepotrzebnie ją obciążając.
_________________ Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum