Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kilka pytań do... :)
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-10, 20:42   

no właśnie za często wlewam :mrgreen: i widzę jak ubywa za każdym odpaleniem silnika :evil:
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-11, 07:35   

kobzi napisał/a:
silnik nagrzewa się w miarę szybko na tą temperaturę i trzyma te obroty jak na fotce:

Obrazek

dmuchawa, grzanie wyłączone i nie ma zbytniej różnicy w nagrzewaniu i wahaniach temperatury.


Masz snorkela, więc obroty w okolicach 1100 rpm na biegu jałowym są ok. Natomiast kiedy pytałem o włączenie świateł, dmuchawy, ew. ogrzewania tylnej szyby, to chodziło mi o stwierdzenie, czy prawidłowo działa podbicie obrotów (w manualu po ang. idle up system, lub na forach amerykańskich speed up system). Zgodnie z manualem, po włączeniu jednego z trzech w/w urządzeń, obroty silnika powinny delikatnie wzrosnąć (o jakieś 300 rpm). Stąd też sugerowałem się wyższymi obrotami silnika na jałowym (podkreślę - nie wiedząc, że masz snorkela), które według instrukcji powinny się wahać 750-900 rpm.

Powodzenia i wytrwałości
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-11, 08:22   

jak tylko wyjdę z roboty to sprawdzę :) - póki co spalanie na stałym poziomie (aż wczołgałem się pod auto i szukałem wycieku - ale sucho)

manuala już druknąłem całego i walczę - choć bez garażu to ciężko :mrgreen:

dzięki i pozdrawiam

[ Dodano: 2013-12-12, 09:21 ]
potwierdzam wyłączenie świateł robi różnicę około 250 rpm - ale nie jestem w stanie zagrzać silnika bardziej niż na zdjęciu (powyżej)

pozdr
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-16, 10:24   

kobzi napisał/a:


[ Dodano: 2013-12-12, 09:21 ]
potwierdzam wyłączenie świateł robi różnicę około 250 rpm - ale nie jestem w stanie zagrzać silnika bardziej niż na zdjęciu (powyżej)

pozdr


I dobrze, że nie możesz go bardziej zagotować - gorzej by było, gdyby wskazówka wskakiwała na czerwone pole. Teraz tylko jeździć.
Powodzenia
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-26, 18:04   

cześć :)
dalej walczę z moim spalaniem na poziomie 20L/100
zawory mam ustawione, świece nowe, kable wydają się być ok (mają około roku) iskra jest wszędzie, gaźnik oddany do regeneracji ale nie ustawiony na aucie.
Nie pali na wszystkie świece na zimnym - dopiero jak się porządnie rozgrzeje.
Może źle rozrząd ktoś ustawił albo co? na ciepłym ładnie pracuje.
Macie może jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?

pozdrawiam
Paweł
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-01-26, 18:26   

IMHO gaźnik trzeba ustawić na aucie.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-26, 21:41   

[QUTE]Nie pali na wszystkie świece na zimnym - dopiero jak się porządnie rozgrzeje. [/quote[
cewka?
choć zazwyczaj bywa odwrotnie, na zimno OK na ciepło lipa
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 52
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-01-27, 08:04   

Jak ci nie pali na zimnym na wszystkich cylindrach to pogrzeb jeszcze w elektryce w jakim stanie kopułka palec. To że jest iskra to jeszcze o niczym nie świadczy.
Jaka jest ta iskra, czy niebieskie szpilki, czy czerwona rozmyta na całą elektrodę. Niepalenie na na zimno może jeszcze świadczyć o braku kompresji na tych cylindrach, ale to musi być spory brak to pewnie byś wyczuł. A jak wyglądają świece, zamieniałeś je miejscami, cylindry źle palące z tymi dobrze. Te śle palace są mokre, suche. Musisz dać więcej informacji

A jeszcze jedno podczas regeneracji sprawdził ktoś komorę pływakową cz zawór działa czy pływak jest szczelny, bo jak masz za wysoki poziom paliwa to też spalanie będzie jak w rajdówce bo co pompa napompuje to pójdzie w silnik
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-27, 13:02   

ciśnienie w cylindrach sprawdzę bo mam od kogo pożyczyć manometr do tego.
Cewkę spradzę miernikiem (wartości chyba były w manualu).
Gaźnik był robiony podobno przez "mechesa" w Krakowie i ma same pozytywne opinie w necie.
Dzwoniłem do niego i mówi że wszystko było zrobione tylko żebym sprawdził ustawienie zapłonu - może to jest myśl - kupiłem samca 2 miesiące temu i gość mówił że wymieniał paluszek rozdzielacza - może coś skitrał - choć był dobrze ustawiony z tego co patrzyłem.
Gość zalecił trochę wyprzedzić zapłon - czy to może być to?

pozdr
Paweł
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-27, 13:09   

kobzi napisał/a:

Dzwoniłem do niego i mówi że wszystko było zrobione tylko żebym sprawdził ustawienie zapłonu - może to jest myśl - kupiłem samca 2 miesiące temu i gość mówił że wymieniał paluszek rozdzielacza - może coś skitrał - choć był dobrze ustawiony z tego co patrzyłem.
Gość zalecił trochę wyprzedzić zapłon - czy to może być to?

pozdr
Paweł


Pożycz sobie lampę stroboskopową, wtedy zobaczysz co masz za kąt wyprzedzenia zapłonu. Według manuala powinien być 10 st./ 800 rpm.
Palec rozdzielacza to koszt ok. 20 zł, więc wymień bez "szemrania" ;) Sprawdź też wężyk idący do rozdzielacza oraz siłownik podciśnieniowy.

A tutaj fajny artykuł (ang.) o ustawianiu kąta wyprzedzenia, etc. http://www.suzukiclubuk.c...ng+413&start=50
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-27, 20:17   

co do świec to wszystkie wyglądają podobnie:

a zakładane z tydzień temu nowe (ewidentnie coś nie tak)
próbowałem zmierzyć ciśnienie ale popełniłem błąd bo silnik był letni a ma być rozgrzany wg. manuala (jutro powtórzę) ale modlę się co by kompresja była większa niż 8 atmosfer :shock:

a tu krótki filmik - może coś wysłuchacie (ja nie mam porównania do żadnego samca)
http://www.youtube.com/watch?v=lniWfUBKFRM

Pozdr
Paweł
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-27, 21:40   

No mój tak nie brzmi. Nie wiem co to, ale Twój tak dieslem zalatuje, taki klekot. U mnie tego nie ma.

Niech się inni wypowiedzą.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-28, 09:58   

kobzi napisał/a:
co do świec to wszystkie wyglądają podobnie:
Obrazek
a zakładane z tydzień temu nowe (ewidentnie coś nie tak)
(...)
Pozdr
Paweł


Porównaj z tym

_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-30, 10:59   

hej,
walczę dalej ale jeszcze nie wiem co to jest
kable, świece, kopułka i palec: nowe

Na mierniku podaje mi (kąt zamknięcia przerywacza) około 23 (mogę regulować między 20 a 30) co według ogólnych informacji jest to kąt dla silników 8 cylindrowych :shock:

Czy kąt zamknięcia przerywacza to to samo co kąt wyprzedzenia zapłonu?

pozdr
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-30, 11:03   

Raczej nie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-30, 14:56   

kobzi,
Ty chyba mierzysz kąt zwarcia (dwell angle) a nie kąt wyprzedzenia zapłonu :roll:
Sprawdź zwykłym omomierzem kiedy niknie połączenie między młoteczkiem i kowadełkiem i odczytaj na skali kąt.

ps
oczywiście przy wyłączonym silniku/zapłonie :-)
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-30, 15:47   

no właśnie nie wiedziałem co to :D
cewkę też sprawdziłem - ma w obwodach tyle co powinna mieć (1.6 ohm i 12.4 kohm)
pozostał już mi tylko rozdzielacz
ew. chyba że poprzedni właściciel coś w rozrządzie namieszał
a z kątami postaram się zmierzyć - bo nie mam dostępu do lampy strob.

aha... po odpaleniu silnika przez 15 sekund chodzi ładnie, płynnie itd. i z rury nawet przy zimnym silniku normalny lekki dymek leci, a po tych 15s zaczyna się dymienie (na jasno - jakby nie spalona benzyna) i nie pali na wszystkie gary aż do czasu nagrzania - czy coś poza zapłonem może to powodować?

pozdr
Paweł
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-30, 15:52   

źle ustawiony rozrząd doprowadziłby do uszkodzenia silnika. W Twoim przypadku szukałbym problemów w źle ustawionym zapłonie.

Jak nie boisz się lingwistycznych wyzwań, zobacz sobie w manualu - http://www.4x4.in.th/manual_sj413/chapter2.pdf dobierając objawy i szukając prawdopodobnych przyczyn.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-30, 15:58   

W Samuraiu jest bezkolizyjny rozrząd, więc chyba nie prowadziłby do uszkodzenia.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 52
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-01-30, 16:01   

kobzi napisał/a:
bo nie mam dostępu do lampy strob.



http://allegro.pl/lampa-s...3923406797.html

Może wypróbuj to, nie mam pojęcia jak to działa na ile się sprawdzi. Ale raczej powinno ryzyko niewielkie.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.