dmuchawa, grzanie wyłączone i nie ma zbytniej różnicy w nagrzewaniu i wahaniach temperatury.
Masz snorkela, więc obroty w okolicach 1100 rpm na biegu jałowym są ok. Natomiast kiedy pytałem o włączenie świateł, dmuchawy, ew. ogrzewania tylnej szyby, to chodziło mi o stwierdzenie, czy prawidłowo działa podbicie obrotów (w manualu po ang. idle up system, lub na forach amerykańskich speed up system). Zgodnie z manualem, po włączeniu jednego z trzech w/w urządzeń, obroty silnika powinny delikatnie wzrosnąć (o jakieś 300 rpm). Stąd też sugerowałem się wyższymi obrotami silnika na jałowym (podkreślę - nie wiedząc, że masz snorkela), które według instrukcji powinny się wahać 750-900 rpm.
Powodzenia i wytrwałości
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
jak tylko wyjdę z roboty to sprawdzę :) - póki co spalanie na stałym poziomie (aż wczołgałem się pod auto i szukałem wycieku - ale sucho)
manuala już druknąłem całego i walczę - choć bez garażu to ciężko
dzięki i pozdrawiam
[ Dodano: 2013-12-12, 09:21 ]
potwierdzam wyłączenie świateł robi różnicę około 250 rpm - ale nie jestem w stanie zagrzać silnika bardziej niż na zdjęciu (powyżej)
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-16, 10:24
kobzi napisał/a:
[ Dodano: 2013-12-12, 09:21 ]
potwierdzam wyłączenie świateł robi różnicę około 250 rpm - ale nie jestem w stanie zagrzać silnika bardziej niż na zdjęciu (powyżej)
pozdr
I dobrze, że nie możesz go bardziej zagotować - gorzej by było, gdyby wskazówka wskakiwała na czerwone pole. Teraz tylko jeździć.
Powodzenia
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
cześć :)
dalej walczę z moim spalaniem na poziomie 20L/100
zawory mam ustawione, świece nowe, kable wydają się być ok (mają około roku) iskra jest wszędzie, gaźnik oddany do regeneracji ale nie ustawiony na aucie.
Nie pali na wszystkie świece na zimnym - dopiero jak się porządnie rozgrzeje.
Może źle rozrząd ktoś ustawił albo co? na ciepłym ładnie pracuje.
Macie może jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?
[QUTE]Nie pali na wszystkie świece na zimnym - dopiero jak się porządnie rozgrzeje. [/quote[
cewka?
choć zazwyczaj bywa odwrotnie, na zimno OK na ciepło lipa
Jak ci nie pali na zimnym na wszystkich cylindrach to pogrzeb jeszcze w elektryce w jakim stanie kopułka palec. To że jest iskra to jeszcze o niczym nie świadczy.
Jaka jest ta iskra, czy niebieskie szpilki, czy czerwona rozmyta na całą elektrodę. Niepalenie na na zimno może jeszcze świadczyć o braku kompresji na tych cylindrach, ale to musi być spory brak to pewnie byś wyczuł. A jak wyglądają świece, zamieniałeś je miejscami, cylindry źle palące z tymi dobrze. Te śle palace są mokre, suche. Musisz dać więcej informacji
A jeszcze jedno podczas regeneracji sprawdził ktoś komorę pływakową cz zawór działa czy pływak jest szczelny, bo jak masz za wysoki poziom paliwa to też spalanie będzie jak w rajdówce bo co pompa napompuje to pójdzie w silnik
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
ciśnienie w cylindrach sprawdzę bo mam od kogo pożyczyć manometr do tego.
Cewkę spradzę miernikiem (wartości chyba były w manualu).
Gaźnik był robiony podobno przez "mechesa" w Krakowie i ma same pozytywne opinie w necie.
Dzwoniłem do niego i mówi że wszystko było zrobione tylko żebym sprawdził ustawienie zapłonu - może to jest myśl - kupiłem samca 2 miesiące temu i gość mówił że wymieniał paluszek rozdzielacza - może coś skitrał - choć był dobrze ustawiony z tego co patrzyłem.
Gość zalecił trochę wyprzedzić zapłon - czy to może być to?
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-27, 13:09
kobzi napisał/a:
Dzwoniłem do niego i mówi że wszystko było zrobione tylko żebym sprawdził ustawienie zapłonu - może to jest myśl - kupiłem samca 2 miesiące temu i gość mówił że wymieniał paluszek rozdzielacza - może coś skitrał - choć był dobrze ustawiony z tego co patrzyłem.
Gość zalecił trochę wyprzedzić zapłon - czy to może być to?
pozdr
Paweł
Pożycz sobie lampę stroboskopową, wtedy zobaczysz co masz za kąt wyprzedzenia zapłonu. Według manuala powinien być 10 st./ 800 rpm.
Palec rozdzielacza to koszt ok. 20 zł, więc wymień bez "szemrania" ;) Sprawdź też wężyk idący do rozdzielacza oraz siłownik podciśnieniowy.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
co do świec to wszystkie wyglądają podobnie:
a zakładane z tydzień temu nowe (ewidentnie coś nie tak)
próbowałem zmierzyć ciśnienie ale popełniłem błąd bo silnik był letni a ma być rozgrzany wg. manuala (jutro powtórzę) ale modlę się co by kompresja była większa niż 8 atmosfer
a tu krótki filmik - może coś wysłuchacie (ja nie mam porównania do żadnego samca)
http://www.youtube.com/watch?v=lniWfUBKFRM
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-28, 09:58
kobzi napisał/a:
co do świec to wszystkie wyglądają podobnie:
Obrazek
a zakładane z tydzień temu nowe (ewidentnie coś nie tak)
(...)
Pozdr
Paweł
Porównaj z tym
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
hej,
walczę dalej ale jeszcze nie wiem co to jest
kable, świece, kopułka i palec: nowe
Na mierniku podaje mi (kąt zamknięcia przerywacza) około 23 (mogę regulować między 20 a 30) co według ogólnych informacji jest to kąt dla silników 8 cylindrowych
Czy kąt zamknięcia przerywacza to to samo co kąt wyprzedzenia zapłonu?
kobzi,
Ty chyba mierzysz kąt zwarcia (dwell angle) a nie kąt wyprzedzenia zapłonu
Sprawdź zwykłym omomierzem kiedy niknie połączenie między młoteczkiem i kowadełkiem i odczytaj na skali kąt.
no właśnie nie wiedziałem co to :D
cewkę też sprawdziłem - ma w obwodach tyle co powinna mieć (1.6 ohm i 12.4 kohm)
pozostał już mi tylko rozdzielacz
ew. chyba że poprzedni właściciel coś w rozrządzie namieszał
a z kątami postaram się zmierzyć - bo nie mam dostępu do lampy strob.
aha... po odpaleniu silnika przez 15 sekund chodzi ładnie, płynnie itd. i z rury nawet przy zimnym silniku normalny lekki dymek leci, a po tych 15s zaczyna się dymienie (na jasno - jakby nie spalona benzyna) i nie pali na wszystkie gary aż do czasu nagrzania - czy coś poza zapłonem może to powodować?
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum