Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymieniać pasek rozrządu ?
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-09-04, 22:17   

Z tą chwilą to bym nie przesadzał, trzeba rozbroić przód i zwalić rozrząd, dosyć idiotycznie to zaprojektowane, zważywszy, że główna część pompy pozostaje poza obudową rozrządu :roll: ale nie żebym był zwolennikiem wymiany na zaś, jak działa, to zostaje :mrgreen:
Z utęsknieniem wspominam uaza, tam demontaż pompy wody to była przyjemność - wszystko na wierzchu.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-09-08, 21:33   

jak przód? ja ostatnio sćiągałem rozrząd dwa razy wywalasz wentylator, osłonę wentylatora i resztę caparów - 1,5 h roboty na gotowo
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-09-08, 22:47   

No przód silnika, czyli wszystkie te graty, o których piszesz (w mojej suzie mus jeszcze wywalić chłodnicę, ale to osobna historia).
Dla mnie największy bezsens, to właśnie to, że trzeba rozbrajać rozrząd, żeby wymienić pompę, niby robota prosta, ale zupełnie niepotrzebna :roll:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-09-09, 15:50   

no ale wiesz -idąc tym tokiem myślenia to przy okazji pół auta wymienić można. Nie powiem np ja wymieniłem przy rozrządzie uszczelniacze bo po pare groszy są. A pompa to wydatek 150zł jak sie chce lepszą
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-09-09, 16:55   

Toć pisałem wyżej, że nie widzę sensu wymiany dobrego na nowe :mrgreen:
Ot po prostu narzekam na nieciekawą konstrukcję, oczywiście mogło być gorzej np. pompa mogła być pędzona paskiem rozrządu, szczęśliwie tej drogi konstruktorzy nie obrali.
 
     
Chris91 
nowicjusz


Wiek: 101
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-03-14, 14:37   

Koledzy. Jaki pasek rozrządu do samuraja 1,3 najlepszy? co sądzicie o firmie Gates?

[ Dodano: 2015-03-14, 14:55 ]
lub mitasuboshi lub contitech ?
 
     
Many666 
świeżak


Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 20
Skąd: Krzyż
Wysłany: 2015-03-14, 19:24   

gates dobry ale Ruville myślę, że lepszy
_________________
Pokaż mi swojego Samurai'a a powiem Ci kim jesteś
 
     
eRADe 
świeżak


Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: Jura
Wysłany: 2015-03-14, 21:45   

Gates kontra Ruville dyskusja o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi
Obydwie firmy bardzo dobre, trzeba tylko pilnować resursów
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-14, 22:56   

jakikolwiek - w samuraju rozrząd wymienia się do 1,5 h z piwem w ręce. A nawet jak pierdyknie to też mała strata
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-03-14, 23:45   

F8A i F10A sa kolizyjne jkby co.

Ja dla wygody wyjmuje chlodnice do robienia rozrzadu ale i bez tego jest masa miejsca i tak jak piszesz poltora godziny max ;-)
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Chris91 
nowicjusz


Wiek: 101
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-03-15, 10:07   

a np pasek contitech? widze ze jest dostępny w IC a np takich jak gates nie ma , myślałem że jest bo chyba kiedys był ale teraz nie ma . może kupie contitech?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-03-15, 10:09   

conti, gates, skf, rou.., cokolwiek byle nowe będzie lepsze niż poresursowy pasek który posiadasz obecnie.

Ja mam zakupiony Conti właśnie i czeka na montaż.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Chris91 
nowicjusz


Wiek: 101
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-03-15, 10:25   

w takim razie kupie conitech :)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-15, 12:44   

zobacz na uszczelniacz wału i wałka bo potem możesz jeszcze raz zrzucać
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2015-03-15, 13:52   

Many666 napisał/a:
gates dobry ale Ruville myślę, że lepszy


Sam w sobie Ruville to pakowacz ;) ja bym wybrał pasek Mitsuboshi, Sun, lub Contiego. Dwa pierwsze to japonia
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
Chris91 
nowicjusz


Wiek: 101
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-03-15, 15:42   

Starscream napisał/a:
zobacz na uszczelniacz wału i wałka bo potem możesz jeszcze raz zrzucać



Właśnie dlatego też głównie zmieniam rozrząd bo cieknie z tamtąd jak cholera ... a tak przy okazji to zna ktoś wymiary tych uszczelniaczy do samurai 1,3 1990r. ?
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-03-15, 15:45   

Generelnie przy zmianie rozrzadu zaleca sie zmiane pompy wody, nie trzeba lae producenci jednak zalecaja bo zeby ja wymienic w przyszlosci bedziesz musial znow rozrzad rozbierac.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
eRADe 
świeżak


Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: Jura
Wysłany: 2015-03-15, 18:56   

Wymiana paska rozrządu w jimnym, vitarze to śmiech na sali.
Tego nie da się spie...ć
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-03-15, 20:04   

potwierdzam - rozrząd w samcu (podobnie jak jego koszt) to banał, przy spreżeniu w niecała godzine na gotowo
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-03-15, 20:12   

marcelo napisał/a:
potwierdzam - rozrząd w samcu (podobnie jak jego koszt) to banał, przy spreżeniu w niecała godzine na gotowo


Czuję się dyskryminowany... a, że grono użytkowników kowadełek jest całkiem okazałe to nie galopujcie tak z tymi komentarzami bo mogą być mylące. W XUD9 trzeba co najmniej wymontować chłodnicę (spuszczając płyn oczywiście) i rozebrać grilla. Trzeba się też skoncentrować bo na pomyłkę miejsca nie ma.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.