Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Myszon
2011-02-17, 13:05
Samurai sprzęgło od FSO Polonez 1.6
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2013-04-09, 14:49   

Z tego co piszesz to masz lepiej wycentrowane niż ja. Nie martw się nie będzie "ale urwał" - zakładaj i upalaj! :D
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-09, 17:21   

Ja tokarzowi dałem zarobić i kołki mam.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-04-09, 19:22   

yahoo33 napisał/a:
Myszon,
Różnice 0.1-0.05mm lepiej się nie dało.


Suwmiarka nie ma dokładności pozwalającej na pomiar do 0.05mm :-) Rozdzielczość to nie dokładność.
Przy odchyłkach rzędu dychy to za kilkadziesiąt tysięcy kilometrów będziesz miał rozwalone łożyskowanie wałka sprzęgłowego i końcówkę wałka. Sam to przerobiłem. Tak że... nie ma możliwości ustawienia jakiejkolwiek centryczności w warunkach garażowych.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-09, 19:29   

No to dupa, zkasztaniłem koło zamachowe.
Przemos ma u siebie takie koło zdemontowane z jakiejś zmoty więc dramatu nie ma.

Trzeba było czekać jak Pan tokarz będzie miał czas :/
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-09, 19:34   

Otwory pod docisk trzeba robić na podzielnicy !
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-09, 20:57   

A mozna wiedziec ile Was cala przerobka ,razem z nowa tarcza kocztowala?
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-09, 20:59   

Nowy docisk,tarcza i robota 400 zł.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2013-04-09, 21:58   

Bez przesady 2 lata jazdy i rajdy przy centrowaniu na tokarce i 0 problemów.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-09, 22:08   

Ja nie lubię roboty z ryzykiem awarii.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-09, 22:38   

Podzielam zdanie Zawiasa,

Nie lubię mieć czegoś niepewnego w aucie, i chyba wezmę już zrobione koło od Przema a nad tym się dam poznęcać tokarzowi i może komuś posłuży.

Co do kosztu zabawy to:

Kompletne sprzęgło LUK (Tarcza, docisk, łożysko oporowe do Poloneza do pogonienia na allegro) 240PLN
Łożysko oporowe Aisan 80 PLN
Toczenie koła 30 PLN
Plus pewnie drugie tyle za otwory

Montaż we własnym zakresie. Można taniej kupując jakiś inny zestaw sprzęgła do Poloneza ale jak LUKa można kupić za 240 to po co oszczędzać.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-09, 22:42   

Ustawienie podzielnicy jest pracochłonne i nikt za 30 zł tego nie zrobi.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-09, 22:51   

Zawias,

Ile to może kosztować? +/-.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-09, 23:01   

Jak ktoś to będzie robił na fuchę to 40-60 zł,jak oficjalnie 100-140 zł.Mówię o wytyczeniu otworów do mocowania docisku i wiercenie plus otwory pod kołki i mocowanie kołków centrujących.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-09, 23:10   

No to wiem już w jakim przedziale się poruszam.
Dzięki za info.

Nie ma lekko ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-04-10, 13:07   

Myszon napisał/a:
Bez przesady 2 lata jazdy i rajdy przy centrowaniu na tokarce i 0 problemów.


Jaki przebieg w tym czasie zrobiłeś?
Mi brak centryczności objawił się po jakiś 30 tysiącach kilometrów. Zaczęło się ślizgać sprzęgło. Zdjąłem skrzynię, a tarcza zdrowa. Ślizganie powodował ściekający po tarczy olej ze skrzyni biegów. Wałek sprzęgłowy tak długo krzywo pracował że wyrobił się przedni uszczelniacz skrzyni. Sam wałek w miejscu gdzie podpiera się w kole zamachowym też był rozwalony, podobnie jak jego łożyskowanie (kulkowe i igiełkowe). U mnie powodem problemów była za duża o jakieś 0,2mm średnica wytoczona w kole zamachowym, którą się nasadza na wał (mam 1,6 td). Zamówiłem odpowiednią tuleję redukującą średnicę, zdobyłem drugi wałek sprzęgłowy, kupiłem nowe łożyska i uszczelniacz i od tej pory jest dobrze.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-11, 20:43   

400zl.. Spiek 6segmentowy kosztuje 415zl z wysylka a jest nie do zajechania,wiem bo pol rajdu palilem go na pol wycisnietym sprzegle z powodu uszkodzonego reduktora i jechalem na 4H..

Fakt ze docisk i lozysko to jeszcze 150zl.. Ale nie biegasz po zadnych tokarzach i panach jozkach ,tylko skladasz sobie sprzeglo w domowym zaciszu ,a co wazniejsze ,nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia ANI PRZYPALENIA a to jest duuuuzy komfortych psychiczny
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-11, 20:52   

Właśnie miałem spieka i po wjechaniu do lodowatej wody pierścień docisku pękł w trzech miejscach-tyle listków miała tarcza.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-11, 21:04   

Wszystko się psuje a tym bardziej, że nasze auta lekko nie mają.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-11, 21:07   

Moj zyje 2lata juz i nie raz moczyl sie w wodzie i cieplej i lodowatej ,a docisk czy na mineralnym czy na syntetycznym bedzie sie grzal -bo pewnie od tego ze fest nagrzany byl i szybko sie schlodzil pekla sprezyna w nim
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-12, 14:06   

Cześć,

Temat sprzęgła od FSO powraca.
Jakiś dobry miesiąc mam sprzęgło od FSO w Samuraiu i ogólnie śmiga aż miło.

Niestety dwa razy się zdarzyło (raz na szosie) i dzisiaj na poligonie że wciskam sprzęgło zmieniam bieg i od tego momentu się ślizga.
ślizga się na tyle że nie idzie jechać, zasadniczo nie idzie ruszyć.

Za pierwszym razem po holowaniu do domu potraktowałem sprzęgło Karcherem przez otwór w dzwonie skrzyni i pomogło.
Dziś na poligonie Karchera nie było więc ratowałem się butelką z wodą, najpierw pomogło dojechałem do asfaltu, pedał w podłoge i znowu się slizga:/
Po dłuższym postoju i wlaniu 1.5 litra pysznej gazowanej Muszynianki do dzwona skrzyni dało się ruszyć ale przez 3 km ślizgało się ostro, potem odpuściło i ciągnie ponownie aż miło.

Macie podobne obserwacje co do sprzęgła FSO? Spotkaliście się z podobnymi objawami?
Zasadniczo nie wiem gdzie może być przyczyna, albo blokuje się dźwignia albo sam docisk jak dostanie syfu.
Przy Aisanie taki problemów nigdy nie miałem.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.