Suwmiarka nie ma dokładności pozwalającej na pomiar do 0.05mm Rozdzielczość to nie dokładność.
Przy odchyłkach rzędu dychy to za kilkadziesiąt tysięcy kilometrów będziesz miał rozwalone łożyskowanie wałka sprzęgłowego i końcówkę wałka. Sam to przerobiłem. Tak że... nie ma możliwości ustawienia jakiejkolwiek centryczności w warunkach garażowych.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Nie lubię mieć czegoś niepewnego w aucie, i chyba wezmę już zrobione koło od Przema a nad tym się dam poznęcać tokarzowi i może komuś posłuży.
Co do kosztu zabawy to:
Kompletne sprzęgło LUK (Tarcza, docisk, łożysko oporowe do Poloneza do pogonienia na allegro) 240PLN
Łożysko oporowe Aisan 80 PLN
Toczenie koła 30 PLN
Plus pewnie drugie tyle za otwory
Montaż we własnym zakresie. Można taniej kupując jakiś inny zestaw sprzęgła do Poloneza ale jak LUKa można kupić za 240 to po co oszczędzać.
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-09, 23:01
Jak ktoś to będzie robił na fuchę to 40-60 zł,jak oficjalnie 100-140 zł.Mówię o wytyczeniu otworów do mocowania docisku i wiercenie plus otwory pod kołki i mocowanie kołków centrujących.
Bez przesady 2 lata jazdy i rajdy przy centrowaniu na tokarce i 0 problemów.
Jaki przebieg w tym czasie zrobiłeś?
Mi brak centryczności objawił się po jakiś 30 tysiącach kilometrów. Zaczęło się ślizgać sprzęgło. Zdjąłem skrzynię, a tarcza zdrowa. Ślizganie powodował ściekający po tarczy olej ze skrzyni biegów. Wałek sprzęgłowy tak długo krzywo pracował że wyrobił się przedni uszczelniacz skrzyni. Sam wałek w miejscu gdzie podpiera się w kole zamachowym też był rozwalony, podobnie jak jego łożyskowanie (kulkowe i igiełkowe). U mnie powodem problemów była za duża o jakieś 0,2mm średnica wytoczona w kole zamachowym, którą się nasadza na wał (mam 1,6 td). Zamówiłem odpowiednią tuleję redukującą średnicę, zdobyłem drugi wałek sprzęgłowy, kupiłem nowe łożyska i uszczelniacz i od tej pory jest dobrze.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
400zl.. Spiek 6segmentowy kosztuje 415zl z wysylka a jest nie do zajechania,wiem bo pol rajdu palilem go na pol wycisnietym sprzegle z powodu uszkodzonego reduktora i jechalem na 4H..
Fakt ze docisk i lozysko to jeszcze 150zl.. Ale nie biegasz po zadnych tokarzach i panach jozkach ,tylko skladasz sobie sprzeglo w domowym zaciszu ,a co wazniejsze ,nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia ANI PRZYPALENIA a to jest duuuuzy komfortych psychiczny
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
Moj zyje 2lata juz i nie raz moczyl sie w wodzie i cieplej i lodowatej ,a docisk czy na mineralnym czy na syntetycznym bedzie sie grzal -bo pewnie od tego ze fest nagrzany byl i szybko sie schlodzil pekla sprezyna w nim
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
Temat sprzęgła od FSO powraca.
Jakiś dobry miesiąc mam sprzęgło od FSO w Samuraiu i ogólnie śmiga aż miło.
Niestety dwa razy się zdarzyło (raz na szosie) i dzisiaj na poligonie że wciskam sprzęgło zmieniam bieg i od tego momentu się ślizga.
ślizga się na tyle że nie idzie jechać, zasadniczo nie idzie ruszyć.
Za pierwszym razem po holowaniu do domu potraktowałem sprzęgło Karcherem przez otwór w dzwonie skrzyni i pomogło.
Dziś na poligonie Karchera nie było więc ratowałem się butelką z wodą, najpierw pomogło dojechałem do asfaltu, pedał w podłoge i znowu się slizga:/
Po dłuższym postoju i wlaniu 1.5 litra pysznej gazowanej Muszynianki do dzwona skrzyni dało się ruszyć ale przez 3 km ślizgało się ostro, potem odpuściło i ciągnie ponownie aż miło.
Macie podobne obserwacje co do sprzęgła FSO? Spotkaliście się z podobnymi objawami?
Zasadniczo nie wiem gdzie może być przyczyna, albo blokuje się dźwignia albo sam docisk jak dostanie syfu.
Przy Aisanie taki problemów nigdy nie miałem.
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum