Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Diesel czy benzyna
ICE MEN [ST]
świeżak


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 7
  Wysłany: 2011-02-26, 11:21   

Jeszcze raz zawrócę głowę wam wybór padł na 1.6 16v od vitary mocniejszy i bo tańszy w zakupie z osprzętem , i tak planuje gas wstawić teraz po proszę o rozpisanie jakie rzeczy muszę mieć żeby przełożyć taki silnik w opcji wystarczy flansza i będzie pasowała skrzynia od 413 czy lepiej poszukać skrzyni od vitary i całość przekładać a pozostałe podzespoły czyli większa chłodnice wstawić co jeszcze byście polecili żeby zmienić
Bo teoria jest taka że autko ma jeździć 50%% trasa - 50% teren a może najtańsze rozwiązanie na początek zainwestować w trakcje i zostawić serce oryginalne 1.3 do moich zmagań rekreacyjnych pozdro proszę o pomoc :-)
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2011-02-26, 17:32   

czee ICE MEN
wedz też o tym że jeśli zapodasz se
duży silnik z dużą mocą to w ciężkim
terenie jest to niedobre bo zaczniesz bardzo
kopać od sobą i szybko siadasz na mostach
i po robocie.

JA bym ci proponował założyć diesla 1.9 lub 2.0
 
     
tomek stasiak 
zapaleniec
Tomi



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 281
Skąd: ESI
Wysłany: 2011-02-26, 19:39   

radex masz racje to raczej jest nie uniknione przy takim silniku musi być 31''
 
     
ICE MEN [ST]
świeżak


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 7
Wysłany: 2011-02-27, 09:18   

To lepiej zostać przy oryginale i nie bawić się w przekładki i gazowac 1.3 pozdro
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-02-27, 09:40   

no ale skąd powstał pomysł przekładki silnika? przecież 1.3 spokojnie pozwala jezdzic nawet na 235
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-27, 11:30   

w moim przypadku akurat przemoCk - jak wiesz jestem zmuszony- nie znalezieniu przyczyny spalania, podejrzewam ze silnik byl rozwiercany, moze sportowy walek czy,, terenowy.. , cos napewno kombinowane, jak dobrze pojdzie w tym tygodniu bedzie silnik, bylem u kolegi sam111, musze powiedziec ze pozytywne wibracje, zmotal sinik od peugota i fajnie jezdzi.
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
tomek stasiak 
zapaleniec
Tomi



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 281
Skąd: ESI
Wysłany: 2011-02-27, 21:51   

jak nie znalazłeś przyczyny spalania to szkoda z drugiej strony zmiana silnika to zawsze nowe doświadczenie
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-03-02, 12:28   

http://pultusk4x4.org.pl/samurai-gti

a tu benzynka, przekladka na gti ze swifta :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
ICE MEN [ST]
świeżak


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 7
Wysłany: 2011-03-08, 12:10   

I właśnie o taka przekładkę mi chodziło pozdro
 
     
Maykim 
świeżak



Wiek: 49
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 12
Skąd: Warszawa/Pruszków
Wysłany: 2012-07-01, 22:02   

koledzy podpowiedzcie bo nigdzie nic nie znalazłem na interesujący mnie tema

stoję przed decyzją o wymianie silnika

myślałem o siniku 1.3 od jimny ?
albo na diesla ?

co sądzicie o 1,3 jimny ?
chciał bym trochę potopić SUKE a do topienia to chyba bardziej diesel ?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-07-02, 09:31   

Benzynę można bez problemu przystosować do topienia, a waży połowę tego co diesel.
1,3 jimny to dobra opcja, możesz jeszcze rozważyć 1,6 baleno, ale tu dojdzie dodatkowa rzeźba z flanszą i kolektorem.
Pewnie zaraz odezwą się zwolennicy opcji "diesel z minionej epoki" :mrgreen:
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-07-02, 10:27   

Didymos napisał/a:
Benzynę można bez problemu przystosować do topienia, a waży połowę tego co diesel.
1,3 jimny to dobra opcja, możesz jeszcze rozważyć 1,6 baleno, ale tu dojdzie dodatkowa rzeźba z flanszą i kolektorem.
Pewnie zaraz odezwą się zwolennicy opcji "diesel z minionej epoki" :mrgreen:


Z tą połową masy to przesadziłeś. 1,6td WV jest może o 20kg cięższy od oryginalnego benzynowego 1,3. Jeden jak i drugi silnik bez większych problemów udawało się zapakować i rozładować z bagażnika w plaskaczu w dwie osoby. Po przekładce silnika nic nie kombinowałem z resorami, co trzeba by było zrobić znacznie większej masie nowego silnika, i nic złego się nie dzieje. Przód stoi jak przedtem, nie zauważyłem żeby siadł.
Co do stwierdzenia "diesel z minionej epoki" to może i racja, ale z drugiej strony silnik z baleno też nie jakaś nowa technologia.
Nikogo oczywiście nie namawiam na siłę na diesla, po prostu jestem zadowolony z przeróbki.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Smol007
rozgadany


Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 88
Wysłany: 2012-07-02, 21:39   

ogolnie czuć nawet na żurawiu ze diesel cięższy
ja moglem za free wziasc 1.6 16v ze swifta tylko musialbym z wiazkąch sie bawic
wiec wziąłem 1.6td gdzie idzie tylko jeden kabelek do pompy (pomijajac rozrzusznik i jakies czujniki)
spalanie za dieslem a jak ktos duzo chce samuraiem sie bawic to ważne wg mnie
pojedzie nawet na czerwonym paliwie jak ktos znajdzie
a i tuning banalny
 
 
     
Maykim 
świeżak



Wiek: 49
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 12
Skąd: Warszawa/Pruszków
Wysłany: 2012-07-02, 22:27   

byłem dzisiaj u znajomego mechanika który od lat zajmuje sie terenówkami i silnikami
i polecał mi silnik od 1.6 vitarki podobno super

albo sporta :)

nie ukrywam że jak mam sie już bawić w wymianę serca to chciał bym już coś na kozaku z dużą mocą
może coś podpowiecie ?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-07-02, 22:30   

Maykim napisał/a:
byłem dzisiaj u znajomego mechanika który od lat zajmuje sie terenówkami i silnikami
i polecał mi silnik od 1.6 vitarki podobno super

albo sporta :)

nie ukrywam że jak mam sie już bawić w wymianę serca to chciał bym już coś na kozaku z dużą mocą
może coś podpowiecie ?


A powiedział czy ma na myśli 8v czy 16v? Jest różnica w charakterystyce tych silników.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-07-02, 22:45   

jak chcesz coś z dużą mocą to na youtube jest samurai z silnikiem VR6 :mrgreen:
ciekawi mnie tylko jak to upchneli tam.

A na poważnie to wpadła mi do głowy myśl o 2.0 z golfa III GTI (do wyboru 115KM i 150 KM) podobno kit od montażu 1.6TD powinien pasować. Ale to tylko taki pomysł bez jakiegokolwiek przygotowania merytorycznego (ot gdzieś słyszałem, że 115KM można w przyzwoitych pieniądzach dostać)


a ze sprawdzonych to motór od BeMeWe sporo osób już ma (można poczytać na dużym forum)
 
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2012-07-02, 23:26   

Z tym silnikiem od BMW to wcale nie tak elegancko swap wygląda.
Poza tym, przy sporej mocy to chwila moment i reduktor, półosie itd porozlatują się.
Ktoś powie: no tak, ale przecież nie trzeba tak w dupe dawać!
odp. Skoro nie trzeba tak w dupe dawać, to po co tyle mocy? Dla szpanu?
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2012-07-03, 08:27   

NO dokładnie tak jak piszesz PAW3ł
a jak wiadomo to DIESLEM można nawet pod
wodą robić i wcale mu to nieprzeszkadza .
MAM pytanko jak ktoś z was ma swapa na 1.6 td
to czy nie macie problemu z turbo jak sie wjedzie do
głębokiej wody (stawu,bajorka) ?
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-07-03, 08:40   

Ci powiem tak jeszcze nie wiechalem w bardzo gleboka wode moja suka :-P hahaha trzeba kiedys to zrobic tylko meczenie sie przy swap to mnie troche od strasza hahahaha zeby znowu zmieniac silnik jak kupie drugi na zapas to kto wie :mrgreen:
 
 
     
Smol007
rozgadany


Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 88
Wysłany: 2012-07-03, 09:20   

ja przed wymiana silnika przejechalem sie vitara x-90 1.6 16v 100 km i ten silnik napewno by byl super w samuraiu
przyspieszenie bliższe osobówce :D
a do wody jeszcze nie wjechalem z turbiną
myśle ze bedzie ładnie parowac, tylko że ona jest wysoko prawie pod maską a ja zawsze wjezdzam do głośników max bo szkoda mi ich xD
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.