Przed złożeniem wszystkie punkty z manuala, czyli wielowypust, dźwigienka etc. zostały nasmarowane od tamtego czasu może 400-500 km zrobione.
Na dużym forum pisali, że docisk FSO jest bardzo podatny na zabrudzenia, tylko już nie wiem jak go lepiej uszczelnić :/
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Przed złożeniem wszystkie punkty z manuala, czyli wielowypust, dźwigienka etc. zostały nasmarowane od tamtego czasu może 400-500 km zrobione.
Na dużym forum pisali, że docisk FSO jest bardzo podatny na zabrudzenia, tylko już nie wiem jak go lepiej uszczelnić :/
chyba bardzo odporny na zabrudzenia ... bo jak na razie nie zauważyłem tej podatności a byl ciorany -woda bloto kurz piach asfalt i nic
Witam, odnowię temat.
Mam problem ze sprzegłem. Wymienilem na nowe valeo + lozyski aisin.
I co jakis czas mam problem a mianowcie blokuje mi się pedła sprzęgła.
Rozebrałem jeszcze raz i widzę że łożysko czasem sie kantuje na tulei.
na starym bylo wszystko ale tarcza byle juz wyjechana. zmienilem na nowe i mam klopot.
Co może być przyczyna?
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-14, 10:28
marcu napisał/a:
Witam, odnowię temat.
Mam problem ze sprzegłem. Wymienilem na nowe valeo + lozyski aisin.
I co jakis czas mam problem a mianowcie blokuje mi się pedła sprzęgła.
Rozebrałem jeszcze raz i widzę że łożysko czasem sie kantuje na tulei.
na starym bylo wszystko ale tarcza byle juz wyjechana. zmienilem na nowe i mam klopot.
Co może być przyczyna?
a jak wygląda stan nasmarowania widełek wałka nr 5 z poniższego rysunku?
Problemem może być wytarta linka sprzęgła, blokująca się gdzieś na pancerzu.
Zobacz też stan blaszek sprężyny dociskowej.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-14, 11:26
marcu napisał/a:
smaru nie ma a jak bedzie to pewnie wypluka go woda
smar tam musi być, dodatkowo na wałku wychodzącym ze skrzyni. Stosuj smar molibdenowy, odporny jest na wodę.
marcu napisał/a:
.
co do spręzynek o ktorych piszesz ?)
Nr 5
Nie powiedziałeś jeszcze, czy masz założoną zaślepkę koła zamachowego na skrzynię oraz od spodu skrzyni tarczę półokrągłą.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
docisk jest nowy valeo więc myślę że sprężynki są ok, tarcza nowa valeo,
zaślepka jest
blaszka od spodu jest dodatkowo uszczelniona delikatnie silikonem.
może być ze trafiło się fatalne łożysko albo wałek jest wytarty?
a różnica średnic powoduje skręcenie łożyska?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-14, 11:41
Obejrzyj wałek na którym montuje się to łożysko. Jakiś czas temu odkryłem u siebie, że jeden kant krągłości jest jakby ścięty. W użytkowaniu skrzyni niczego złego to nie powodowało, ale może miałem zwyczajnie szczęście, albo zestaw się spasował. Teraz jak będę zakładał nowe łożysko to wymienię tę zaślepkę skrzyni z wałkiem (dzięki uprzejmości Kostucha) na taką niewytartą.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
U mnie pedał strzelał zacinał się, a że mam spieka to jazada bały koszmarna bo jak bym sie uczył jeździć takie. Wymieniłem linkę sprzęgła i jak ręką odjął. Mimo że zdejmowałem smarowałem ją cuda robiłem.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
rozebrałem jeszcze raz:) łożysko pochlapane błotem. wyczyściłem nałożyłem smaru jak kolega wcześniej napisał molibdenowego zakupionego w saszetce:) wcześniej nie dałem. tym razem napchałem do tego rowka które jest z łożysku. sprzęgło mogę wciskać małym palcem. zobaczymy na jak długo. uszczelniłem ta blaszkę od spodu na tyle ile to możliwe i jutro kopsnę się w błoto. zobaczymy co się będzie działo.
Wiecie może jaka jest podziałowa otworów pod docisk FSO czyli na jakiej są średnicy i ile jest stopni patrząc na wprost od kołka ustalajacego do otworu M8 potrzebne do pr.CNC i jaka jest średnica kołka ust. docisk dostanę w piątek a do tego czasu muszę przewiercić.
A więc kupiłem ten zestaw http://allegro.pl/sprzegl...4108362379.html
Podziałowa -3x6H7 kołki ustalające R117,5 kąt startu "0" i 3x120 stopni
M8 R117,5 kąt startu 18stopni i 3x120stopni
M8 R117,5 kąt startu -18stopni i 3x120stopni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum