Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Myszon
2011-02-17, 13:05
Samurai sprzęgło od FSO Polonez 1.6
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2013-05-12, 15:30   

Pewnie jakiś syf podparł słoneczko w docisku
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-12, 20:53   

Blokuje łożysko sprzęgła na tulei,albo tarcza ma opory na wielowpuście.Raczej to pierwsze.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-12, 23:11   

Zawias,

Przed złożeniem wszystkie punkty z manuala, czyli wielowypust, dźwigienka etc. zostały nasmarowane od tamtego czasu może 400-500 km zrobione.
Na dużym forum pisali, że docisk FSO jest bardzo podatny na zabrudzenia, tylko już nie wiem jak go lepiej uszczelnić :/
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-13, 07:16   

Mam założone też sprzęgło od poldka i na razie ok.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-13, 07:34   

yahoo33 napisał/a:
Zawias,
Na dużym forum pisali, że docisk FSO jest bardzo podatny na zabrudzenia, tylko już nie wiem jak go lepiej uszczelnić :/


Dlatego ja założyłem spieka szczegóły w moim ostatnim wpisie.

http://samurai.org.pl/vie...p?t=22&start=60
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2013-05-13, 22:48   

yahoo33 napisał/a:
Zawias,

Przed złożeniem wszystkie punkty z manuala, czyli wielowypust, dźwigienka etc. zostały nasmarowane od tamtego czasu może 400-500 km zrobione.
Na dużym forum pisali, że docisk FSO jest bardzo podatny na zabrudzenia, tylko już nie wiem jak go lepiej uszczelnić :/


chyba bardzo odporny na zabrudzenia ... bo jak na razie nie zauważyłem tej podatności a byl ciorany -woda bloto kurz piach asfalt i nic
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-13, 23:01   

No to już sam nie wiem, czy coś źle złożyłem czy coś. :-|

Pojeżdżę, postaram się bardziej uszczelnić jak będzie się ślizgać na kolejnych upalaniach skrzynia w dół :/
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
marcu
świeżak


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 9
Wysłany: 2014-02-14, 10:24   

Witam, odnowię temat.
Mam problem ze sprzegłem. Wymienilem na nowe valeo + lozyski aisin.
I co jakis czas mam problem a mianowcie blokuje mi się pedła sprzęgła.
Rozebrałem jeszcze raz i widzę że łożysko czasem sie kantuje na tulei.
na starym bylo wszystko ale tarcza byle juz wyjechana. zmienilem na nowe i mam klopot.
Co może być przyczyna?
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-14, 10:28   

marcu napisał/a:
Witam, odnowię temat.
Mam problem ze sprzegłem. Wymienilem na nowe valeo + lozyski aisin.
I co jakis czas mam problem a mianowcie blokuje mi się pedła sprzęgła.
Rozebrałem jeszcze raz i widzę że łożysko czasem sie kantuje na tulei.
na starym bylo wszystko ale tarcza byle juz wyjechana. zmienilem na nowe i mam klopot.
Co może być przyczyna?


:-/

a jak wygląda stan nasmarowania widełek wałka nr 5 z poniższego rysunku?



Problemem może być wytarta linka sprzęgła, blokująca się gdzieś na pancerzu.
Zobacz też stan blaszek sprężyny dociskowej.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
marcu
świeżak


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 9
Wysłany: 2014-02-14, 10:52   

smaru nie ma a jak bedzie to pewnie wypluka go woda. na starym lozysku wszystko chodzil na nowym juz nie:(

linka raczej nie, bo jak wyjąlem sprzęgło to juz na zewnatrz tez sie przycielo, byl maly garbik ale wyrownalem.
co do spręzynek o ktorych piszesz ?)

dodam ze wczoraj pomoglo kilka pukniec w obudowe:)
ale jak to zrobic w błocie?:)
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-14, 11:26   

marcu napisał/a:
smaru nie ma a jak bedzie to pewnie wypluka go woda


smar tam musi być, dodatkowo na wałku wychodzącym ze skrzyni. Stosuj smar molibdenowy, odporny jest na wodę.

marcu napisał/a:
.
co do spręzynek o ktorych piszesz ?)


Nr 5


Nie powiedziałeś jeszcze, czy masz założoną zaślepkę koła zamachowego na skrzynię oraz od spodu skrzyni tarczę półokrągłą.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
marcu
świeżak


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 9
Wysłany: 2014-02-14, 11:32   

docisk jest nowy valeo więc myślę że sprężynki są ok, tarcza nowa valeo,
zaślepka jest
blaszka od spodu jest dodatkowo uszczelniona delikatnie silikonem.

może być ze trafiło się fatalne łożysko albo wałek jest wytarty?
a różnica średnic powoduje skręcenie łożyska?
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-14, 11:41   

Obejrzyj wałek na którym montuje się to łożysko. Jakiś czas temu odkryłem u siebie, że jeden kant krągłości jest jakby ścięty. W użytkowaniu skrzyni niczego złego to nie powodowało, ale może miałem zwyczajnie szczęście, albo zestaw się spasował. Teraz jak będę zakładał nowe łożysko to wymienię tę zaślepkę skrzyni z wałkiem (dzięki uprzejmości Kostucha) na taką niewytartą.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
marcu
świeżak


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 9
Wysłany: 2014-02-14, 11:50   

sprawdzę zobaczę i nasmaruję.
zobaczymy co z tego będzie:)

dziękuję bardzo
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-14, 19:40   

U mnie pedał strzelał zacinał się, a że mam spieka to jazada bały koszmarna bo jak bym sie uczył jeździć takie. Wymieniłem linkę sprzęgła i jak ręką odjął. Mimo że zdejmowałem smarowałem ją cuda robiłem.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
marcu
świeżak


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 9
Wysłany: 2014-02-14, 20:39   

rozebrałem jeszcze raz:) łożysko pochlapane błotem. wyczyściłem nałożyłem smaru jak kolega wcześniej napisał molibdenowego zakupionego w saszetce:) wcześniej nie dałem. tym razem napchałem do tego rowka które jest z łożysku. sprzęgło mogę wciskać małym palcem. zobaczymy na jak długo. uszczelniłem ta blaszkę od spodu na tyle ile to możliwe i jutro kopsnę się w błoto. zobaczymy co się będzie działo.

dziękuję za cenne wskazówki
 
 
     
Arek2828_2A 
rozgadany
Arek28


Wiek: 47
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 121
Skąd: Gryfów Śl.
Wysłany: 2014-04-01, 21:17   

Wiecie może jaka jest podziałowa otworów pod docisk FSO czyli na jakiej są średnicy i ile jest stopni patrząc na wprost od kołka ustalajacego do otworu M8 potrzebne do pr.CNC i jaka jest średnica kołka ust. docisk dostanę w piątek a do tego czasu muszę przewiercić.

A więc kupiłem ten zestaw http://allegro.pl/sprzegl...4108362379.html
Podziałowa -3x6H7 kołki ustalające R117,5 kąt startu "0" i 3x120 stopni
M8 R117,5 kąt startu 18stopni i 3x120stopni
M8 R117,5 kąt startu -18stopni i 3x120stopni
 
     
nygus 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-08-29, 11:09   

Odświeżam kotleta.
Wczoraj zakończyłem przeróbkę sprzęgła na FSO i zrobiłem przy tej okazji kilka zdjęć. Może komuś się przydadzą na przyszłość.

Przed:


Po:



Z założonym dociskiem:
 
     
Lisu 
nowicjusz


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 37
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-07-06, 22:56   

Troche odgrzeje temat, zakładał ktoś może sprzęgło poloneza na koło zamachowe samuraia skrzynia samurai a silnik 1.6td.
Może z tym być jakiś problem?
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2015-07-07, 21:19   

Powinno działać tak samo jak przy swap-ach baleno czy witary
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.