Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Daihatsu rocky
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-02, 18:00   

Czytałem na forum suzuki.info właśnie o robieniu zawieszeniu w Vitarze. Wkładamy lift 4" od Radzika, koła 31" i musimy załatwić wzmocnione wahacze, półmost stalowy z GV półosie z Vitary z silnikiem V6 i takie tam. I ktoś wycenił na forum to na ok 6k pln. Ja tylko powtarzam słowa posiadacza :mrgreen:

[ Dodano: 2016-03-02, 18:00 ]
Czytałem na forum suzuki.info właśnie o robieniu zawieszeniu w Vitarze. Wkładamy lift 4" od Radzika, koła 31" i musimy załatwić wzmocnione wahacze, półmost stalowy z GV półosie z Vitary z silnikiem V6 i takie tam. I ktoś wycenił na forum to na ok 6k pln. Ja tylko powtarzam słowa posiadacza :mrgreen:
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-03-02, 18:21   

lift Radzika 1600 za komplet przód+tył
most 600
półosie niech będzie 500
kpl główka mostu z samuraia 250
zostaje przerobić wahacze

Ni uja mi 6k wyjść nie chce i to przy częściach "na juz". Przy odrobinie czasu idzie zrobić to jeszcze taniej.


PS: główny koszt-czyli lift w samuraiu tez za darmo nie jest :-)
 
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-02, 18:26   

No to nie wiem co oni tam pisali że ok 6 patoli... No co do liftu samiego to też wiem że swoje kosztuje. Chciałbym kmpl. zawieszenie Lovellsa, a takie kosztuje 3000zł. Do tego pewnie dłuższe wieszaki. Więc suma sumarum wyjdzie albo tyle samo, albo taniej wyjdzie Vitara. Zalezy czy te wszystkie przeróbki w niej zrobiło by się samemu, czy też korzystało z czyichś usług.

Ale Myszon mówi że i tak zawsze wyjdzie wyższość samuraia :mrgreen:
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-03-02, 18:29   

Na tym forum zawsze wyjdzie wyższość Samuraja, mnie to jakoś nie dziwi :)
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-02, 18:31   

Ale Sami fajniej wygląda nie ma co :-P
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2016-03-02, 19:01   

Jak bym miał wydać 3tys. na resory to bym dozbierał parę pln na spring bo wiele nie brakuje. Co do felg z odsadzeniem to jeśli kupiło się samka na trójkątach to taniej wychodzą dystanse.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
Ostatnio zmieniony przez Myszon 2016-03-02, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2016-03-02, 19:02   

Powiem tak... zanim zdecydujesz sie na jakies auto to podjedz do kogos niech zabierze Cie w teren. Jesli chcesz startowac w rajdach z cisnieniem na pudlo to zmotany Samurai albo auto zrobione za gruba kase. Jesli rajdy beda dla Ciebie tylko odskocznia od rzeczywistosci i testem wlasnych umiejetnosci to idz w Toyote... bez motania da Ci duzo frajdy na rajdach... jak cisnienie zacznie rosnac na starcie to z Toyoty bedziesz mial wol pociagowy lawety oraz auto na codzien.
Przy zakupie auta tego typu koszta beda zawsze czy to Samurai,Rocky,Jeep czy Toyota z tym,ze im bardziej auto motane/drutowane to czesciej bedziesz siedzial w garazu niz terenie.
Czemu zdecydowalem sie akurat na Toyote? ... bo ma wszystko co potrzebne w teren do jazdy bez cisnienia w seryjnym wydaniu. Apetyt rosnie w miare jedzenia wiec zmienilem zawieszenie + wieksze kola + winda. Urlop co raz blizej wiec swap tez bedzie zrobiony... a co najlepsze w tym wszystkim?... auto ciagle jest seryjne ktore smiga codziennie za kazda potrzeba nawet wygodne chodz wnetrze spartanskie. Jak bedzie cisnienie na pudlo (w co watpie) to Toyote odchudze zmienie przelozenia reduktora i bedzie rajdowka. Dobre,markowe zawieszenie do Toyoty kosztuje mniej niz przerobka Samuraia na sprezyny.


https://www.youtube.com/watch?v=8np0SCiesOM cos dla oka :)
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-02, 19:09   

Myszon, problem ze springiem jest tej wagi, ze auto na co dzien musi miec przeglad. Slyszalem ze wielu diagnostow nie podbija. Poza tym obawialbym sie chyba jezdzic na springu po ulicy. Jesli bym spring robil to dopiero wtedy jakby mial jezdzic tylko w terenie ;-)
Gorbi, rozmyslalem nad toyota. J70 mozna kupic od 10-15k ta 2.4TDi, ale wlasnie trzeba jeszcze robic swap i czesci do toyoty... wole od samuraia zaczac.
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2016-03-02, 19:27   

Przy jezdzie z glowa bez cisnienia tam sie nie da nic zniszczyc czy urwac... i lepiej wymienic cos raz za 1000zl niz 10x za 100zl... wiecej czasu w terenie niz warsztacie :). Silnik 2.4 na poczatek wystarczy. Za cene kupna silnika i robocizny swapa w Samuraiu sa szpece co kreca silnik 2.4 TD do 140PS albo model RJ w benzynce tez polecam. Wiesz swap Toyoty na 220PS i 340Nm to jak juz nauczysz sie sie jezdzic tym autem :).
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-03-02, 19:29   

Jeszcze fajnym rozwiązaniem jest moim zdaniem Jimny. Delikatny lift, lepsze opony i można całkiem fajnie bawić się w terenie a auto jest nazwijmy to dalej cywilizowane. U nas w mieście już jeździ kilka cywilnych zarejestrowanych angoli - sam bym się teraz nad tym zastanowił, potem w teren nie szkoda bo ceny są dużo niższe niż wersji EU.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2016-03-02, 19:52   

Generalnie chodzi o to że Samuraia trzeba pokochać a uwierz mi my kochamy swoje Samuraie. To auto ma w sobie to coś czego nie da się wytłumaczyć, porównać czy zrozumieć to coś nazywa się duch ;-)

Ostatnio miałem chwilę słabości i postanowiłem kupić XJ 4.0 2000r ideał super hiper ale kanciak. Po przejażdżce stwierdziłem że jak to mówi Adam vel klarens " to nie jest auto terenowe" :-) Coś w tym jest. Wcześniej miałem przez rok YJ 2.5B ale sprzedałem w cholerę. Samurai to samurai bywa tak że go nienawidzisz a za chwilę kochasz ponad wszystko.

Co do springa owszem bywają chwile grozy (ja miałem) ale dobrze zrobiony spring np. by Krzykku lub zajxt robi robotę i zapewnia spokój wewnętrzny.

Decyzja i wybór należy do Ciebie. Idź za głosem serca ;-)
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-02, 19:57   

Jimny BARDZO nie lubi przechyłów :-p
Gorbi, To jest dobra opcja, ale nie jestem pewny czy jest to lepszy wybor od samca. Na pewno drozszy i w eksploatacji i w kupnie i czesci. Co do awaryjnosci samca jak piszesz to to nie jest psujacy sie ciagle samochod.Nawet jak psuje sie cos czesciej od toyoty, to czesci sa duzo tansze. Poza tym ten diesel 2,4 kopci tyle ropy, ze to szok. Czytalem ze w trasie potrawi spalic 15l ON. Gdzie Pajero spali Ci 10l 2,5 Diesel.

[ Dodano: 2016-03-02, 20:01 ]
Myszon, serce krzyczy kup Samuraia, to rozum ma problemy. :-D Spring na pewno nie od razu, ale zapamietam. Mowiles wczesniej prezesie ze resory OME zrobia robote. Wiec ile Ty bys chcial dac za 4 resory i 4 amory? :->
Jak nic wychodzi kolo 3k
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2016-03-02, 20:23   

Lala kupiła Honde i chyba nie narzeka

beaver beaver beaver beaver
Bobry są wszędzie
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2016-03-02, 20:44   

O ile pamiętam to oryginalne resory sprzedałem za 400zł a OME kupiłem za 1600zl jeszcze na FV to wiem że wyszło mi sporo poniżej tysiaka. Amory miałem od lublina po 50zl i 2 vitary troszkę droższe ale i tak tanio było.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-03-02, 21:07   

zajxt napisał/a:
Lala kupiła Honde i chyba nie narzeka

beaver beaver beaver beaver
Bobry są wszędzie


like

a co do autora tematu, co i rusz wygłaszasz dość kategoryczne sądy - typu:

Vector napisał/a:
Jimny BARDZO nie lubi przechyłów :-p


Vector napisał/a:
W vitarze, zeby doprowadzic zawieszenie przednie do ladu (czyt. Zeby sie przestalo ukrecac, urywac etc. Po kazdym wypadzie w teren) trzeba wydac ok. 6K. Wiec podziekuje.


Vector napisał/a:
Samiec jest wywrotny


Vector napisał/a:
Vitara jest wybitną skarbonką, jeśli chodzi o przedni napęd. Tak na prawdę żeby grało trzeba wszytsko fabryczne wymienić


I tak sobie myślę, że do głoszenia takich prawd to trzeba mieć bogate doświadczenie. Jak to z Tobą jest? Czym jeździłeś? Koledzy proponują Ci przejażdżki, co wydaje mi się najlepszą formą weryfikacji swoich założeń i zabobonów. Widzę trochę tendencję do dzielenia włosa na dziesiąte części i to tego łoniaka nawet coby trudniej było. Żeby nie było, że się Ciebie czepiam... patrzę raczej przez swoje okulary i podobne podejście doktoranckie do pewnych sprawach, gdzie później kluczowe okazuje się zrobienie czegokolwiek i finalnie wcale nie ma znaczenia od czego bym zaczął. Moim zdaniem z 4 stron tematu masz już takie kompendium, że jedynie jaka rada mi przychodzi jeszcze do głowy to: po prostu kup coś. Cokolwiek. I zacznij żyć.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-02, 21:20   

SamNaSamZSam, Przejażdżki oczywiście mam w planach, już podjąłem decyzję, tylko jeszcze się przejechać :-> . Co do moich doświadczeń to większość nie z własnego użytku, a oglądania i czytania forów. Owszem 4 strony tematu są wystarczające w 100%, ale temat sie ciągnie bo ciągle ktoś coś nowego napisze
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-03-03, 00:07   

vector,
Wyobraź sobie, że pyta cię nadobna białogłowa: czym jeździsz?
Odpowiadasz rocky/samurai. I z czym jej się kojarzy?
:mrgreen:

Rocky:


Samurai:


EDIT:
Vitara, czyli viagra (zwłaszcza w wersji long dobrze się kojarzy) :lol: :
Ostatnio zmieniony przez kostuch 2016-03-03, 00:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-03-03, 00:10   

Z czytania forum nic nie wywnioskujesz bo ja Ci powiem ze nie jezdzil bym samuraiem gdyby nie mial: silnika 1.6, sprezyny, wspomagania, blokady z tylu i przynajmniej kol 31cali, a np. Sam napisze Ci ze jst zadowolony z wolnossacego koromysla i resorow, i z tego co kojarze to chyba long. Ile ludzi tyle opini. Ja ze swoich spostrzerzen widze ze nie potrzebnie wsadzilem blokade na przod, i ze zalozylem nalewki niecale 32' zamiast silverstonow 33'.
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-03, 07:35   

rumun, Ty masz fabryczne mosty?
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-03-03, 07:40   

Fabryczne tylko z przodu polosie wzmacnianie z warki, a jak sie jeszcze niezdecydowales to kup uaza :-) mosty nie ukrecaja sie przy 33calach, duzy ,przestronny , 7-osobowy, fajne przelozenia tylko troche sporo pali :-)
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.