Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Pomoc przy przerabianiu na springi.
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2015-03-14, 20:07   

faktem jest ze winda strasznie oglupia i wyłacza myslenie ;-)
nie raz przekonaliusmy sie ze ci co na sile ciagali sie przez najwieksze bloto (bo bylo najprosciej) my robilismy to na kolach tyle ze z pogłówkowaniem :lol: :lol:
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-03-14, 20:40   

bart9018 napisał/a:
faktem jest ze winda strasznie oglupia i wyłacza myslenie ;-)


dokładnie, ale nie wystarczy jechać i powiedzieć sobie "nie używam" - żeby poczuć respekt do terenu trzeba jej fizycznie nie mieć "na stanie" bo inaczej to tak jak z moją żonką, jak widzę ją w majciach to nie mogę powstrzymać się żeby szczypnąć :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2015-03-14, 21:12   

Jesli do zmoty to mosty Toyoty odciazone Heavy Duty ale to juz spory wydatek. Z drugiej strony do lekkiej wyprawowki 8" przekładnie (ori LJ) wytrzymują napęd silnika 1GR-FE - czyli 245HP (czyli J12 na przykład).
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2015-03-15, 09:06   

Co byście poza toyota wrzucili za mosty do pieca 200HP?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-03-15, 09:10   

Jak do pieca to tylko Łazienkowski. Ponoć dobrze się pali ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-15, 10:23   

K 160
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-03-15, 10:52   

Gorbi napisał/a:
Jesli do zmoty to mosty Toyoty odciazone Heavy Duty ale to juz spory wydatek. Z drugiej strony do lekkiej wyprawowki 8" przekładnie (ori LJ) wytrzymują napęd silnika 1GR-FE - czyli 245HP (czyli J12 na przykład).


Widziales te mosty ?? jak mam komplecik akurat u siebie i poza odciazonymi polosiami z tylu zadnych wypasow nie ma, lby wielkie i waga jak w patrolu, blokady nie ma i poloski z przody jak w j7, nawet pasuja zamiennie. Za te sama kase sa mosty z gr, waga ta sama, mocniejsze w cholere i aftermarketowych klamorow do wyboru ile chcesz.

Pozdro
_________________
606468554
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2015-03-15, 12:23   

Widzialem,macalem i mialem w BJ70. Zasadnicze pytanie z jakiej toyoty masz te mosty. Jesli z HZJ-ta to polosie sa takie same jak w LJ po 91r. prod.
Odciazone polosie - piasta koła ma własne łożyskowanie, a półoś dołączona jest śrubami na zewnątrz, bardzo podobne to rozwiązanie do tego, jakie jest z przodu. Zaletą mostów HD toyoty jest to, że po ukręceniu ewentualnym zapinasz blokadę, i jedziesz dalej. Czego z mostem od LJ się zrobić nie da, bo półoś jest elementem trzymającym koło.
Info zaczerpniete z innego forum i potwierdzone u ludzi,ktorzy buduja auta na tych mostach.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-03-15, 12:27   

Gorbi napisał/a:
Widzialem,macalem i mialem w BJ70. Zasadnicze pytanie z jakiej toyoty masz te mosty. Jesli z HZJ-ta to polosie sa takie same jak w LJ po 91r. prod.
Odciazone polosie - piasta koła ma własne łożyskowanie, a półoś dołączona jest śrubami na zewnątrz, bardzo podobne to rozwiązanie do tego, jakie jest z przodu. Zaletą mostów HD toyoty jest to, że po ukręceniu ewentualnym zapinasz blokadę, i jedziesz dalej. Czego z mostem od LJ się zrobić nie da, bo półoś jest elementem trzymającym koło.
Info zaczerpniete z innego forum i potwierdzone u ludzi,ktorzy buduja auta na tych mostach.



Wyjete z pomotanej bj73, wiem co to odciazone polosie, zreszta na nich sie koncza zalety tych mostow, co do blokady to trzeba ja jeszcze zalozyc bo fabrycznie nie bylo. A waga jest masakryczna, jak sie uda to zatargam na wage i porownam z lj70.
_________________
606468554
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2015-03-15, 14:38   

chomik. napisał/a:
35kg+35kg (czyli most tył i przód), daje już 70 kg, dodatkowo większe opony, to też kilka kg, do tego nie wiem jaki planujesz zawias, ale jak jakieś kute radiusy np z landrovera, lub toyoty, to kolejne 40 kg na komplecie ... i jak tak dalej będziesz dokładał, to się może okazać, że bez sensu było się pchać w te mosty, bo szybciej i taniej by było zbudować sobie auto na LJ70 :mrgreen:


dokladnie tak jest... dobrze odchudzona LJ70 wazy 1400kg to tyle co Samurai na podzespolach Toyoty z duzymi kolami. Gdy zdalem sobiez tego sprawe/uswiadomili mnie to przy pierwszej okazji zamienilem samuraia na LJ70.
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-03-31, 21:26   

To chyba dociążaliście go betonem :)

[ Dodano: 2015-03-31, 21:28 ]
Nasze najcięższe auto to Vitara z nadwoziem, klatką , dwoma wyciągarkami dwie Optimy , 2,5 v6 z cholernie cieżkim automatem, i kołach 33 cale
waży 1320 kg.
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-31, 23:11   

Waga z kosmosu, auto Chomika z mostami Samuraiowymi waży ~930 kg, czyli dodając tą różnicę wagi mostów mamy 1000 kg bez wyciągarek.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
silas 
świeżak



Wiek: 40
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-04-17, 13:58   

pozwolę sobie odświeżyć temat i zapytam :)

radiusy z dyskoteki 1 te ze szpilką... jak mocujecie do ramy i mostu?
rozumiem, że szpilka ma mieć mocowanie pod ramą, a mocowania do mostu w miejscu mocowań resorów? przy takim ustawieniu i postawieniu auta "na kołach" czyli tak jak ma stać na springach wahacz wychodzi prawie poziomo. czy tak ma być? :) czy coś nie kumam i robię źle?
szczerze temat dość pilny - samiec na springach już stoi pozostaje cała reszta do zrobienia, a wymyśliłem sobie akurat że przód na dyskotekowych radiusach robię...
_________________
W Czarnobylu wiosna... Trawka się czerwieni, a ptaszki wesoło podszczekują...

Kto by przypuszczał, że po tylu latach posiadania samochodu będę miał w końcu taki do którego większość części da się kupić w Castoramie :D
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-04-17, 15:16   

silas napisał/a:
pozwolę sobie odświeżyć temat i zapytam :)

radiusy z dyskoteki 1 te ze szpilką... jak mocujecie do ramy i mostu?
rozumiem, że szpilka ma mieć mocowanie pod ramą, a mocowania do mostu w miejscu mocowań resorów? przy takim ustawieniu i postawieniu auta "na kołach" czyli tak jak ma stać na springach wahacz wychodzi prawie poziomo. czy tak ma być? :) czy coś nie kumam i robię źle?
szczerze temat dość pilny - samiec na springach już stoi pozostaje cała reszta do zrobienia, a wymyśliłem sobie akurat że przód na dyskotekowych radiusach robię...



Radiusy maja byc tak zamontowane zeby nie bylo kolizji z kolem na skrecie, przy szerokich mostach obok ramy, na waskich pod. Wahacz nie musi byc poziomo, za to most musi byc zamontowany z zachowaniem fabrycznych katow, min konta wyprzedzenia swoznia zwrotnicy, uklad kierowniczy musi miec zachowany trapez itd.
_________________
606468554
 
     
silas 
świeżak



Wiek: 40
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-04-18, 17:22   

mam most szeroki.
Czyli wychodzi na to że będę musiał nieco przyciąć mocowanie ramy do budy bo akurat tak mocując radiusa - obok ramy - ramię radiusa przechodzi tuż pod tym mocowaniem i nie będzie miał radius miejsca na pracę... ktoś tak miał?
_________________
W Czarnobylu wiosna... Trawka się czerwieni, a ptaszki wesoło podszczekują...

Kto by przypuszczał, że po tylu latach posiadania samochodu będę miał w końcu taki do którego większość części da się kupić w Castoramie :D
 
     
RR Łukasz 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-05-16, 15:29   

W temacie montażu radiusa ma ktoś zdjęcia mocowania do ramy. To wyjaśni wiele zagadek co i jak ma być. Bardzo bym był wdzięczny za foto jak macie zamontowane radiusy. Albo wklejcie w temacie albo poproszę na maila serwisujemy@gmail.com dzięki z góry:)
_________________
Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.

W wolnej chwili - DOBRA ZABAWA :)
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-05-20, 12:36   

jakie wały polecacie jako bazę do przeróbki i zastosowania w samuraiu na springu? Wały mają być wytrzymałe i stosunkowo łatwe w zastosowaniu/pasowaniu na flansze samuria M8. Fajnie gdyby kompensacja uszczelniona była na simeringach a nie gumie. Wały trafia do odpowiedniej firmy na skrócenie + wyważenie.

p.s.
podobno od toyoty lj70 stary rocznik są niezłe

http://olx.pl/oferta/wal-...D5-IDfiw6b.html
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2016-05-20, 19:48   

od terano przerabiaja i sa stosunkowo niedrogie
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2017-03-14, 18:27   

Taka mnie myśl naszła i może ktoś mi powie czy wachacze wleczone wzdłużne muszą symetrycznie wzgledem osi pojazdu?
Krótko mowiąc czy jeden wachacz może być bliżej bębna niż drugi np o 5 cm i adekwatnie jedno mocowanie wachacza pod rama z drugie na zewnatrz ?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-14, 19:47   

Zdecydowanie nie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.