Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-14, 21:37
Blokady
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-31, 17:52   Blokady

Czym się różni blokada Lock Right 1510 od LR 1530.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-10-31, 20:00   

lr1510 ma tylko koła koronowe co przy wytyranych dyfrach jest nie zbyt dobrym rozwiązaniem, 1530 ma 4 koła koronowe czyli wymieniamy te wytyrane co mamy w dyfrze.
ustawić 1510 odpowiednio to nie lada sztuka, osobiście nawet tego nie zamawiam bo problemy z tym są tylko...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-31, 21:58   

Dzięki.
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2011-11-01, 08:01   

Ja bym się nie podpisał pod tym.

1510 to zwykła stała blokada dyfra - wsadzona raz blokuje dyferencjał na amen (niebezpieczna dla półosi) - zamiast niej z powodzeniem można zaspawać satelity - wyjdzie taniej nawet w razie zrezygnowania z tego rozwiązania bo można później kupić satelity taniej niż ta blokada.

1530 to blokada która podczas dużych naprężeń np. ostre skręcanie na asfalcie - rozłącza się dzięki czemu nie ukręcimy półosi. Podczas rozłączenia słychać charakterystyczny strzał i niezłe dzwonienie w moście. Na pewno jest lepszym rozwiązaniem niż 1510 natomiast jeśli ktoś jeździ samurai'em także po drogach lokalnych, mieście to musi pomyśleć o ARB czyli blokadzie pneumatycznej załączanej tylko w razie potrzeby.

To moje zdanie.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-01, 10:17   

Myślę,że jeżeli nie będę szalał na zakrętach w mieście i w moście znajdzie się dobry olej LR da radę.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2011-11-01, 10:18   

1530 da radę, 1510 też da radę ale półosie ukręcisz albo dyfer wybuchnie i tyle. Jeśli już to kupuj 1530.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-01, 11:32   

Jeszcze raz dzięki.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-01, 12:37   

Myszon troszkę się mylisz w tym co piszesz :P z tą 100% blokadą to chyba Ci chodziło o minispoola ;)

to jest blokada oznaczona symbolem 1510:



natomiast to jest blokada o symbolu 1530:



tutaj całość 1530..:



jak widać blokady te różnią się zawartością tak jak pisałem jena ma 2 koła koronowe 2ga 4ry, w przypadku tej 1wazej (1510) wykorzystujemy koła koronowe te zewnętrzne do których wchodzi w dyfrze wieloklin półosiek z naszego dyferencjału czyli te które tam już są, problem polega na tym iż taką blokadę i jej prawidłowe działanie reguluje się podkładkami, wymiary tych kół które tam fabrycznie są montowane nie zawsze są takie jak by to powertrax chciał w dodatku zdarza się iż wypustki są powycierane co przy współpracy z nowymi elementami blokady 1510 daje różne rezultaty, czasami udaje się to ustawić czasami nie i albo się blokada blokuje nie wtedy co trzeba albo w ogóle się nie blokuje albo nadmiernie zużywa...
Problem ten nie występuje w blokadzie o symbolu 1530 (2gie zdjęcie) ponieważ jest to dopasowana do siebie całość (zewnętrzne koła koronowe wymieniamy na te dostarczone w pudełku), wew. koło koronowe pasuje do zewnętrznego i pod względem wymiaru i wypustek bo powstały w jednym procesie produkcyjnym, łatwiej to ustawić i jak się nie ma krzywego mostu to raczej nie ma z tym problemu i w tym cała różnica pomiędzy tymi blokadami, żadna z nich z założenia nie jest całkowitą blokadą 100% która się nie rozłącza, chyba miałeś w tym przypadku tak jak pisałem wcześniej na myśli minispoola.

Myślę, że temat został wyczerpany.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-11-01, 17:20   

slavok :mrgreen:
myszon :-(

heheh......1510 używa naszych nie bójmy sie tego słowa podjechanych części wiec i rezultaty w niej są rożne.... ale i 1530 tez się zacznie dziwnie zachowywać stuki trzaski ..... to ich urok
po zaspawaniu niestety tracimy i tak mały komfort po czarnym a i terenie mamy ograniczony skręt
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2011-11-02, 09:53   

Mój błąd. Myślałem że mini spool to 1510 - sorki.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-11-02, 14:14   

Na 1530 w zakrętach nie ma być strzałów tylko charakterystyczne terkotanie, coś ja w rowerze, gdy nie pedałujemy tylko głośniejsze i z niższym tonem. Oczywiście pod warunkiem odpuszczenia gazu w zakręcie, inaczej blokada będzie załączona.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-02, 16:35   

Trzeba będzie się nauczyć jeździć w zakrętach po czarnym.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-11-03, 07:38   

Zawias napisał/a:
Trzeba będzie się nauczyć jeździć w zakrętach po czarnym.


Największe problemy miałem na początku z ruszaniem ze skręconymi kołami na skrzyżowaniach. Trzeba wyczuć ile gazu można dać żeby blokada jeszcze miała szansę się rozłączać.
 
     
Johny 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 54
Skąd: Hutki k. Częstochowy
Wysłany: 2011-11-07, 17:02   

Koledzy mam pytanie mam już jakiś czas LR 1530 i z początku było spoko a teraz nawet jak ostro ruszam to nie zawsze zapina tylko przeskakuje , rozebrałem most i 2 sprężynki były w kawałkach reszta ok jak myślicie to tylko kwestia sprężyn?
bo znajomy mi mówił że to może jest wina łożysk lub tego że było za ciasno upchane?
_________________
Samurai simex 32" , 2xblokada , sprężyna , spidertrax itp :-)
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-07, 19:45   

wymien sprężynki i ustaw tak jak w instrukcji piszą, łożyska i to czy most jest prosty też wypada sprawdzić :P
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-11-08, 10:22   

Tylne półosie często bywają krzywe. Dopóki nie założyć na tokarkę to ciężko to zobaczyć.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Johny 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 54
Skąd: Hutki k. Częstochowy
Wysłany: 2011-11-08, 14:43   

To też sprawdzę mam 2 komplety to podmienie bo strasznie mnie to denerwuje
_________________
Samurai simex 32" , 2xblokada , sprężyna , spidertrax itp :-)
 
     
Damianwa 
nowicjusz
Zmota



Wiek: 42
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 50
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2011-11-11, 19:38   

Ja tam mam mini spoola i jest git :-) nic się nie urywa nie ukręca i też trochę po czarnym śmigam ;-) kolega już tak śmiga 2 lata po rajdach i też się nic nie dzieje trzeba tylko uważać żeby z miękkiego na twarde za ostro nie wpadać bo wiadomo co się może zdarzyć :-)
_________________
Samurai 95r. 1.8is, skrzynia bmw, reduktor 4.16, blokada przód arb, blokada tył arb, przód wyciągarka star, tył wyciągarka kingone TDS-9.5H, mosty lj70, opony Silverstone MT117 XTREME 35x11.5R15, masa 1450 kg
 
 
     
bastust 
nowicjusz


Wiek: 50
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 26
Skąd: Katowice okolice
Wysłany: 2011-12-16, 22:48   

slavok napisał/a:
Myszon troszkę się mylisz w tym co piszesz :P z tą 100% blokadą to chyba Ci chodziło o minispoola ;)

to jest blokada oznaczona symbolem 1510:
[url=http://img845.images...510.jpg]Obrazek[/URL]


natomiast to jest blokada o symbolu 1530:
Obrazek


tutaj całość 1530..:
[url=http://img713.images...ht2.jpg]Obrazek[/URL]


jak widać blokady te różnią się zawartością tak jak pisałem jena ma 2 koła koronowe 2ga 4ry, w przypadku tej 1wazej (1510) wykorzystujemy koła koronowe te zewnętrzne do których wchodzi w dyfrze wieloklin półosiek z naszego dyferencjału czyli te które tam już są, problem polega na tym iż taką blokadę i jej prawidłowe działanie reguluje się podkładkami, wymiary tych kół które tam fabrycznie są montowane nie zawsze są takie jak by to powertrax chciał w dodatku zdarza się iż wypustki są powycierane co przy współpracy z nowymi elementami blokady 1510 daje różne rezultaty, czasami udaje się to ustawić czasami nie i albo się blokada blokuje nie wtedy co trzeba albo w ogóle się nie blokuje albo nadmiernie zużywa...
Problem ten nie występuje w blokadzie o symbolu 1530 (2gie zdjęcie) ponieważ jest to dopasowana do siebie całość (zewnętrzne koła koronowe wymieniamy na te dostarczone w pudełku), wew. koło koronowe pasuje do zewnętrznego i pod względem wymiaru i wypustek bo powstały w jednym procesie produkcyjnym, łatwiej to ustawić i jak się nie ma krzywego mostu to raczej nie ma z tym problemu i w tym cała różnica pomiędzy tymi blokadami, żadna z nich z założenia nie jest całkowitą blokadą 100% która się nie rozłącza, chyba miałeś w tym przypadku tak jak pisałem wcześniej na myśli minispoola.

Myślę, że temat został wyczerpany.

Witam,
Koledzy mam ogromna prośbę kupiłem LR1530 jakiś czas temu a ona nadal leży w garażu zamiast z tyłu Samiego.
Czy ktoś może podzielić się wiedzą krok po kroku jak ja założyć , jaki przyrząd do tego kupić itd..
Najbardziej mnie przeraża ustawienie tego luzu na ataku :(
Zawsze wszystko sam motałem ale łap do mostów nigdy nie wkładałem .
Z góry dziękuje za pomoc.
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-12-16, 23:13   

http://chomikuj.pl/offroad4x4/Instrukcje*2c+schematy/SUZUKI+Samurai*2c+Vitara*2c+Jimny/instrukcja_montazu_lock_right,206786512.pdf

tam masz plik: instrukcja montażu lock right.
Po włosku chyba ale zdjęcia krok po kroku
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.