lr1510 ma tylko koła koronowe co przy wytyranych dyfrach jest nie zbyt dobrym rozwiązaniem, 1530 ma 4 koła koronowe czyli wymieniamy te wytyrane co mamy w dyfrze.
ustawić 1510 odpowiednio to nie lada sztuka, osobiście nawet tego nie zamawiam bo problemy z tym są tylko...
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
1510 to zwykła stała blokada dyfra - wsadzona raz blokuje dyferencjał na amen (niebezpieczna dla półosi) - zamiast niej z powodzeniem można zaspawać satelity - wyjdzie taniej nawet w razie zrezygnowania z tego rozwiązania bo można później kupić satelity taniej niż ta blokada.
1530 to blokada która podczas dużych naprężeń np. ostre skręcanie na asfalcie - rozłącza się dzięki czemu nie ukręcimy półosi. Podczas rozłączenia słychać charakterystyczny strzał i niezłe dzwonienie w moście. Na pewno jest lepszym rozwiązaniem niż 1510 natomiast jeśli ktoś jeździ samurai'em także po drogach lokalnych, mieście to musi pomyśleć o ARB czyli blokadzie pneumatycznej załączanej tylko w razie potrzeby.
Myszon troszkę się mylisz w tym co piszesz :P z tą 100% blokadą to chyba Ci chodziło o minispoola ;)
to jest blokada oznaczona symbolem 1510:
natomiast to jest blokada o symbolu 1530:
tutaj całość 1530..:
jak widać blokady te różnią się zawartością tak jak pisałem jena ma 2 koła koronowe 2ga 4ry, w przypadku tej 1wazej (1510) wykorzystujemy koła koronowe te zewnętrzne do których wchodzi w dyfrze wieloklin półosiek z naszego dyferencjału czyli te które tam już są, problem polega na tym iż taką blokadę i jej prawidłowe działanie reguluje się podkładkami, wymiary tych kół które tam fabrycznie są montowane nie zawsze są takie jak by to powertrax chciał w dodatku zdarza się iż wypustki są powycierane co przy współpracy z nowymi elementami blokady 1510 daje różne rezultaty, czasami udaje się to ustawić czasami nie i albo się blokada blokuje nie wtedy co trzeba albo w ogóle się nie blokuje albo nadmiernie zużywa...
Problem ten nie występuje w blokadzie o symbolu 1530 (2gie zdjęcie) ponieważ jest to dopasowana do siebie całość (zewnętrzne koła koronowe wymieniamy na te dostarczone w pudełku), wew. koło koronowe pasuje do zewnętrznego i pod względem wymiaru i wypustek bo powstały w jednym procesie produkcyjnym, łatwiej to ustawić i jak się nie ma krzywego mostu to raczej nie ma z tym problemu i w tym cała różnica pomiędzy tymi blokadami, żadna z nich z założenia nie jest całkowitą blokadą 100% która się nie rozłącza, chyba miałeś w tym przypadku tak jak pisałem wcześniej na myśli minispoola.
Myślę, że temat został wyczerpany.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
heheh......1510 używa naszych nie bójmy sie tego słowa podjechanych części wiec i rezultaty w niej są rożne.... ale i 1530 tez się zacznie dziwnie zachowywać stuki trzaski ..... to ich urok
po zaspawaniu niestety tracimy i tak mały komfort po czarnym a i terenie mamy ograniczony skręt
Na 1530 w zakrętach nie ma być strzałów tylko charakterystyczne terkotanie, coś ja w rowerze, gdy nie pedałujemy tylko głośniejsze i z niższym tonem. Oczywiście pod warunkiem odpuszczenia gazu w zakręcie, inaczej blokada będzie załączona.
Trzeba będzie się nauczyć jeździć w zakrętach po czarnym.
Największe problemy miałem na początku z ruszaniem ze skręconymi kołami na skrzyżowaniach. Trzeba wyczuć ile gazu można dać żeby blokada jeszcze miała szansę się rozłączać.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Gru 2010 Posty: 54 Skąd: Hutki k. Częstochowy
Wysłany: 2011-11-07, 17:02
Koledzy mam pytanie mam już jakiś czas LR 1530 i z początku było spoko a teraz nawet jak ostro ruszam to nie zawsze zapina tylko przeskakuje , rozebrałem most i 2 sprężynki były w kawałkach reszta ok jak myślicie to tylko kwestia sprężyn?
bo znajomy mi mówił że to może jest wina łożysk lub tego że było za ciasno upchane?
Ja tam mam mini spoola i jest git nic się nie urywa nie ukręca i też trochę po czarnym śmigam kolega już tak śmiga 2 lata po rajdach i też się nic nie dzieje trzeba tylko uważać żeby z miękkiego na twarde za ostro nie wpadać bo wiadomo co się może zdarzyć
jak widać blokady te różnią się zawartością tak jak pisałem jena ma 2 koła koronowe 2ga 4ry, w przypadku tej 1wazej (1510) wykorzystujemy koła koronowe te zewnętrzne do których wchodzi w dyfrze wieloklin półosiek z naszego dyferencjału czyli te które tam już są, problem polega na tym iż taką blokadę i jej prawidłowe działanie reguluje się podkładkami, wymiary tych kół które tam fabrycznie są montowane nie zawsze są takie jak by to powertrax chciał w dodatku zdarza się iż wypustki są powycierane co przy współpracy z nowymi elementami blokady 1510 daje różne rezultaty, czasami udaje się to ustawić czasami nie i albo się blokada blokuje nie wtedy co trzeba albo w ogóle się nie blokuje albo nadmiernie zużywa...
Problem ten nie występuje w blokadzie o symbolu 1530 (2gie zdjęcie) ponieważ jest to dopasowana do siebie całość (zewnętrzne koła koronowe wymieniamy na te dostarczone w pudełku), wew. koło koronowe pasuje do zewnętrznego i pod względem wymiaru i wypustek bo powstały w jednym procesie produkcyjnym, łatwiej to ustawić i jak się nie ma krzywego mostu to raczej nie ma z tym problemu i w tym cała różnica pomiędzy tymi blokadami, żadna z nich z założenia nie jest całkowitą blokadą 100% która się nie rozłącza, chyba miałeś w tym przypadku tak jak pisałem wcześniej na myśli minispoola.
Myślę, że temat został wyczerpany.
Witam,
Koledzy mam ogromna prośbę kupiłem LR1530 jakiś czas temu a ona nadal leży w garażu zamiast z tyłu Samiego.
Czy ktoś może podzielić się wiedzą krok po kroku jak ja założyć , jaki przyrząd do tego kupić itd..
Najbardziej mnie przeraża ustawienie tego luzu na ataku :(
Zawsze wszystko sam motałem ale łap do mostów nigdy nie wkładałem .
Z góry dziękuje za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum