Witam.Na forum toczy się zagorzała dyskusja o skuteczności spartaków i LRów, ale tak naprawdę nie można tego nigdzie dostać, a przynajmniej w normalnych pieniądzach. Czy ktoś robi te blokady na zamówienie, albo wie gdzie to dostać.
Koledzy, mam krókie pytanko. Czy blokada typu Lockright nieistotne czy 1510 cz 1530, jeśli przeznaczona do Samuraia, pasuje do mostów nieistotne jakie przełożenie mamy w środku? Mam w samuraiowskich mostach vitarowskie talerze i ataki 5,125 (tak naprawdę mam je jeszcze na półce w garażu, ale już wkrótce...) i zastanawiam się czy jeśli zamówię sobie LR 1530 do Samuraiato czy da radę tego LR tam wpakować czy może powinienem zamówić LR do Vitary
_________________ "Ass, gas or cash - no one rides for free"
Zmieniając przełożenia podmieniasz wałek atakujący i talerz, mechanizm dyferencjału - a co za tym idzie satelitki/koła koronowe/kosz pozostają te same więc wrzucasz tam LR1510 czy tam 1530.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Koledzy, mam krókie pytanko. Czy blokada typu Lockright nieistotne czy 1510 cz 1530, jeśli przeznaczona do Samuraia, pasuje do mostów nieistotne jakie przełożenie mamy w środku?
nie odbierz tego jako złośliwość. Proponuję zapoznać się z budową mostu to wyjaśni twoje wątpliwości, a przy okazji pochytasz jak działa LR a jak otwarty dyferencjał.
[ Dodano: 2015-01-09, 18:05 ]
przemo41 napisał/a:
...., ale tak naprawdę nie można tego nigdzie dostać, a przynajmniej w normalnych pieniądzach. Czy ktoś robi te blokady na zamówienie, albo wie gdzie to dostać.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Dzięki Manolo za fotki...
Właśnie pod wpływem Twojej foto-relacji kliknąłem kup teraz i przyjedzie do mnie niebawem taki sam HF : )
Zgłoszę się po porady instalacyjne, bo widzę że książkowo zaatakowałeś temat.
Dzięki Manolo za fotki...
Właśnie pod wpływem Twojej foto-relacji kliknąłem kup teraz i przyjedzie do mnie niebawem taki sam HF : )
Zgłoszę się po porady instalacyjne, bo widzę że książkowo zaatakowałeś temat.
Jedyny problem jaki napotkałem to mocowanie w główce mostu. Jako ze to są wymiary amerykańskie w calach ja prze-gwintowałem to na nasz M12 a reszta idzie gładziutko. Jeśli masz gwintownik 13 to zrobisz bez ja nie miałem. No i talerz musisz zagotować to wchodzi gładziutko.
Pozdrawiam
_________________ Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
tam jest gwint calowy 1/4 cala! a nie jakieś M12 czy M13.
Chcesz powiedzieć był. Ja przeszedłem na system metryczny. . Średnica to 13 mm ja to zmniejszyłem do 12mm i nagwintowałem. Mam bardzo duży zestaw gwintowników ale nie calowych. Teraz wiec jest 12. Czytaj zatem uważnie.
Ja akurat mam skąd pożyczyć calowy ;). Prywatnie też calowych nie mam.. bo i po co ;)
Mam pytanie.. ten przewód miedziany na pewno Ci nie koliduje w tej pozycji? Jakie masz przełożenia?
Przełożenia mam standardowe bo ja zmieniłem reduktor na 4:9:1. Główkę mostu wsadziłem w pochwę pokręciłem. Wygląda na to że jest git i o nic nie haczy. Jak na razie wszystko hula i mam nadzieje że tak będzie.
Pozdrawiam
_________________ Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-04-28, 22:12
Mam budżet - 2k i wybór winda lub blokada przód. Raczej wybiore blokadę. Pytanie tylko czy na 22frezy czy na 26 frezów dochodzi motane półosi (niechętnie). Macie blokady na seryjnych półosiach z przodu? Nie chciałbym pakować się w wymianę półosi przednich na spidertrax-y, a jak kupię blokadę na oryginalne 22 frezy i okaże się że półosie nie dają rady to będzie problem. Manolo - jak Ty postąpiłeś?
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-04-28, 22:28
nie wiem jak użytkujesz samochód ale z mojego doświadczenia (nie dużego jeszcze, ale jest) jeżdże troche po rajdach i blokada przód przydaje sie ale myśle że jak do rajdu i jazdy w klasie bez wyciągarki, jest to nie potrzebne
w wyczynie liczy sie masa i wielkość kół
jeżeli chodzi już o klase z wyciągarkami no to blokada już jest bardziej przydatna niż w wyczynie.
my jak jeździmy na rajdach na dwa, trzy samochody praktycznie z tymi samymi silnikami i kołami no to szczerze mówiąc mój z blokadą na przód nie wyróżnia sie od samochodu zajxt , robo czy barta.
jeżeli padnie wybór na winde to jest ona dużo bardziej przydatna gdy czesto jeździsz w terenie sam i jak sie utopisz to masz wieksze pole do popisu z wycagnieciem sie.
aha no i jeżeli masz te koła 235, to półosie powinny wytrzymać, oczywiście jeżeli umiejętnie bedziesz używał tej blokady
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-04-28, 23:03
na razie zero rajdów ale w przyszłym roku zamierzam to zmienić, (samochód wymaga jeszcze sporo uwagi). Blokada przód musi dawać radę w błocie i na podjazdach bo to w końcu czwarte koło do ciągnięcia. Winda dojdzie tak czy inaczej - kwestia czasu. Opony też docelowo będą 31" simexopodobne. a półosi zmieniać nie planowałem, stąd pytanie czy dadzą radę i nie będę załował że nie wybrałem blokady na 26 frezów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum