Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 23 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-23, 17:43 Dyferencjał
Witam
W tylnym dyferencjale wysypały mi się łożyska. Mam dwa rozwiązania kupić używany lub oddać do regeneracji.
Słyszałem że wymiana łożysk to nie taka łatwa sprawa. Co zrobić? Może ktoś już przerabiał ten temat i podzieli się doświadczeniem.
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 23 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-23, 18:17
Zgadza się. Orientowałem się już w cenach. Tylko czy kupić używany dyferencjał (nie wiadomo ile jeszcze podziała) czy oddać do regeneracji.
Nie wiem ile może kosztować taka regeneracja i czy warto.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-23, 18:27
Zależy w jakim stanie jest u Ciebie para kół.Jeżeli jest do bani to naprawa jest nieopłacalna.Jeżeli same łożyska to koszt całkowity ok.350 zł.przy wyjętej główce.
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 23 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-23, 18:38
Dyferencjał mam już wymontowany. Jak dla mnie to stan zębatek jest bardzo dobry. Głowy nie dam bo się na tym aż tak nie znam.
A może wiesz kto lub gdzie zajmuje się regeneracją? Najlepiej Warszawa lub okolice.
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 23 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-23, 21:33
Poszukam. Jak by ktoś miał inne pomysły czekam na propozycje.
[ Dodano: 2012-04-30, 10:13 ]
Podsumowanie
Podzielę się z wami jak zakończyła się historia z dyferencjałem.
Jeśli chodzi o koszt naprawy/regeneracji wyszedł stosukowo nieduży
Łożyska na wałku ataku (30306A i 30307A) 55zł + uszczelniacz (40x72x10) ja zastosowałem dwa (40x72x7) 10zł + wymiana
Regeneracja dyferencjału została przeprowadzona u Emila (nick emil100) skusiłem się od razu na Jego blokadę automatyczna (strzał w dziesiątkę POLECAM)
Koło zębate i zębatka na wałku okazały się być już wyrobione chodź wyglądają idealnie (to jest moja opinia a nie do końca się na tym znam) a do tego luz osiowy na wałku ataku (wyrobił się). Powinienem też wymienić łożyska boczne które są dość drogie i można je chyba dostać tylko przez ASO. Zostały wiec wymienione łożyska na wałku i uszczelniacz, reszta musi się na razie trzymać kupy a Ja powoli rozglądam się za „nowym” dyfrem.
Wnioski
Naprawa czy Wymiana ?
Moim zdaniem najpierw trzeba się skupić na naprawie ale aby od tego zacząć trzeba być w 100% pewnym stanu swojego dyferencjału. Jak się na tym nie znasz to niech ktoś oceni łożyska, zębatki i stan dyfra.
Jeśli już chodzi o samą wymianę jeżeli nie masz odpowiednich narzędzi (narzędzie do pomiaru luzu, prasę do wybicia wałka) to raczej się za to nie bierz sam można zepsuć i nic z tego dobrego nie wyjdzie.
Parę przydatnych informacji:
Ceny używanych dyferencjałów zaczynają się od około 250 zł
Łożyska i uszczelniacze kupowałem w „JMB Łożyska” Warszawa ul. Grochowska 285 tel.22 810 31 71
Wymiana u Emila
Złożenie wszystkiego do kupy przydomowy „Garaż”
Chciałem bardzo Podziękować Emilowi za kawał dobrej roboty i szybką akcję
oraz Kostuch-owi za zaangażowanie w temat
Nie reklamuję żadnej firmy, informacje maja pomóc w znalezieniu i dostaniu części.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum