Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:52
Tylne hamulce bębnowe - wątpliwości
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-11-25, 08:34   Tylne hamulce bębnowe - wątpliwości

Witam

Po kupnie Samiego pomału doprowadzam go do poziomu minimalnej sprawności technicznej akceptowalnej dla mnie. Kolejny etap to hamulce tylnie. Zwaliłem bębny i mym oczom ukazał się widok nędzy i rozpaczy.



I od razu targnęły rozterki czy one są prawidłowo złożone, bo z jednej strony chyba tak, bo linka od ręcznego inaczej by wchodziła pod prąd i była za krótka, ale tłoczek jest pod skosem do dołu i chyba będą problemy z jego odpowietrzeniem, bo odpowietrznik nie jest w najwyższym punkcie.

A że w tym samochodzie znalazłem już kilka rozwiązań "wiejskiego tunigu" to tak się zastanawiam.

Czy to jest prawidłowo złożone? Może się czepiam .
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-11-25, 10:05   

Z tego co pamiętam to koledzy z forum to może cylinderek może występować na górze i na dole w zależności czy to samurai/santana
Ja mam też na dole
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-11-25, 23:52   

Rzeczywiście tak jest montowany potwierdziłem to oglądając filmik o produkcji, tam przy końcu widać hamulce od tyłu.

Dzięki za pomoc
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-25, 23:56   

Pewnie chodzi o to by cieknący cylinderek nie zalewał szczęk i linka ręcznego była wysoko.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Vergaser 
nowicjusz
Vergaser



Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 31
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-11-26, 23:24   

Tak , jest to plus. Ale jest przewód hydrauliczny : poniżej pochwy mostu,nisko,wystaje często poza obrys koła,łatwy do urwania w terenie,moim zdaniem jednak japońskie lepszePozdr.
_________________
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-26, 23:34   

Zawias napisał/a:
Pewnie chodzi o to by cieknący cylinderek nie zalewał szczęk i linka ręcznego była wysoko.


to nie ma znaczenia, jak się leje to się leje po bębnie i tak wszystko jest zasrane płynem, czy olejem z puszczającego uszczelniacza.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-26, 23:44   

Jasne,że tak ale jakąś teorię trzeba założyć czemu to tak ktoś kiedyś skonstruował.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-26, 23:47   

Nie mam pojęcia co konstruktor miał na celu stosując takie rozwiązanie, przecież podczas brodzenia w wodzie czy błocie cylinderek umieszczony na dole jest bardziej narażony na wszelaki syf dostający się do bębna.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-26, 23:51   

A co sądzisz na temat rozwiązań w nowych autach-przejście na wahacze zamiast wymiennych samych sworzni ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Vergaser 
nowicjusz
Vergaser



Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 31
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-11-27, 00:45   

To proste koledzy,nowe auta są obliczone na 3-4 lata ,a potem na śmietnik. Jak obecnie pralki lodówki itp. A za recykling i tak my zapłacimy.Więc po co im wymienne sworznie?
_________________
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-27, 13:59   

Zawias napisał/a:
A co sądzisz na temat rozwiązań w nowych autach-przejście na wahacze zamiast wymiennych samych sworzni ?

Myślę, że to jawne skurw....wo mające na celu wyciągnięcie większej kasy od właścicieli.... bo po co wymieniać sworzeń za ~70zł jak można nabić kabze zmuszając ludzi do kupowania całego wahacza za 300-500zł...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
Ostatnio zmieniony przez slavok 2015-01-28, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-27, 14:18   

W pełni się zgadzam.To wyrywanie kasy na wydrę w majestacie prawa.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-26, 09:55   

W hamulcach wymieniłem praktycznie wszytko co się ruszało, stare zostały tylko bębny, Co źle zrobiłem, bo mam taki efekt że teraz potrafi mi blokować albo jedno albo drugie koło jak jadę do przodu albo do tyłu, głównie na zimno. Jak depnę hamulec to się odblokowują.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.