Co prawda temat trapów pojawia się w poście o wyposażeniu off roadowym, jednak sądzę że jest to temat do osobnej dyskusji.
O zaletach trapów chyba nikomu mówić nie trzeba.
Jadąc w teren jednym samochodem bez wyciągarki, mogą wybawić nas z niejednej opresji (współpracując z łopatą i hiliftem oczywiście)
Jeśli mamy solidny bagażnik dachowy nie ma problemu z transportem (to dla tych co będą krzyczeć że są wielkie i nie ma ich kaj upchać )
Planuje owo ustojstwo samemu zmotać, ale nim rozpocznę prace, chciałbym popytać.
Czy ma ktoś z forum na stanie, coby fotkę zamieścić?
Wszelkie pomysły, spostrzeżenia i temu podobne mile widziane
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-29, 22:12
Ja zamówiłem dwa odcinki po 1.40 blach ryflowanych-takich jakie daje się na schody.Z przesyłką zapłaciłem 200 zł.Mogę Ci podać tel.:519768457.Jak powiesz,że na trapy,to facet wie co Ci przysłać.
Ja zamówiłem dwa odcinki po 1.40 blach ryflowanych-takich jakie daje się na schody.Z przesyłką zapłaciłem 200 zł.Mogę Ci podać tel.:519768457.Jak powiesz,że na trapy,to facet wie co Ci przysłać.
Dzięki.
A jaka grubość, materiał i waga?
Zastanawia mnie jak na śniegu będzie robić.
Myślałem o wyspawaniu "drabinek" z kątowników; dwa główne z 40x40x1500mm a poprzeczne z 30x30x400mm.
Trzeba by to jeszcze wagowo sprawdzić, ale myślę że ok.10'cio kg (x2) trap, nie robi tragedii.
W stanie spoczynku mogą służyć za bagażnik dachowy, tylko razem dwa trapy spiąć i uchwyty do rynienek dokręcić.
Problemy to opór powietrza przy dużych prędkościach i dodatkowe szkody podczas dachowania
Hej Koledzy
Trapy to moim zdaniem nieodzowna rzecz, nieraz tylko z ich pomocą można pokonać przeszkodę (typu głęboki wąski rów/rzeczka). Dlatego też myślę o zmotaniu kompletu trapów. W oko wpadł mi ostatnio podest do rusztowania - taki blaszany z dziurowaną powierzchnią "antypoślizgową". Takie coś można pewnie kupić za flaszkę u jakiegoś ciecia czy majstra z budowy. Pytałem też w firmie stawiającej i wypożyczającej rusztowania i mają takie niepotrzebne egzemplarze (np urwane zaczepy itp) do oddania po ok 50zl/szt. Trap taki ma ok 240cm długości, więc po przecięciu na pół wychodzą idealnie dwa trapy 120cm (wejdzie nawet do budy w poprzek). Wadą takiego rozwiązania byłaby ew. grubość trapu - po bokach są wzmacniające ścianki o wys ok 8cm, które trzeba by przyciąć albo podgiąć pod spód.
I co sądzicie o takim rozwiązaniu? Chyba dobra opcja za 50zl :)?
z moich trapow korzysta i kolega co ma defa , i jeden z patrola wyprawowego (prawie 3 tony)
i kratki schodowe sie nie sprawdziły , nie mozna ich nawet pospawac migomatem alboja sie nie znam na spawaniu ocynkowanej blachy ;D (do samego samuraia jeszcze da rade ale max 1 metr - ta grubsza kratka koło 3 cm )
podest do rusztowania mam ale raz tylko go wykorzystalem i mu nie ufam na dłuższą metę , za dużo rzeźbic trzeba
najlepsze są trapy które zrobil kolegi dziadek - ramka z profila 2x2 zdaje sie i płaskowniki co pare centymetrów
łatwo sie wyrywa z błota i na razie fajnie wytrzymuje
żeby wyrwac kratke schodową z błota trzeba 2 osoby lub mistrza martwego ciągu :P
wczesniej miałem długosc taka jak sie miesci na styk między nadkola , dociskałem fotelem który z tyłu miałem a teraz mam zamiar robic uchwyt na koło zapasowe by w pionie stało w środku i do niego będą trapy na motylki lub jakies quick fisty zamontowane
Nie pamiętam już skąd to mam, może z Rajdy4x4. Osoba która to projektowała podeszła sensownie do tematu i projekt jest wykonany z dobraniem odpowiednich materiałów i obliczeniami wytrzymałościowymi.
Do kompletu są jeszcze projekty trapów pod wranglera i patrola.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-05-30, 11:01
Odgrzewam, czy może ktoś testował trapy tego producenta http://trapy.pl ?
Dzięki za info
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
zastanawiam się, jak mocno trzeba się natrudzić, żeby taką kratownicę wykleić z błota
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-05-30, 14:45
SamNaSamZSam napisał/a:
jeśli nie jesteś mistrzem martwego ciągu jak to ktoś wcześniej trafnie określił to może można linkę podczepić, do haka i w pedał :)
albo wziąć roket fjuel, dabel blasta i stjeki Burnjeki
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
takie trapy z podestów z kratki ma kolega co lata uazem i nic się nie dzieje z nimi ani nie wygięły się ani nic ,a z wyciąganiem z błota też niema większego problemu ,poprzez to że jest to kratka to się nie zasysa
_________________ Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
Ja mam takie, i jestem bardzo zadowolony. Co do wyciągani z błota to niema tragedi tylko trzeba pamiętać żeby że do nich koniecznie trzeba zakładać rękawiczki, bo posypka jest bardzo ostra i łatwo się skaleczyć. Najważniejsze że są uniwersalne, piaskowo-błotne i jak trzeba przez rów przejechać ... Wytrzymują ciężar nawet GR-a.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum