Wysłany: 2010-10-30, 19:52 Na co zwrócić uwagę przy zakupie terenówki
W terenówkach najważniejsze są rama, zawieszenie, napędy i silnik. Buda ma mniejsze znaczenie.
1. Sprawdź jak samochód odpala na zimno, jaki dymek idzie z rury wydechowej i ile go jest. Po kilku sekundach dymienia ma nie być.
2. Połóż się pod samochodem i sprawdź luzy na wałach napędowych. Góra-dół, oraz wokół osi obotu. Luzów brak - ok, maleńkie - też dobrze.
3. Jeśli jest możliwość ustawienia skrzyni w położeniu N - neutralna, to zrób to i wrzucaj, sprawdź po kolei wszystkie biegi od 1 do 5. Nie bój się, samochód będzie stał w miejscu. Skrzynia ma być cicha. W przypadku Land Rovera może być na 5 biegu słyszalny świst - ale niewielki.
4. Zobacz czy podczaj jazdy na obciążeniu (ruszanie albo jazda pod górę) nie kopci z rury.
5. Podczas ruszania słuchaj uważnie, nie powinno być żadnych stuków i puków.
6. Podczas jazdy sprawdź czy samochód jedzie prosto, czy podczas hamowania nie ściąga go na boki, czy układ kierowniczy pracuje sprawnie i autko nie myszkuje.
7. Podnieś samochód na podnośniku, poruszaj kołami prawo-lewo, góra-dół, nie powinno stukać, czyli łożyska ok.
8. Sprawdź ramę czy nie ma skrzywień, śladów spawania. Rdza zewnętrzna na ramie to norma, ale dziury są niedopuszczalne. Ostukaj ramę młotkiem, nie bój się, jak jest dobra nic jej nie będzie. A ma być dobra!
9. Silnik jak jest ciepły powinien trzymać temperaturę. Standardowo w połowie skali.
10. Obejrzyj budę. Zadrapania to pryszcz. Małe bąble pod lakierem również. Pordzewiała podłoga w bagażniku, nadkola zewnętrzne albo wewnętrzne (podnieś dywaniki kierowcy i pasażera) to też nie problem ale powód żeby zbić z ceny.
11. Przejedź się po przynajmniej szutrowej drodze, sprawdź jak pracuje zawieszenie, czy nie ma stuków i dobrze wybiera nierówności. Włącz przedni napęd (jeśli nie jest stały).
12. Na trawie bądź błotku włącz blokadę osi (jeśli jest) i sprawdź czy podczas ostrzejszego ruszania na pełnym skręcie auto zostawia dwa ślady.
13. Mosty mają pracować cicho, nie mogą szumieć i wyć.
14. Odkręć korki spustowe mostów i zobacz jaki jest olej w środku - czysty to ok, maź błotna - niedobrze. Tylko nie wylej całego oleju!
15. Zobacz w jakim stanie są kule na przednim moście (przy kołach od strony mostu) - lśniące i nasmarowane - ok, suche i z wżerami - niedobrze.
16. Sprawdź olej w silniku.
P.S jak taki temat na forum to proszę o wybaczenie , nie mogłem znaleźć a jak by nie było to może komuś się przyda
Wysłany: 2010-10-31, 17:49 Re: Na co zwrócić uwagę przy zakupie terenówki
To jest jeden z najważniejszych tematów na forum , powinien być na samej górze .
Jesli ktoś ma trochę oleju Heavy Duty w głowie to biorąc sobie rady do serca kupi ładne auto.
Przy odrobinie umiejętności sprzedażowych za rozsądne pieniądze .
Pamiętajcie ze przy autach 4x4 ważniejszy jest stan techniczny auta niż jego wiek , bo auta te zaprojektowane zostały do jazdy w terenie a koszty rodzimych japońskich części są wysokie .
Ostatnio zmieniony przez Admin 2010-11-27, 16:24, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 281 Skąd: ESI
Wysłany: 2011-02-24, 21:35
jak przy zakupie suzi kazdy miałby patrzeć na punkty które napisał Suzuka to zakup suzi trwałby trzy dni!!!! moim zdaniem ma być sprawny i chodzić mają napędy silnik nie wyjące mosty i skrzynia reszta jest mniej istotna a i najlepiej żeby miał smaka
Ja tam wole wszystkie ten putny przelecieć i kupić pożądaną sukę a nie złom na kołkach
joj [Usunięty]
Wysłany: 2011-02-27, 20:19
może jedna ważna rzecz na którą należy zwrócić uwagę przy zakupie samego Samuraia:
sprawdzić już podczas rozmowy telefonicznej, czy nie jest to Hiszpan, a na miejscu jeżeli posiada Brief (nie ukrywajmy, że większość pochodzi ze Szwabii), kraj produkcji, ponieważ Hiszpany były na gaźniku nawet powyżej 1990 roku produkcji, to tak dla proformy, aby nie zdziwić się przy zakupie po przejechaniu 300km w jedną stronę Polski, czy na zachód..., bo takich niespodzianek nikt nie lubi - pomijam fakt zaglądania pod maskę, ponieważ widząc rocznik i wygląd modelu na zdjęciu ogłoszenia mało kto przez telefon pyta o to czy to wtrysk aby...
oczywiście na miejscu można pod maskę zaglądnąć celem weryfikacji, ponieważ Hiszpan z wtryskiem też może dawać do myślenia...
Ostatnio zmieniony przez joj 2011-02-28, 11:43, w całości zmieniany 4 razy
może jedna ważna rzecz na którą należy zwrócić uwagę przy zakupie samego Samuraia:
sprawdzić, jeżeli posiada Brief (nie ukrywajmy, że większość pochodzi ze Szwabii), kraj produkcji, ponieważ Hiszpany były na gaźniku nawet powyżej 1990 roku produkcji, to tak dla proformy, aby nie zdziwić się przy zakupie...
A nie lepiej popatrzać pod maskę i sprawdzić też czy nad nogami pasażera jest komputer?
Witam Wszystkich, jestem nowym forumowiczem. W związku z tym, że myślę w najbliższych miesiącach o zakupie Suzuki Samurai lub Vitara, mam pytanie czy jakieś zasadnicze różnice konstrukcyjne między tymi dwoma samochodami istnieją? Który ma lepszą blachę? Vitara ma ramę, jak zawieszenie? Vitara w środku jest bardziej komfortowa i młodsze modele można kupić w cenie starszego Samuraja. Oczywiście będę rozglądał się w obydwu przypadkach za czymś po lifcie. Off roadu uprawiał nie zamierzam, ale mieszkam w górach i życie w zimie z powodu stromych podjazdów, dużej ilości śniegu nie jest łatwe. A zatem: Samurai czy Vitara?
Witam Wszystkich, jestem nowym forumowiczem. W związku z tym, że myślę w najbliższych miesiącach o zakupie Suzuki Samurai lub Vitara, mam pytanie czy jakieś zasadnicze różnice konstrukcyjne między tymi dwoma samochodami istnieją? Który ma lepszą blachę? Vitara ma ramę, jak zawieszenie? Vitara w środku jest bardziej komfortowa i młodsze modele można kupić w cenie starszego Samuraja. Oczywiście będę rozglądał się w obydwu przypadkach za czymś po lifcie. Off roadu uprawiał nie zamierzam, ale mieszkam w górach i życie w zimie z powodu stromych podjazdów, dużej ilości śniegu nie jest łatwe. A zatem: Samurai czy Vitara?
Wszystko zależy od oczekiwań i ewentualnego zastosowania konkretnego sprzętu. To musisz sobie dokładnie sprecyzować. Vitka jest miększa i bardziej komfortowa, sami to twardziel, co można poczuć w kręgosłupie. Nowsze vitary mają lepszą blachę. Samuraje utleniają się tak samo bez względu na rocznik i jest to raczej tempo dosyć szybkie.
Mój AD 2000 ma dziury w tylnych błotnikach i był ściągnięty z Belgii.
Co do różnic konstrukcyjnych to w samuraju masz sztywne mosty i w większości przypadków resory piórowe. Vitka to sprężyny. Ramy w obu przypadkach więc nie ma strachu (to akurat w miarę nie koroduje). Jazda w głębokim śniegu w obu przypadkach zależy od opon i ewentualnego liftu.
Wybór należy do ciebie, i uwierz- to jest w większości przypadków randka w ciemno...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum